Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tror jag löst det men alltid tacksam för bra tips :tummenupp

Nu till penisbilder, fråga mig inte hur men diskussionen uppstod och hjärtat frågade tillslut; Vad tror killar egentligen att dom ska uppnå genom att skicka en bild på kuken? (minns inte ordval)

Ja du.. blev väl mitt exaktare svar, eftersom jag inte har skadan att vilja blotta mig för andra mena jag iaf på att det alltid funnits förmodligen. Alltså blottare eller om teknik men lite äldre så folk som satt sig på kopieringsmaskin och skrivit ut ett A5 o.s.v.. Jag har själv fått mms på lite rosa men hon hade nog bara lite tokig humor, kanske.

Varken jag eller damen är särskilt aktiva i asociala medier men enl. uppgift ska dessa bilder på snodden vara nästintill vanligt förekommande. Kul fakta 2 är en gemensam bekant som är böckling och han hade skrattat till när han och damen såg någon helt normaltråkig karl passera.

-Den där skicka en bild på sin salami till mig.

Tydligen en app som håller reda på likasinnade, "dom" är alltså förmodligen inte bättre än "oss".

Varför?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hur tjänar alla dessa "instagram-modeller" pengar egentligen?
Jag har inte Instagram själv, men har förstått att det går 12 modeller på varje vanlig användare typ.
Såvitt jag vet är också appen gratis.
Nåt sätt måste väl ändå dessa "modeller" dra in stålars på? Hur har de annars råd att hela tiden åka jorden runt och ta bilder från exotiska (dyra) resmål?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hur tjänar alla dessa "instagram-modeller" pengar egentligen?
Jag har inte Instagram själv, men har förstått att det går 12 modeller på varje vanlig användare typ.
Såvitt jag vet är också appen gratis.
Nåt sätt måste väl ändå dessa "modeller" dra in stålars på? Hur har de annars råd att hela tiden åka jorden runt och ta bilder från exotiska (dyra) resmål?

Dom är prostituerade. Allihop.
På ett eller annat sätt.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hur tjänar alla dessa "instagram-modeller" pengar egentligen?
Jag har inte Instagram själv, men har förstått att det går 12 modeller på varje vanlig användare typ.
Såvitt jag vet är också appen gratis.
Nåt sätt måste väl ändå dessa "modeller" dra in stålars på? Hur har de annars råd att hela tiden åka jorden runt och ta bilder från exotiska (dyra) resmål?
Får prylar och/eller stålar från företag för att promotea deras produkter.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hur tjänar alla dessa "instagram-modeller" pengar egentligen?
Jag har inte Instagram själv, men har förstått att det går 12 modeller på varje vanlig användare typ.
Såvitt jag vet är också appen gratis.
Nåt sätt måste väl ändå dessa "modeller" dra in stålars på? Hur har de annars råd att hela tiden åka jorden runt och ta bilder från exotiska (dyra) resmål?

Nu gissar jag lite vilt... det finns säkert de som byggt upp en grupp av följare (konsumenter) som därmed kan få spons. Däremot tror jag de flesta visar 1% av sina liv - det är inte jättesvårt att se flashig ut online, samtidigt som man i verkligheten delar tvåa i en förort och flyger charter till solen.

De jag känner som har bra med pengar fläker inte ut sin livsstil på nätet. De bor i en avbetald kåk, kör en några år gammal bil de köpte kontant, och klipper gräset med en gammal jävla flymo varje lördag. De har heller inte ett bekräftelsebehov länkat till antalet lajks från främlingar på nätet.

Som vanligt är det små hundar som skäller högst.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Har du också en bajskniv hemma?

My family poops big. Maybe it's genetic, maybe it's our diet, but everyone births giant logs of crap. If anyone has laid a mega-poop, you know that sometimes it won't flush. It lays across the hole in the bottom of the bowl and the vortex of draining water merely gives it a spin as it mocks you.

Growing up, this was a common enough occurrence that our family had a poop knife. It was an old rusty kitchen knife that hung on a nail in the laundry room, only to be used for that purpose. It was normal to walk through the hallway and have someone call out "hey, can you get me the poop knife"?

I thought it was standard kit. You have your plunger, your toilet brush, and your poop knife.

Fast forward to 22. It's been a day or two between poops and I'm over at my friend's house. My friend was the local dealer and always had 'guests' over, because you can't buy weed without sitting on your ass and sampling it for an hour. I excuse myself and lay a gigantic turd. I look down and see that it's a sideways one, so I crack the door and call out for my friend. He arrives and I ask him for his poop knife.

"My what?"

Your poop knife, I say. I need to use it. Please.

"Wtf is a poop knife?"

Obviously he has one, but maybe he calls it by a more delicate name. A fecal cleaver? A Dung divider? A guano glaive? I explain what it is I want and why I want it.

