Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det är sant, vilket en 20 fot kanske gör men hoppas på något mer kryphål =) Kommunen är inte dummare än att de tar upp vanliga funderingar på hemsidan men just container står det ungefär skit och ingenting om. Vid sökning gav det en träff vilket endast gällde om man tillfälligt ville ställa en container på allmän/kommunens mark.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det är sant, vilket en 20 fot kanske gör men hoppas på något mer kryphål =) Kommunen är inte dummare än att de tar upp vanliga funderingar på hemsidan men just container står det ungefär skit och ingenting om. Vid sökning gav det en träff vilket endast gällde om man tillfälligt ville ställa en container på allmän/kommunens mark.

Jag har haft motsvarande diskussion med Huddinge om ett byggtält på 45m2. Då tyckte de att om det ska stå längre än 6mån på samma ställe så ska det till bygglov. Om inga grannar klagade skulle de dock troligtvis inte driva frågan.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Samma med husvagn och så - du får kolla med grannar om det är ok vid långtid eller inte kolla alls o se om dom klagar.

Jordbruksfastighet är det annorlunda med och då kan ingen klaga utan man kan smälla upp lite hur som helst om det har med verksamheten och göra.

Skulle inte lägga jättejobb på frågor om du inte bort jättetätt med andra hus
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det är sant, vilket en 20 fot kanske gör men hoppas på något mer kryphål =) Kommunen är inte dummare än att de tar upp vanliga funderingar på hemsidan men just container står det ungefär skit och ingenting om. Vid sökning gav det en träff vilket endast gällde om man tillfälligt ville ställa en container på allmän/kommunens mark.

Container och container. Det är en nyckelfärdig friggebod(om den klarar den definitionen vill säga) som lyfts på plats. Sen om folk vill kalla det container eller banan spelar väl ingen roll. En friggebod i modulutförande låter också bra.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Har inte bygglovsavdelningen öppet hus någon gång? I min kommun, Enköping, görs det regelbundet. Nackdelen är att de ger generella svar som de inte kan stå för i ett specifikt fall.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Trevlig dam som jag fick språka med men precis som ni trodde fanns det ingen given genväg där. Vi klarar oss ändå men hade varit lättare att byta plats på arrangemanget.

Vi har ett förråd idag som gjort sitt och ska rivas, det finns med enl. konstens alla regler och till det lägger vi alltså på 15 kvm = 2 containrar om de lirar hyfsat med måtten.

På en annan del av tomten finns gammal husgrund = plant och fint med minimalt markarbete innan uppställning och därav hade det varit flott att använda denna yta. Tror vi nöjer oss med den som används nu. Enda fnurren som skulle kunna fungera är om husgrundens forna byggnad finns med på någon karta i arkivet då den inte finns med i de papper vi har.

Jaja nu är det bara att försöka fynda plåtlådor :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fanny var ute o gick med mig strax bortom husknuten.. vad i flåklypa är det för otyg som gjort detta? Säger någon björn ringer jag in försvaret jävlar i mig bums.

9hecnge0h8qf0juvlaifq2g7

Skapligt högt upp, också

https://www.bildtagg.se/file/8p0cvpr0osi5k7yz7tz87kgv
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Beror nog på märket. Googlade Msds på ett märke och det är kanel kummin och natriumkarbonat. Löses nog bäst med något basiskt.
67c7dcbbbd658cf004ffa1c5ecb7ab75.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Beror nog på märket. Googlade Msds på ett märke och det är kanel kummin och natriumkarbonat. Löses nog bäst med något basiskt.
67c7dcbbbd658cf004ffa1c5ecb7ab75.jpg

Vette fan vad det här är för märke men inte är det kanel och kummin.

Ser mer ut som riktig cement, och toppen satt fast hårdare än jag någonsin varit med om. Det är ett under om den inte är skev efter allt våld jag fick använda.

Kört på lite med bläster sen men den når ju inte överallt och kylningen lär ju vara skitusel med den där beläggningen.
 

Bifogat

  • 69074803_1497686957053375_2819811265805811712_n.jpg
    69074803_1497686957053375_2819811265805811712_n.jpg
    161.6 KB · Visningar: 72

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Varför envisas Spotify med att lägga upp en massa "Expanded Edition" av gamla skivor?
Om jag känner mig lite nostalgisk och vill lyssna på exempelvis "Darklands" eller "Psychocandy" av The Jesus and Mary Chain så vill jag höra skivan som den släpptes och inte alla 20 extra spåren som lagts till. Mer är inte alltid bättre! :fakta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top