Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Många bilar kör omkring med brun/gulnade reg.skyltar, vad beror detta på? Trodde först det var någon reflexspray som passerat bäst före datumet men njae.

Giftig biltvätt?
E85?
Add blå?
Diesel?
Dålig batch från TS?

20190906-172843.jpg


Förstoring
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Många bilar kör omkring med brun/gulnade reg.skyltar, vad beror detta på? Trodde först det var någon reflexspray som passerat bäst före datumet men njae.

Giftig biltvätt?
E85?
Add blå?
Diesel?
Dålig batch från TS?


Fasen det där är ju en ny "EU-skylt". Var är i Svea är detta? Har inte sett det här på i Varberg/Västkusten.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Intresse av en ny på 74 hk Suzuki 650.
Och en 2014 på 46 hk Honda 500 gått 900 mil. Båda väger under 200 kg.
Skiljer 20000kr mellan dom.
Svårt å välja!
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Fasen det där är ju en ny "EU-skylt". Var är i Svea är detta? Har inte sett det här på i Varberg/Västkusten.

Jag har noterat detta fenomen också! I Falkenberg, så fenomenet finns även på västkusten.
(Undrar också vad det beror på)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Måste vara mögig kvalite på skyltarna för 10% av fordonsflottan kan ju inte köpt nån ormoljespray för o lura Anprs,fartkameror och vägtullkameror - men börja tro på att det pågick revolution ett tag.

Reklamera och be om ny - plastskyltarna var ju också skit visa serier har jag för mig
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Läste svar på en insändare om att TS skickat skyltar för analys hos tillverkaren sen om det expertutlåtandet stämmer låter jag vara osagt. Idag såg jag en semiblekt och det var i ovankant som fortfarande var vit..ish. Det stärker en teori om UV och förra sommaren stekte väl skyltarna mer än vanligt.

Kan dock bara påminna mig om att jag sett dessa gulfula bak och därav klurar jag på någon annan bakterie, typ.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har en ekonomifråga som kan verka väldigt enkel men som jag inte lyckats hitta något svar på:

Vi har ett fiktivt AB kallat "Svennebanans ruffel och båg" med ca 100 miljoner aktier där varje aktie är värd 100 kr.
Svennebanans ruffel och båg AB drabbas av en skandal med effekten att aktievärdet sjunker till 50 kr.
Vi tänker oss att skandalen i sej inte kostat Svennebanans ruffel och båg AB några pengar och att det inte är några rättsliga påföljder.
Hur påverkas bolagets ekonomi av att aktievärdet halveras?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har en ekonomifråga som kan verka väldigt enkel men som jag inte lyckats hitta något svar på:

Vi har ett fiktivt AB kallat "Svennebanans ruffel och båg" med ca 100 miljoner aktier där varje aktie är värd 100 kr.
Svennebanans ruffel och båg AB drabbas av en skandal med effekten att aktievärdet sjunker till 50 kr.
Vi tänker oss att skandalen i sej inte kostat Svennebanans ruffel och båg AB några pengar och att det inte är några rättsliga påföljder.
Hur påverkas bolagets ekonomi av att aktievärdet halveras?
Inte alls....

Privatekonomin för ägarna till bolaget påverkas men bolagets resultat och balansräkning påverkas inte.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är fast på Arlanda i 6,5 timmar, förutom att dra slutsatsen att jag måste gjort några väldigt dåliga livsval, vad fan kan man göra? :va

Måste vara i körskick om några timmar också, så baren är inte bara asdyrt, utan en rätt dålig idé. :huvet
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Är fast på Arlanda i 6,5 timmar, förutom att dra slutsatsen att jag måste gjort några väldigt dåliga livsval, vad fan kan man göra? :va

Måste vara i körskick om några timmar också, så baren är inte bara asdyrt, utan en rätt dålig idé. :huvet
Skära sig lite lätt i handlederna? Nej det finns för det mesta inte ett skit att göra på flygplatser förutom att dricka öl..

Installera något hjärnbedövande spel på telefonen?
Köpa en bok och förkovra dig med lite lektyr?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Är fast på Arlanda i 6,5 timmar, förutom att dra slutsatsen att jag måste gjort några väldigt dåliga livsval, vad fan kan man göra? :va

Måste vara i körskick om några timmar också, så baren är inte bara asdyrt, utan en rätt dålig idé. :huvet

Lär dig att inte göra någonting.
Att fördriva tiden utan någon som helst yttre simulans. Att behärska det är nyttigt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nåja,
Nu kom man ju igenom det till slut i alla fall. Men nästa gång chefen tycker att jag ska åka på tjänsteresa tror jag att svaret blir "Javisst, jag tar hojen, du står för soppan!".

Lär dig att inte göra någonting.
Att fördriva tiden utan någon som helst yttre simulans. Att behärska det är nyttigt.

Nah, låter inte alls nyttigt tycker jag. Grönsak är inte något jag vill bli.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top