He starts giggling. Then laughing. Then lots of people start laughing. It turns out, the music stopped and everyone heard my pleas through the door. It also turns out that none of them had poop knives, it was just my fucked up family with their fucked up bowels. FML.

I told this to my wife last night, who was amused and horrified at the same time. It turns out that she did not know what a poop knife was and had been using the old rusty knife hanging in the utility closet as a basic utility knife. Thankfully she didn't cook with it, but used it to open Amazon boxes.

She will be getting her own utility knife now.

[Edit: Common question - Why was this not in the bathroom instead of the laundry room? Answer. We only had one poop knife, and the laundry room was central to all three bathrooms. I have no idea why we didn't have three poop knives. All I know is that we didn't. We had the one. Possibly because my father was notoriously cheap about the weirdest things. So yes, we shared our poop knife.]


Källa: https://www.reddit.com/r/copypasta/comments/8yd30g/i_was_22_years_old_when_i_learned_that_not_every/
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Toyota använder hjulmuttrar utan kona och jag undrar om någon vet ifall motsvarande hjulbultar(skruvar) förekommer? Visst det skulle säkert gå med något från brädgården och en tjockisbricka men alltid fint med delar avsedda för ändamålet, typ.

304873279_7b17049d-4522-494d-965d-845a90ac73f7.jpg
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Toyota använder hjulmuttrar utan kona och jag undrar om någon vet ifall motsvarande hjulbultar(skruvar) förekommer? Visst det skulle säkert gå med något från brädgården och en tjockisbricka men alltid fint med delar avsedda för ändamålet, typ.

Som du ser på muttern så är det en styrning på den som skall minska slitaget på fälghålen och hjälper till med centreringen, undvik bonnmeck för att slippa parkinssonupplevelse. :gnissla
Tjöp nya, finns på mekonomen, AD, Autoexperten or the net (och hos den lokala märkesnasaren förståss).
De där muttrarna var vanliga på slotmags och andra eftermarknadsfälgar förr.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Som du ser på muttern så är det en styrning på den som skall minska slitaget på fälghålen och hjälper till med centreringen, undvik bonnmeck för att slippa parkinssonupplevelse. :gnissla
Tjöp nya, finns på mekonomen, AD, Autoexperten or the net (och hos den lokala märkesnasaren förståss).
De där muttrarna var vanliga på slotmags och andra eftermarknadsfälgar förr.

Nu blev det inget mulle mek men av ren nyfikenhet, vad heter dom? Beskrev bäst jag kunde för den där google och fick inte fram en enda bild förutom något förmodat hembygge jag inte hade hårdvara till.

Hur som, tanken var att ha dom på en släpa när jag insåg att bultmönstret var samma. När jag väl testa bottna dock hjulet mot släpet, kanske skulle gå med rymdplatta men såg framför mig hur hjulet kommer tuta för omkörning vad det lider.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nu blev det inget mulle mek men av ren nyfikenhet, vad heter dom? Beskrev bäst jag kunde för den där google och fick inte fram en enda bild förutom något förmodat hembygge jag inte hade hårdvara till.

Hur som, tanken var att ha dom på en släpa när jag insåg att bultmönstret var samma. När jag väl testa bottna dock hjulet mot släpet, kanske skulle gå med rymdplatta men såg framför mig hur hjulet kommer tuta för omkörning vad det lider.

Närmaste namn på en ankning (jag som är paranoid använder duckduckgo.com som sökmotor :D ) så kallas de
"Lug Nut" på utrikiska.

https://www.carid.com/images/dorman/lug-nuts-locks/712-306-2.jpg

Chrome Mag Shank Lug Nuts
https://www.larryhodgeracing.com/parts/images/z161-Lug-Nut-.500-OE.jpg

KIA verkar vara en brukare dessutom. Du får nog tyvärr gå till nån bildelsnasare, jag brukar gå till Autoexperten i Bromma för där jobbar Hasse som oxå brukar hänga inne vid donken samt fotar i fotokurvan.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ryssen kommer! Fast nu var det inte riktigt så, om dom inte kör en dubbelfint förstås.. Lite misstänkt ändå, vad ska den rökiga nationen med en pansarwagon till o vad gör den på E4'an.. o var farao har dom hittat en lastbil med utväxling?

20190513-133228.jpg


20190513-133318.jpg
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ryssen kommer! Fast nu var det inte riktigt så, om dom inte kör en dubbelfint förstås.. Lite misstänkt ändå, vad ska den rökiga nationen med en pansarwagon till o vad gör den på E4'an.. o var farao har dom hittat en lastbil med utväxling?

Jag tror ju någon tokig svenne har köpt en ny gammal leksak från öst och beställt hemkörning.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top