Frågor man vågar ställa

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Nej plogbilar kör 70-88 beroende på vägbredd, snödjup osv. Långsammare i samhällen såklart.

Hamnade bakom plogbilen på en Europaväg härom veckan. Gick i princip i 40 km/h +- någon km/h de kilometerna jag låg bakom.
Var vid ca 07:00 på morgonen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har plogbilar alltid kört lika långsamt?

Hamnade/fastnade efter plogbil som i makliga 30-40 kmh tar sig fram.
På vajerväg så går det inte att komma förbi. Och det går inte speciellt fortare på
vanlig väg heller även om det med lite tur gå att komma om.

Jag har bestämt för att det inte blev riktigt lika långar köer efter plogbilen förr om åren eller är det bara jag som felaktigt nostalgitrippar?

Så hur är det, körde plogbilar snabbare förr?

Det är dom förbannade wire-vägarnas med 2+1 fel, häruppe körde dom en plogbil med gigantisk sidovinge som den fällde ut när det blev tvåfiligt = totalstopp

Jag vek in och tröst-åt en hamburgare trots att jag inte var hungrig för att jag inte stod ut med att krypa bakom den.

2+2 väg är inte mycket dyrare per mil, och ger mycket bättre flöde, men det skiter våra kära politiker i
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det är dom förbannade wire-vägarnas med 2+1 fel, häruppe körde dom en plogbil med gigantisk sidovinge som den fällde ut när det blev tvåfiligt = totalstopp

Jag vek in och tröst-åt en hamburgare trots att jag inte var hungrig för att jag inte stod ut med att krypa bakom den.

2+2 väg är inte mycket dyrare per mil, och ger mycket bättre flöde, men det skiter våra kära politiker i

I Göteborg kör som lederna med utfällbara plogar och blockerar 2-3 fältsleder lätt med en lastbil , ibland har dom en supportlastbil med enkelplog som joinar upp och skickar bestens snöfångst åt höger mot grenen och då spelar det ingen roll fast det är 4-5 körfält.

Bara o ligga bakom
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Var hittar man ett smidigt munstycke till en "industridammsugare"? Jag skulle behöva tömma en plastkopp i botten av en NIBE F750 och de munstycken jag har når inte ner i koppen. Man kan ta dit en rörmokare också, men de kostar antagligen mer än munstycket.
Helst skulle man haft en tunn slang att suga med, men jag har ingen sån som passar mot röret.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Får tjejer ont i muffsan av hårda cykelsadlar, eller träffar det inte mitt i s.a.s?

(inga svar av typen: "bara när de cyklar", tack)
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Var hittar man ett smidigt munstycke till en "industridammsugare"? Jag skulle behöva tömma en plastkopp i botten av en NIBE F750 och de munstycken jag har når inte ner i koppen. Man kan ta dit en rörmokare också, men de kostar antagligen mer än munstycket.
Helst skulle man haft en tunn slang att suga med, men jag har ingen sån som passar mot röret.
En stump trädgårdsslang och lite gaffatejp?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Får tjejer ont i muffsan av hårda cykelsadlar, eller träffar det inte mitt i s.a.s?

(inga svar av typen: "bara när de cyklar", tack)

Min erfarenhet är att skavsår är ett större problem än att sadeln är hård.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Får tjejer ont i muffsan av hårda cykelsadlar, eller träffar det inte mitt i s.a.s?

(inga svar av typen: "bara när de cyklar", tack)

Inte om den är rätt injusterad, man har väldigt lite tryck på den delen lyckligtvis.

Det borde ju förvrigt i sådana fall vara betydligt värre att klämma pungen mot en hård sadel
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
- Din erfarenhet är att du får skavsår i muffsan?
Min erfarenhet är att tjejer får det.
Rimligtvis är frågan ställd till människor med erfarenhet av kvinnliga könsorgan och jag har erfarenhet av ett antal olika exemplar.
Det kanske verkar orimligt för dig?;)
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Inte om den är rätt injusterad, man har väldigt lite tryck på den delen lyckligtvis.

Det borde ju förvrigt i sådana fall vara betydligt värre att klämma pungen mot en hård sadel

- Pungen är ju liksom "justerbar" medan muffsan inte kan flyttas runt hursomhelst, tänker jag. Men tack för insidersvaret, då vet jag att ni sitter säkert i sadeln.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
- Pungen är ju liksom "justerbar" medan muffsan inte kan flyttas runt hursomhelst, tänker jag. Men tack för insidersvaret, då vet jag att ni sitter säkert i sadeln.

Ja, nu har ju inte jag en muffsa, men jag har justerat ett tusental cykelsadlar...

En del är frispråkigare än andra när dom beskriver problemen :rofl
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Tigersågblad:


Dra helvete, vill ha, var köpa?

Jag har filat av dom flesta från Milwaukee och någon här o där av dom övriga men denna verkar vara av en annan klass. Någon som vet bra åf med vettigt pris utan vatten o bröd hos Postnord i några veckor?

Frågan är bara vad geigermätaren indikerar.. :gnissla

- Vad sågar du egentligen för material? Vibenite 290?
Jag har renoverat halva huset och byggt altaner med min enda tigersåg från Biltema. Utan att byta blad.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Altan i stål? Det var inte illa det ;)

Jag siktar naturligtvis så jefla dåligt att det brukar bli alltifrån stentrappor till arbetsbench och skruvstäd :nicka

Nä men trä ställer inte så höga krav, metall är dock tråkigt om det tar för lång tid o då tycker jag detta Diablo verkar fiffigt.

 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Altan i stål? Det var inte illa det ;)

Jag siktar naturligtvis så jefla dåligt att det brukar bli alltifrån stentrappor till arbetsbench och skruvstäd :nicka

Nä men trä ställer inte så höga krav, metall är dock tråkigt om det tar för lång tid o då tycker jag detta Diablo verkar fiffigt.

- Jag håller med vad gäller metall, och såg nu att den däringa sågen inte är så onödigt dyr som jag trodde, så...ja jag håller väl med om det också då då.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Inte om den är rätt injusterad, man har väldigt lite tryck på den delen lyckligtvis.

Det borde ju förvrigt i sådana fall vara betydligt värre att klämma pungen mot en hård sadel

Pungcancer är enligt uppgift överrepresenterat bland tävlingscyklister. Just pga gnidandet i den känsliga regionen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top