Frågor man vågar ställa

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Var hittar man en strömtimer/tidur/kontaktur eller vad dom nu säljs under för namn?

Vill ha 2-4 timmar till kompressorn så att den inte står på får länge i onödan. Helst fast monterad och helst bara så man trycker på en knapp så går den X timmar. Gärna en sån där enkel med bara ett vred som man vrider upp till önskad tid.

Har ju sett dom till bastuggregat och kaffebryggare etc men jag hittar ingen när jag gogglar. Bara såna som går dygnet runt och både tänder och släcker.

Lite sent svar och den verkar bara finnas på vissa varuhus, kanske utgående. men är det åt det här hållet du vill ha?

https://www.bauhaus.se/tidstromstallare-120-minuter-l-ip44.html
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Är det någon mer som har "Klass A" och "Klass B" underkläder?
Vissa som man kan tänkas synas i, t.ex. omklädningsrum, inför partners osv.

och X antal som finns där längst bak i garderoben utifall att man dragit ut på att tvätta för länge eller som får duga att ha på sin under en löprunda osv.

!? :)


Och varför luktar fisar mycket värre i duschen än i vanliga fall? :zpy
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Är det någon mer som har "Klass A" och "Klass B" underkläder?
Vissa som man kan tänkas synas i, t.ex. omklädningsrum, inför partners osv.

och X antal som finns där längst bak i garderoben utifall att man dragit ut på att tvätta för länge eller som får duga att ha på sin under en löprunda osv.

!? :)


Och varför luktar fisar mycket värre i duschen än i vanliga fall? :zpy
Självklart, det har väl alla?

Kan tänka mig att det luktar värre för att gasen inte kan expandera fritt åt sidorna med en glasdörr/draperi i vägen och koncentrationen då blir högre än vanligt, något sånt kanske?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är det någon mer som har "Klass A" och "Klass B" underkläder?
Vissa som man kan tänkas synas i, t.ex. omklädningsrum, inför partners osv.

och X antal som finns där längst bak i garderoben utifall att man dragit ut på att tvätta för länge eller som får duga att ha på sin under en löprunda osv.

!? :)


Och varför luktar fisar mycket värre i duschen än i vanliga fall? :zpy

Nah, bara b.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Varför är det stretch i knävecken men inte på knäna på en del friluftsbyxor?

Hur i hela friden är man skapt om det behövs?

Sannolikt finns det ett klokt svar på frågan men jag är inte så klok att jag kan lista ut det själv.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Tror det är så att när du står upp så stretchar det ut i knävecket så byxbenet är "rakt".
Sen när du böjer på knäna så drar det ihop sig så det inte veckar, alltså drar det bort materialet från knävecket.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tror det är så att när du står upp så stretchar det ut i knävecket så byxbenet är "rakt".
Sen när du böjer på knäna så drar det ihop sig så det inte veckar, alltså drar det bort materialet från knävecket.

Efter empiriska tester med ett antal knäböj iförd olika typer av byxor verkar det som om teorin stämmer. Dock är den praktiska verkan begränsad och jag anser att stretch ej är nödvändigt i knävecken. Störst, om än väldigt begränsad effekt gav det när benslut var snörda i kängor.

Min slutgiltiga åsikt är att det inte motiverar köp av byxor med stretch där. Om stretch finns och det i övrigt är bra byxor må så vara men jag skulle inte välja bort byxor utan till förmån för byxor med.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Varför är det stretch i knävecken men inte på knäna på en del friluftsbyxor?

Hur i hela friden är man skapt om det behövs?

Sannolikt finns det ett klokt svar på frågan men jag är inte så klok att jag kan lista ut det själv.
Stretchtyget i knävecken är till för att hindra att ett tjockare tyg veckar sig vid aktiviteter med böjda knän och på så sätt minska risken för skavsår.
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Varför har folk skyltar där man upplyser övriga trafikanter att man har ”Barn i bil” eller ”Hund i bil”, vad tillför det för nytta att skylta med det?
Rättfärdigar det att man kan vara sämre bilförare? Att man ska få fri lejd? Att man kan parkera på familjeparkering utan att skämmas?
Hjälp mig bringa klarhet i detta!
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Varför har folk skyltar där man upplyser övriga trafikanter att man har ”Barn i bil” eller ”Hund i bil”, vad tillför det för nytta att skylta med det?
Rättfärdigar det att man kan vara sämre bilförare? Att man ska få fri lejd? Att man kan parkera på familjeparkering utan att skämmas?
Hjälp mig bringa klarhet i detta!

Du får ju krocka med de som bara har fullvuxna praktmongon av människosläktet ombord.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
När man åker till stormarknaden för att handla finns det många företeelser som får en att fundera...
Kundvagnarna brukar stå i garage ungefär mitt på parkeringen. De flesta ska parkera så nära ingången det vara går och går sedan bort från ingången och hämtar en vagn. Därefter går de mot ingången varpå de återigen passerar sin bil. Efter avslutat handlande gör de samma manöver i omvänd ordning.

Varför gör så många så?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
När man åker till stormarknaden för att handla finns det många företeelser som får en att fundera...
Kundvagnarna brukar stå i garage ungefär mitt på parkeringen. De flesta ska parkera så nära ingången det vara går och går sedan bort från ingången och hämtar en vagn. Därefter går de mot ingången varpå de återigen passerar sin bil. Efter avslutat handlande gör de samma manöver i omvänd ordning.

Varför gör så många så?

För att det är "smartare" att parkera bilen så nära målet som möjligt. Spar energi till gymet eller löprundan. :dummer Och för att de andra parkerar nära. Då är det rätt. Att alla inte tar en kundvagn vet ju inte de som kommer fram och väljer parkeringsruta efter hur andra gör.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När man åker till stormarknaden för att handla finns det många företeelser som får en att fundera...
Kundvagnarna brukar stå i garage ungefär mitt på parkeringen. De flesta ska parkera så nära ingången det vara går och går sedan bort från ingången och hämtar en vagn. Därefter går de mot ingången varpå de återigen passerar sin bil. Efter avslutat handlande gör de samma manöver i omvänd ordning.

Varför gör så många så?

Ingen aning, korgarna är inne.

Har en teori, tar du vagn istf korg är du för gammal, och borde bli portad, kommer bara att ställa till med köer, stå tvärs över gången blockerande hela skiten, och dö påväg ner i vagnen för att nå sista kexpaketet som ska upp på bandet, post mortem kommer det att ta en sabla evighet att fiska fram alla rabattkort och utgångna kuponger som det ska debatteras om ad infinutum.
:glömdet
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Varför har folk skyltar där man upplyser övriga trafikanter att man har ”Barn i bil” eller ”Hund i bil”, vad tillför det för nytta att skylta med det?
Rättfärdigar det att man kan vara sämre bilförare? Att man ska få fri lejd? Att man kan parkera på familjeparkering utan att skämmas?
Hjälp mig bringa klarhet i detta!

Jag tror att tanken är att de som kommer först till olycksplatsen ska titta efter små barn och hundar i bilen så de inte blir kvar om de är medvetslösa t ex. Bilen kan ju hamna på sidan, upp och ner, i ett dike osv. Tiden är ju viktig i vissa lägen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top