Frågor man vågar ställa

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Enligt manualen till Tants lilla räcermoppe så är det blandat 50/50 vatten/glykol från fabrik, innebär detta att hojen klarar av att stå i ett kallgarage över vintern?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Enligt manualen till Tants lilla räcermoppe så är det blandat 50/50 vatten/glykol från fabrik, innebär detta att hojen klarar av att stå i ett kallgarage över vintern?

Ja, men kontrollera gärna fryspunkten vid tillfälle oavsett.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Oki, tackar, måste hitta någon som kan göra det åt mig i så fall :tuttar

GDS!

Det är skitenkelt.

Kolla på macken. Man brukar få låna instrument eller hämta en droppe ur expansionskärlet medelst pipett, (beror på hur många mätinstrument de blivit av med). Läs på rätt skala bara, så det gäller bara att veta vad du har i. Glykol och etylen får icke blandas, blir smet.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
GDS!

Det är skitenkelt.

Kolla på macken. Man brukar få låna instrument eller hämta en droppe ur expansionskärlet medelst pipett, (beror på hur många mätinstrument de blivit av med). Läs på rätt skala bara, så det gäller bara att veta vad du har i. Glykol och etylen får icke blandas, blir smet.

Allt e enkelt när man kan det!:D
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Varför göra det svårare än det är? Behöver du hjälp med att tanka, kolla oljan, luften?
Nä, jag trodde inte det.

Häpp!


Man kan ha glädje av hjälp med det mesta innan man lärt sig det. Du också väl?
:)
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Varför göra det svårare än det är? Behöver du hjälp med att tanka, kolla oljan, luften?
Nä, jag trodde inte det.

Häpp!

Behöver inte hjälp med mycket, men vissa saker behöver i alla fall jag hjälp med, och att kolla fryspunkten på Tants lilla räcemoppe e inte så enkelt när i princip allt e gömt bakom kåpor, men alla som tycker att det är enkelt kan självklart få hjälpa Tant att göra detta!!:tummenupp
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Man kan ha glädje av hjälp med det mesta innan man lärt sig det. Du också väl?
:)

Här försöker man peppa henne till att ta kommandot över sitt mc-handhavande och så kommer du...

Äh, kanske bättre att, enligt citatet nedan, bara shäjka loss doningarna och få det fixat, har funkat sen hedenhös gick i...vad de nu gick klädda i då.:tummenupp

Oki, tackar, måste hitta någon som kan göra det åt mig i så fall :tuttar

Är inte ett tips om hur hon själv kan fixa det också en form av hjälp?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Här försöker man peppa henne till att ta kommandot över sitt mc-handhavande och så kommer du...

Äh, kanske bättre att, enligt citatet nedan, bara shäjka loss doningarna och få det fixat, har funkat sen hedenhös gick i...vad de nu gick klädda i då.:tummenupp



Är inte ett tips om hur hon själv kan fixa det också en form av hjälp?


Jag menade kanske inte handgriplig hjälp. En förklaring funkar ju och det fick hon.
Det kanske gör mig glad att få dig lite :6surkart.
Tycker det har varit snålt med det.

Färdigspammad :D
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Behöver inte hjälp med mycket, men vissa saker behöver i alla fall jag hjälp med, och att kolla fryspunkten på Tants lilla räcemoppe e inte så enkelt när i princip allt e gömt bakom kåpor, men alla som tycker att det är enkelt kan självklart få hjälpa Tant att göra detta!!:tummenupp

Steg 1: Hitta expansionskärlet.

Misslyckas detta, kör :tuttar.

A_NN_A har ju haft CBR, kanske sitter likartat?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tånker inte ens försöka hitta det - det får bli ett jobb för en mek!:tummenupp
Men jag tror på Skrotnisse som säger att de e funkis!!

Oj.

Jag tror också det är funkis, nyservat och fint.
Behöver inte klara arktisk kyla, kanske t o m vinterförvaras i någorlunda värme.
I princip gäller att så länge det inte är rent vatten så fryser det inte sönder.

Trodde du ville kolla och utgick ifrån det. Att ha koll på nivån är viktigare men förutsätter även det att man vet var den lätt genomskinliga plastburken sitter. Mitt kärl sitter rätt lätt åtkomligt under sadeln men jag kan se nivån utifrån i en springa mellan plast och ram, gradering och allt.

Blir väl bara lite trött på den där uppgivna attityden, som när Mor min ser förnärmad och oförstående ut för att jag tycker hon ska kunna kolla vätskenivåerna i bilen.

Varför välja att göra sig så hjälplös?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Oj.

Jag tror också det är funkis, nyservat och fint.
Behöver inte klara arktisk kyla, kanske t o m vinterförvaras i någorlunda värme.
I princip gäller att så länge det inte är rent vatten så fryser det inte sönder.

Trodde du ville kolla och utgick ifrån det. Att ha koll på nivån är viktigare men förutsätter även det att man vet var den lätt genomskinliga plastburken sitter. Mitt kärl sitter rätt lätt åtkomligt under sadeln men jag kan se nivån utifrån i en springa mellan plast och ram, gradering och allt.

Blir väl bara lite trött på den där uppgivna attityden, som när Mor min ser förnärmad och oförstående ut för att jag tycker hon ska kunna kolla vätskenivåerna i bilen.

Varför välja att göra sig så hjälplös?

De e inte frågan om att göra sig hjälplös, att ha en uppgiven attityd, jag ser inga problem att betala någon som är utbildad på att utföra ett jobb som jag inte kan, detta gäller det mesta från att meka bil, hoj, måla om hemma, klippa hår osv.
Om man får ett jobb utfört utav någon som kan det så vet man att det- i de flesta fall- är korrekt utfört och att jag inte behöver bekymra mig mer utan kan sorglöst fortsätta mitt liv och min yrkesutövning!:tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
De e inte frågan om att göra sig hjälplös, att ha en uppgiven attityd, jag ser inga problem att betala någon som är utbildad på att utföra ett jobb som jag inte kan, detta gäller det mesta från att meka bil, hoj, måla om hemma, klippa hår osv.
Om man får ett jobb utfört utav någon som kan det så vet man att det- i de flesta fall- är korrekt utfört och att jag inte behöver bekymra mig mer utan kan sorglöst fortsätta mitt liv och min yrkesutövning!:tummenupp

Våra erfarenheter skiljer sig.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top