Frågor man vågar ställa

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Skoterhandskar använder jag på vintern, fingermodell har räckt för de temperaturer jag vill ut i.

Jo jag har testat skidhandskar o skoter tumvantar men lika förbenat sommnar händerna efter 5-6mil oavsett temperatur.

Japp har gått över hela hojen med moment nyckel och lossat o dragit om alla skruvar till exakt rätt momement för att ha eliminerat någon löst skuvförband.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det låter ju bra o jag har uppfattningen om dej som en korrekt person med sunda åsikter i jämförelsen med vad jag presterar själv då o då.

Jag upplevde 11-11,5 som väldigt trånga mot BMW,s sommar handskar som försäljaren sa var gs åkarnas favorit handske..

Jag använder 12 normalt men är lite fundersam om en halv storlek verkligen skiljer tillräckligt.

Händerna somnar i mina ultra 3 tec eller vad dom nu hette när jag köpte dom, bra är dom men händerna somnar o det gör inte händerna i sommar handskarna.

De kändes trånga första 100 milen, sedan gick de ut sig och nu sitter de som gjutna.

Om händerna somnar kan det ju vara så enkelt som att du behöver ändra styret litegrann så vinklarna i armbågar osv ändras lite.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
De kändes trånga första 100 milen, sedan gick de ut sig och nu sitter de som gjutna.

Om händerna somnar kan det ju vara så enkelt som att du behöver ändra styret litegrann så vinklarna i armbågar osv ändras lite.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Ja det är väll bara att beställa blir det inte bra går dom ju alltid att sälja vidare billigt..

Tack för responsen

Mvh
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja det är väll bara att beställa blir det inte bra går dom ju alltid att sälja vidare billigt..

Tack för responsen

Mvh

Jag köpte mina helt nya på Blocket för 700:-

Det händer ibland att de kommer ut, troligen för att någon köpt för små eller tycker att de känns trånga. Vilket de är i början, men det är ju finessen också med ”sommarfacket” att de skall ge en bra känsla.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
http://orklafoodsrs.se/150487-2/

Orkla har den tydligen, och säljer den via Mårdskog och Lindkvist samt på mina breddgrader Svensk cater. Man kanske får ringa och fråga vilka butiker dom säljer till.
Botaniserade i vår lokala ICA supermarket, och de hade Bähncke-produkter. Dock varken hotdog-ketchup eller senapen just här..
Men det borde nog gå att beställa hem ett 6-pack (var standard-packningen) av varje till din lokala ICA-nasare
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Fick cravings på pølse av den här tråden, så jag gjorde en räd på närmaste Ica Maxi. Minsann hade de både rätt ketchup och pølse hemma. Senapen var slut, men sånt skröfs håller jag ändå inte på med. :fakta
70c32d7e08021cbb41f24a5469b05caf.jpg
7aeb5b6f445867e5149ccc6fd343ef4b.jpg
67405aadb48f68a42327d842f3bc8241.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad är detta måttet på en normal bilbarnstol?

pr371nxgmuihnvakx7c6fp


Förstår att det varierar från modell, och beroende på lutning, men typ ett rimligt ungefär mått ur verkligheten att räkna på.

Nix, jag är inte grafisk utformare. :näsblod
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Fästet till snöbladet på min Kinafyrhjuling har lossnat från chassiet. Det satt med tre skruv som enligt mina skjutmått är 9 mm i diameter. Använder kineser tum? Kan det vara 9mm gänga?
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Fästet till snöbladet på min Kinafyrhjuling har lossnat från chassiet. Det satt med tre skruv som enligt mina skjutmått är 9 mm i diameter. Använder kineser tum? Kan det vara 9mm gänga?
Så du har kvar några av skruvarna?
Tum är det inte, 5/16=7,93 och 3/8=9,52. Har stött på tumgängor på några kinesprylar, förmodligen på sånt dom exporterar till USA. M9 finns mest på äldre franska bilar. Tror det finns skruv på Sivert.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu tänkte jag iofs inrikes i China, men det gick så klart att missförstå om man verkligen tog i...

Trodde du missade att läsa flygbolaget. Hur som helst är alternativen ungefär 20000kr dyrare för en familj på tre dyrare så jag/vi står ut med att bli andra nackdelar och västen triple nämnde kostar runt 150kr så jag beställde en till frun och en till mig. Nu vägs ju inte alltid handbagaget men om dom behagar göra det så kan vi helt enkelt ta ut västarna ur väska och klä på oss allt tungt. 5kg är ju skamligt lite och en 10 kilos väska med handbagage borde
inte vara nåt att knorra över.
Samtidigt ser man ju kineser komma med tre och fyra påsar som de fipplar och bänglar med så att boarding och avstigning tar onödigt lång tid men det verkar bolagen inte byr sig.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Trodde du missade att läsa flygbolaget. Hur som helst är alternativen ungefär 20000kr dyrare för en familj på tre dyrare så jag/vi står ut med att bli andra nackdelar och västen triple nämnde kostar runt 150kr så jag beställde en till frun och en till mig. Nu vägs ju inte alltid handbagaget men om dom behagar göra det så kan vi helt enkelt ta ut västarna ur väska och klä på oss allt tungt. 5kg är ju skamligt lite och en 10 kilos väska med handbagage borde
inte vara nåt att knorra över.
Samtidigt ser man ju kineser komma med tre och fyra påsar som de fipplar och bänglar med så att boarding och avstigning tar onödigt lång tid men det verkar bolagen inte byr sig.

Sant. Det verkar som de håller världens all taxfree igång alldeles på egen hand.

Trevlig resa
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hittade vad jag tror är en pirra slängd i grovsoprummet, den var då i två delar.
Problemet är att det finns bara ett ställe man kan skruva ihop de två delarna, och det gör då att "överdelen" blir vikbar relativt den undre delen. Alltså att den bara viker sej när man lägger något på pirran och ska böja upp så vikten vilar på hjulen.
Sätter jag ihop den fel?
Är det inte en vanlig pirra?
20191026_203846.jpg
20191026_203858.jpg
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Det är inte så att du ska rotera bottendelen och sen sticka in den ovanför det nedersta staget på ovandelen?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top