Frågor man vågar ställa

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vad är egentligen anledningen till att att folk vill titta på halvnakna kvinnor på ett mc-forum? Det är knappast brist på porr på nätet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad är egentligen anledningen till att att folk vill titta på halvnakna kvinnor på ett mc-forum? Det är knappast brist på porr på nätet.

Tja, inte fan vet jag, jag brukade få utländska MC (Harley) tidningar av min bror, där dom alltid hade uppsminkade ödlor i bikini klängandes på hojarna.
För det första finns det snyggare brudar på Internet, för det andra går inte tidningarna att lämna framme i ett anständigt hushåll

Jag minns inte vad tidningen hette, men dom hade typ samma 3 ödlor på alla hojar, 35-40 års åldern men försökte se ut som 20, silikonboppor och amerikansk-flagg-bikini, alternativt döskalle-bikini eller flames-bikini.

Ibland höll dom i vapen, andra gånger ölburkar, ofta hade dom boots eller stripper högklackat till bikinin.

Jag vägrar att tro att det finns kvar levande exemplar av så lågt stående varelser som dom tidningarna vänder sig till.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag vägrar att tro att det finns kvar levande exemplar av så lågt stående varelser som dom tidningarna vänder sig till.

Så länge de avbildade personerna är 18+ vägrar jag bidra till någon form av PK-ism - uhm, well, kanske, möjligen, eventuellt, blonda taggade influencers med anknäbb som förebild för dagens unga dvs "att synas så mycket som möjligt och pusha skräp". Konsumera mera!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så länge de avbildade personerna är 18+ vägrar jag bidra till någon form av PK-ism - uhm, well, kanske, möjligen, eventuellt, blonda taggade influencers med anknäbb som förebild för dagens unga dvs "att synas så mycket som möjligt och pusha skräp". Konsumera mera!

Egentligen, principiellt jag med, men kuttersmycken i MC tidningar gör bara att jag avstår att köpa tidningen, även om det skulle finnas en hoj jag skulle vilja läsa om.

Speciellt om man gör det ricktigt tacky som i den utländska harleytidningen.

jag föredrar att ha brudarna i en tidning och hojarna i en annan, eller så kunde dom ha en ur-rivbar liten tidning i mitten med brudarna hällda över hojarna för dom som vill ha det
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hur länge håller en blandad tvåkomponentlack? Jag fick lite färg över och funderar över hur lång tid jag har på mig att förbruka den.

Mailade firman som sålt lacken och fick svaret på morgonen, den torkar på 6 timmar. Öppnade nyss burken och fick det bekräftat att 2 liter färg nu har konsistensen som ost ända ner till botten.

Skulle jag vetat tidigare skulle jag fan ha sprayburksgrundat för att kunna nyttja färgen.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
På tal om UPS i samtalsämnet från föregående sida, jag pröjsade lite över 300 spänn för express delivery-frakt för en mc-hjälm och kunde följa paketet med start igår från Zaragoza till Barcelona till de Llobreg till Köln till Arlanda till Järfälla, med exakta klockslag. Satt sedan och väntade i eftermiddags på lastbilen som var på väg, enligt spårningen.
Sedan kom en uppdatering att dom varit vid dörren och inte kunnat leverera p.g.a att ingen var hemma.

Jag satt i köket fyra meter från ytterdörren med fönster ut mot gatan, inte en enda UPS-bil fanns i närheten
vid någon tidpunkt överhuvudtaget. Jävla bullskit. Så nu måste man ta sig till någon tobaksbutik för att hämta
skiten. Är det ens värt att klaga till deras kundsupport, jag är tveksam.
Det är inte första gången UPS gör något liknande heller. Känns som man betalar 100% för en tjänst som utförs till 80%.

Det var min Fredags-rant :)
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
På tal om UPS i samtalsämnet från föregående sida, jag pröjsade lite över 300 spänn för express delivery-frakt för en mc-hjälm och kunde följa paketet med start igår från Zaragoza till Barcelona till de Llobreg till Köln till Arlanda till Järfälla, med exakta klockslag. Satt sedan och väntade i eftermiddags på lastbilen som var på väg, enligt spårningen.
Sedan kom en uppdatering att dom varit vid dörren och inte kunnat leverera p.g.a att ingen var hemma.

Jag satt i köket fyra meter från ytterdörren med fönster ut mot gatan, inte en enda UPS-bil fanns i närheten
vid någon tidpunkt överhuvudtaget. Jävla bullskit. Så nu måste man ta sig till någon tobaksbutik för att hämta
skiten. Är det ens värt att klaga till deras kundsupport, jag är tveksam.
Det är inte första gången UPS gör något liknande heller. Känns som man betalar 100% för en tjänst som utförs till 80%.

