Frågor man vågar ställa

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Vad ska jag ha för gängtapp och matchande borr för att ersätta min nuvarande koniska gängtapp med en cylindrisk?
Befintlig: "1/8-27 NTP ANSI 4FL"

Oljemunstycket som ska gänga i har 9,5 mm i yttermått på gängan.

Tackar på förhud!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hur kommer det sig att vissa bilar kan koppla ihop sig med ens mobil för att, genom bluetooth, föra samtal över högtalarsystemet (inkl. mikrofon), men inte spela upp musik trådlöst från t.ex. Spotify utan kräver AUX-kabel för det!?...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen


Det finns fyra kombinationer varav du testat två.

Nederdelen kan vändas åt två olika håll som du testat, överdelen kan också vändas två olika håll så vänd överdelen och testa sedan underdelen i des två olika riktningar en gång till.

Om fortfarande inget funkar är det kanske så att den saknar en väska eller något annat som håller ihop den. I så fall är lösningen kanske att du får använda ett spännband för att hålla ihop delarna och samtidigt hålla fast lasten.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Vad ska jag ha för gängtapp och matchande borr för att ersätta min nuvarande koniska gängtapp med en cylindrisk?
Befintlig: "1/8-27 NTP ANSI 4FL"

Oljemunstycket som ska gänga i har 9,5 mm i yttermått på gängan.

Tackar på förhud!

- Svar: 5,5 mm borr till den NTP-tappen. Tack du okände gäng- och borrexpert.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Var hittar man en icke miljövänlig skithusstol? :va
Vill ha en som det inte blir stock i stup i kvarten, har tröttnat på att rensa skiten.
Vill att den ska använda så mycket vatten som möjligt. Spar på vatten - spar på miljön! - Ja, fast om den skulle använda tillräckligt med vatten så skulle man spola en gång istället för 78, och så går det ändå mindre vatten än om man spar två liter per spolning. :mad:
Om jag kan få dit det ska den svälja det, skithuspapper, bajs, tamponger, blöjor, madrasser, snubben som sålde det äckliga ido-aset - ALLT ska gå ner utan tvivel! :4skrika
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Var hittar man en icke miljövänlig skithusstol? :va
Vill ha en som det inte blir stock i stup i kvarten, har tröttnat på att rensa skiten.
Vill att den ska använda så mycket vatten som möjligt. Spar på vatten - spar på miljön! - Ja, fast om den skulle använda tillräckligt med vatten så skulle man spola en gång istället för 78, och så går det ändå mindre vatten än om man spar två liter per spolning. :mad:
Om jag kan få dit det ska den svälja det, skithuspapper, bajs, tamponger, blöjor, madrasser, snubben som sålde det äckliga ido-aset - ALLT ska gå ner utan tvivel! :4skrika

Dom flesta går att ställa så dom tömmer hela behållaren när du spolar. Brukar vara några plastbitar man flyttar inuti behållaren.
Kan även funka med att hålla knappen intryckt längre så tömms hela behållaren
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Var hittar man en icke miljövänlig skithusstol? :va
Vill ha en som det inte blir stock i stup i kvarten, har tröttnat på att rensa skiten.
Vill att den ska använda så mycket vatten som möjligt. Spar på vatten - spar på miljön! - Ja, fast om den skulle använda tillräckligt med vatten så skulle man spola en gång istället för 78, och så går det ändå mindre vatten än om man spar två liter per spolning. :mad:
Om jag kan få dit det ska den svälja det, skithuspapper, bajs, tamponger, blöjor, madrasser, snubben som sålde det äckliga ido-aset - ALLT ska gå ner utan tvivel! :4skrika

Jag har ett par hyggligt moderna Gustavsberg där man kan ställa spolningsvolymen med en mutter inne i tanken. Den som står med bra fall på rören är inte justerad och spolar snålt medan den som står med kasst fall är ordentligt uppställd och spolar nog dubbla volymen. Inga mer problem med stopp i rören.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Var hittar man en icke miljövänlig skithusstol? :va
Vill ha en som det inte blir stock i stup i kvarten, har tröttnat på att rensa skiten.
Vill att den ska använda så mycket vatten som möjligt. Spar på vatten - spar på miljön! - Ja, fast om den skulle använda tillräckligt med vatten så skulle man spola en gång istället för 78, och så går det ändå mindre vatten än om man spar två liter per spolning. :mad:
Om jag kan få dit det ska den svälja det, skithuspapper, bajs, tamponger, blöjor, madrasser, snubben som sålde det äckliga ido-aset - ALLT ska gå ner utan tvivel! :4skrika

Förbränningstoa och urinfiltrering.


Men det du egentligen söker verkar vara en avfallskvarn. Eller byt diet.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Har plogbilar alltid kört lika långsamt?

Har plogbilar alltid kört lika långsamt?

Hamnade/fastnade efter plogbil som i makliga 30-40 kmh tar sig fram.
På vajerväg så går det inte att komma förbi. Och det går inte speciellt fortare på
vanlig väg heller även om det med lite tur gå att komma om.

Jag har bestämt för att det inte blev riktigt lika långar köer efter plogbilen förr om åren eller är det bara jag som felaktigt nostalgitrippar?

Så hur är det, körde plogbilar snabbare förr?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top