Frågor man vågar ställa

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Funderar på en sån här istället för patroner:

Då finns det även en anledning att installera air shifter! Plockar man ur kompressorn från plastskållan blir den betydligt mindre och enklare för fast montage på hojen + en liten CO2-tub som luftbehållare. En extra lång slang med bilventilsuttag under sadeln tillsammans med en 1/2" blocknyckel. :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Man har ju sett och hört talats om personer som både tatuerat sig och sedan tatuerat över tatueringen, men kan/bör/får man tatuera sig, sedan ta bort den med laser och sedan tatuera sig igen? Kan man göra det två gånger? tre? åtta? femtioelva gånger???
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Då finns det även en anledning att installera air shifter! Plockar man ur kompressorn från plastskållan blir den betydligt mindre och enklare för fast montage på hojen + en liten CO2-tub som luftbehållare. En extra lång slang med bilventilsuttag under sadeln tillsammans med en 1/2" blocknyckel. :tummenupp

Hejda hästarna här nu :D
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Man har ju sett och hört talats om personer som både tatuerat sig och sedan tatuerat över tatueringen, men kan(ja)/bör(nej)/får(nej) man tatuera sig, sedan ta bort den med laser och sedan tatuera sig igen? Kan man göra det två gånger? tre? åtta? femtioelva gånger???

Ett misstag blir ju inte mindre bara för att man gör om det...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Kvinnlig kompis tyckte att hon hade för snålt tilltagen byst, köpte på sig en kanske inte helt kompatibel utrustning, tänk Nissan Micra med 22 tums hjul.
Nu blev det istället bylsiga koftor för att inte visa modifieringen.

Finns det inte bättre saker att slösa pengar på kan man undra?
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Kvinnlig kompis tyckte att hon hade för snålt tilltagen byst, köpte på sig en kanske inte helt kompatibel utrustning, tänk Nissan Micra med 22 tums hjul.
Nu blev det istället bylsiga koftor för att inte visa modifieringen.

Finns det inte bättre saker att slösa pengar på kan man undra?
De flesta hon-djur lägger ju kontinuerligt en icke oansenlig mängd klöver på diverse anletes-uppsnyggande produkter.
Kan det vara så att hondjuret i fråga gjorde en engångsinvestering på en permanent uppdatering och därmed kände sig mindre tvingad att nyttja dagliga (och temporära) produkter?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?

Jag har slutat tro att det finns logik bakom premien. Enda mönstret jag kunnat skönja är bostadsadressens inverkan. Att bo i ett hus i skogens mitt gör underverk på försäkringen.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?

Lite lär den gå ner, i.a.f. om du väljer till airbag.

193609_Gold_Wing_DCT.jpg
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Varför använder man plastback istället för en helt vanlig stor gryta till sousvide? Är det för att man kan klippa ut ett hål i locket och "spara" värmen?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?

Medelåldern bland MC-förare ökar snabbare än den egna åldern, därför kommer det aldrig bli billigare.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Medelåldern bland MC-förare ökar snabbare än den egna åldern, därför kommer det aldrig bli billigare.

Det var i de banorna jag tänkte... det är väl nästan bara vi 40-taggare som kör riktig sporthoj numera, så premierna följer väl oss som grupp.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det var i de banorna jag tänkte... det är väl nästan bara vi 40-taggare som kör riktig sporthoj numera, så premierna följer väl oss som grupp.

Ja, iofs så skulle det ju kunna tänkas att olycksstatistiken blir bättre ju äldre kollektivet blir och att premierna totalt sett därför går ner, men jag skulle gissa att det jämnar ut sig. Man är kvar ungefär på status quo så länge man bor kvar där man bor.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ja, iofs så skulle det ju kunna tänkas att olycksstatistiken blir bättre ju äldre kollektivet blir och att premierna totalt sett därför går ner, men jag skulle gissa att det jämnar ut sig. Man är kvar ungefär på status quo så länge man bor kvar där man bor.

Jag vill gärna tro att det är vi skottsäkra förare som överlevt, men ibland undrar man... visst är man lugnare, men det märks att man blir äldre.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Varför använder man plastback istället för en helt vanlig stor gryta till sousvide? Är det för att man kan klippa ut ett hål i locket och "spara" värmen?

Det är anledningen till att jag gör så, typ. Samt att värmare och påsar mm packas i backen när den inte används. Då ställs inte sakerna på olika ställen av den jag bor ihop med när denne möblerar om/städar/rensar av oklar anledning.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, iofs så skulle det ju kunna tänkas att olycksstatistiken blir bättre ju äldre kollektivet blir och att premierna totalt sett därför går ner, men jag skulle gissa att det jämnar ut sig. Man är kvar ungefär på status quo så länge man bor kvar där man bor.

Stroke på hoj kanske räknas mot olycksstatistiken?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Stroke på hoj kanske räknas mot olycksstatistiken?

Vi kommer förmodligen se en ökning av följande olyckstyper i framtiden:

  • Förare som fastnar i rondeller och snurrar runt med fullt nedlägg för att de glömt vilken avfart de skulle av
  • Brott på lårbenshalsen när man försöker svinga högerbenet över sadeln
  • Förare som wheelar sig till himlen när de förväxlar gasen med bromsen
  • Förare som mot reglerna ger sig in på vägar där bara självkörande bilar är tillåtna och blir klippta av en Tesla-SUV
 
Last edited by a moderator:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Är det lågkonjunktur hemma i Sverige? Bor i Portugal sedan i våras och det verkar lite halvdött på folks jobb när man ringer hem. Åker tillbaka om några veckor, ska man anpassa sig till negativt kallprat eller vågar man säga att man levt i solsken i 8 månader utan att folk kollar snett vid fikarasten ? :rolleyes:
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jobbar dom med då?

P4 pratade om någon negativ siffra häromdagen men samtidigt att det snarare är en normalkonjunktur.
_______________________________________
Edit

Teknikmagasinet har kånkat i Sverige så där kan det nog vara lite "halvdött".
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top