Det var min Fredags-rant :)

Gäller tyvärr även vanliga posten. Sitter ibland och tittar några få meter ifrån i typ radhuset jag bor. Dom går in i porten utan något paket alls och bara småbrev sen kommer det info att det inte kunde levereras. Är det "brevbäraren" själv som sållar ut redan på terminalen och då bestämt sig att det här ringer jag inte på dörren och levererar? Hänt ett flertal gånger nu. Kan ju inte heller hoppa på personen då jag inte hundra vet att det borde levereras den dagen utan det ser jag först efteråt...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
VetOtrorintdetvarjagsjälvsommynta men helt klart finns det bud som inte gör mer än studsar på kommungränsen för att sedan passa vidare leveransen till ombud. Jag tror orsaken stavas hyrd entreprenör eller tjockis =/

Dom bruna har jag dock kanske bara positiv erfarenhet av som mött upp och jag jagat när jag fått syn på utan trassel att leverera på ej utsatt adress. Men men det finns väl en mänsklig faktor någonstans även om vissa företag verkar mer eller mindre satt det i system att inte leva upp till någons förväntning.. i positiv bemärkelse åtminstone.
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Bring och Citymail verkar flyga under radarn och klara av sina uppdrag med brev och paket. Läser aldrig något negativt om det Norskägda bolaget så det fungerar om viljan finns hos de anställda.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Bring och Citymail verkar flyga under radarn och klara av sina uppdrag med brev och paket. Läser aldrig något negativt om det Norskägda bolaget så det fungerar om viljan finns hos de anställda.

För oss som inte är arbetsgivare utan anställda med i facket har det kunnats läsa en hel del.
En snabb sökning på nätet...

Facket på Bring kritiserar arbetsmiljön för brevbärarna.
Det är bristen på brevbärare och dålig arbetsmiljö som orsakar försenad post, enligt facket Seko. Men Bring Citymail pekar mot missar av enskilda anställda.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=6388940

City Mail, f.d. Bring-Citymail, f.d. City Mail startades i Sverige 1991 för att “plocka russinen ur kakan” (och var då olagliga, tills en postlag infördes 1993 som upphävde brevmonopolet). Affärsidén var att City Mail bara skulle ägna sig åt att distribuera den post som var enklast att handha (färdigsorterad) och dela ut där det var enklast (storstäder). Detta har kraftigt bidragit till att undergräva PostNords ekonomi, med känt resultat som höjt porto, nedläggning av kassaservice och postkontor, samt nu försämrad utdelning.
http://www.internationalen.se/2019/03/halften-av-brevbararna-riskerar-forlora-sina-jobb/
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
2006 ringde o frågade om mms..

Nämen allvar, när jag skickar en mms video på stordåd blir kvalitén alltid så dålig den kan bli Medan andra kan skicka riktigt skapliga videos och längd :va Jag har alltså begränsning på 10 sekunder och sämsta möjliga uppspelning. Än värre är att "andra" har billiga spiontelefoner från Kina och presterar bättre än min tegelsten.

Note10 och Telia, hur lagar man detta?
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
För oss som inte är arbetsgivare utan anställda med i facket har det kunnats läsa en hel del.
En snabb sökning på nätet… Svammel….

I det ena fallet som togs upp handlade det om två lådor med post som inte blivit sorterad under en vecka. Den anställde hade inte kontaktat sin arbetsledare och förklarat situationen, vilket facket medgav.

Det andra inlägget kom inte helt oväntat från en rödfägad källa, ungefär som att fråga NMR om invandrare, det färgar ju hela artikeln. Postbolag världen över har med tiden fått tuffare arbetsförhållanden och alla kan ju inte vara lika lämpade som familjen Gustav Svensson på sin tid. :D

https://www.youtube.com/watch?v=Ovm2xKRGZcQ
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Gäller tyvärr även vanliga posten. Sitter ibland och tittar några få meter ifrån i typ radhuset jag bor. Dom går in i porten utan något paket alls och bara småbrev sen kommer det info att det inte kunde levereras. Är det "brevbäraren" själv som sållar ut redan på terminalen och då bestämt sig att det här ringer jag inte på dörren och levererar? Hänt ett flertal gånger nu. Kan ju inte heller hoppa på personen då jag inte hundra vet att det borde levereras den dagen utan det ser jag först efteråt...
I Upplands Väsby är det knappast lantbrevbäring så brevbäraren delar inte ut paket. Tyvärr verkar alla operatörer ha problem med att paketbuden ljuger om att de försökt leverera.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
I det ena fallet som togs upp handlade det om två lådor med post som inte blivit sorterad under en vecka. Den anställde hade inte kontaktat sin arbetsledare och förklarat situationen, vilket facket medgav.

Det andra inlägget kom inte helt oväntat från en rödfägad källa, ungefär som att fråga NMR om invandrare, det färgar ju hela artikeln. Postbolag världen över har med tiden fått tuffare arbetsförhållanden och alla kan ju inte vara lika lämpade som familjen Gustav Svensson på sin tid. :D

https://www.youtube.com/watch?v=Ovm2xKRGZcQ
Du frågade men fick inte det svar du ville, att det då är svammel betyder troligen att du inte ville ha ett svar...
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
2006 ringde o frågade om mms..

Nämen allvar, när jag skickar en mms video på stordåd blir kvalitén alltid så dålig den kan bli Medan andra kan skicka riktigt skapliga videos och längd :va Jag har alltså begränsning på 10 sekunder och sämsta möjliga uppspelning. Än värre är att "andra" har billiga spiontelefoner från Kina och presterar bättre än min tegelsten.

Note10 och Telia, hur lagar man detta?

Jag kan rekommendera WhatsApp.
Syrran (som bor utomlands) tjatade länge på mig att skaffa det för att lättare
kunna hålla kontakten. Mycket bättre kvalité på foton & videor man skickar till varann
genom WhatsApp jämfört med sms/mms, och ingen gräns på videostorlek.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
I Upplands Väsby är det knappast lantbrevbäring så brevbäraren delar inte ut paket. Tyvärr verkar alla operatörer ha problem med att paketbuden ljuger om att de försökt leverera.

Va? Jag har bott i Lappands Väsby nu i många år och får paket av "vanliga" posten :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top