Frågor man vågar ställa

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag har rotat fram en såndäringa universalfjärrkontroll ur gömmorna.
Vill programmera den till morsans Luxor-TV men har tappat bort instruktionerna. Hittar inga instruktioner på nätet.
Nån som vet hur man gör?

fjärr.JPG
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag har rotat fram en såndäringa universalfjärrkontroll ur gömmorna.
Vill programmera den till morsans Luxor-TV men har tappat bort instruktionerna. Hittar inga instruktioner på nätet.
Nån som vet hur man gör?

View attachment 447760

Du kan ju skruva upp den och goggla på ic kretsarna , antagligen är det ett standard chip och du kan få koderna från tillverkarensdatablad , plåta kretskortet och lägg upp här
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Finns det en bermudatriangel på sporthoj uti vilken inlägg spårlöst försvinner eller handlar det om den epidemiska "tjennsligheten"?

Vågar man ens antyda att man t ex hyser åsikten att en människa besitter förstånd?

Vågar man fråga om vad man får fråga/fråga om?

Jag vågade!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Finns det en bermudatriangel på sporthoj uti vilken inlägg spårlöst försvinner eller handlar det om den epidemiska "tjennsligheten"?

Vågar man ens antyda att man t ex hyser åsikten att en människa besitter förstånd?

Vågar man fråga om vad man får fråga/fråga om?

Jag vågade!

Blev du kränkt av att du kränkt en annan person och denne kände sig kränkt av det kränkande inlägget, och anmälde detsamma som en upplevd kränkning?

Det gjorde inte jag, jag tog bort skiten helt enkelt.

B. Ermuda
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ni valde kränkthetslinjen.

Gamla griniga gubbar har alltid rätt att känna sig kränkta, speciellt om man kört över Blue Ridge Parkway under fem års tid - för det har väl alla messerbessers gjort, dvs sådana som jag?

Första och enda gången i mitt liv jag fått karpaltunnelsyndrom - efter två veckors intensiv kryssning bland hillbillies på B12'an.

/5 år i Lynchburg, VA
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Gamla griniga gubbar har alltid rätt att känna sig kränkta, speciellt om man kört över Blue Ridge Parkway under fem års tid - för det har väl alla messerbessers gjort, dvs sådana som jag?



/5 år i Lynchburg, VA

Köra där är en dröm jag hoppas förverkliga. Det har varit retfullt nära.

Har iofs inte ett vitten med mitt nick att göra.

Tillägg:

Att andersbrink gjort inlägg är i sig en anledning att gå in och läsa. Att jag hamnade på sprthoj är delvis beroende på dig. "Trimning oljekylda" brought me here!
 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
OK, jag erkänner: Jag kollar på mello.
Nu när jag är ute ur den garderoben behöver jag svar på något jag grunnat på under de senaste veckorna.
Sjunger dom playback under tävlingarna?

Tycker speciellt vissa artisters framförande har haft inslag av lite för bra sångkvalitet alternativt inte riktigt överensstämmande läpp/mickrörelser.

Går säkert googla det här men jag föredrar att fråga SH.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Filmfråga:

Vad fasen heter filmen vars handling kretsar kring ett kronvittne som hålls undan maffian i en takvåning på ett hotell? Det är en trave mer eller mindre kreativa yrkesmördare efter honom, bland annat en som tar identiteten av andra (Som han dödar då) med hjälp av silikonmask mm. och ett par tjejer varav en ligger som understöd till den andra i form av prickskytt samt det sedvanliga råskinnet som skjuter sig in. Kronvittnet är nån form av spelare och narkoman. En av FBI-agenterna har en eldstrid inne i en hiss har jag för mig.

Tror att filmen har ordet Aces i titeln och kom nog i samma veva som Boondock Saints. Det finns en uppföljare där en hel familj (Kanske figurerande i ettan.) slår sig in i en anläggning med hjälp av en sopbil.

Filmen är väl inte nån oscarsvinnare utan mer en "öl och pizza- rulle" en fredagkväll.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
En sak jag undrat över.
Hur fungerar det när en kvinnlig elitidrottare ska bli föräldraledig?

Nu snackar vi inte de som tjänar mest och kan lägga undan pengar, utan knegarna som tjänar som en vanlig svenne.
I de flesta sporter lär de heller inte kunna vara aktiva under större delen av graviditeten, och då ryker ju inkomsten som föräldrapenningen grundas på.

Google har inte kunnat ge några svar.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En sak jag undrat över.
Hur fungerar det när en kvinnlig elitidrottare ska bli föräldraledig?

Nu snackar vi inte de som tjänar mest och kan lägga undan pengar, utan knegarna som tjänar som en vanlig svenne.
I de flesta sporter lär de heller inte kunna vara aktiva under större delen av graviditeten, och då ryker ju inkomsten som föräldrapenningen grundas på.

Google har inte kunnat ge några svar.

Föräldraförsäkringen grundar sig i stort på din inkomst ett år innan nedkomsten. Om elitidrottaren inte kan dra in stålars under graviditeten så kanske hon kan disponera sin inkomst så att den betalas ut under den perioden? De flesta har ju egna företag och bestämmer hur lön osv skall betalas ut.

Möjligen kan man också tänka sig att det finns klausuler i kontrakt som reglerar detta,


Buy quality, cry once.
 

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Danmark
Hoj
KTM LC4 x2
Hur transporterar man en vindruta liggandes, ca. 5 mil? Går det utan att rutan knäcker under sin egen vikt?
Stående är tyvärr ej ett alternativ med min bil.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top