Frågor man vågar ställa

Smagatusk

Guest
Hägna in med hönsnät (kraftigare om redan nu vill gardera mot demens) så fixar du det enklast, vill du prompt ha elstötar så får du hänga 2 st med isolatorer emellan och sen en enkel "box" till ett häststängsel. Småfåglar/ekorrar/råttor har ju unika houdiniegenskaper så vanlig tråd räcker inte.

Personen ifråga vill gärna åsamka förövarna lite smärta så el är ett måste.

Behöver ett enklare elschema och var jag kan införskaffa grejerna. Ebay är ju givet, men jag vet inte ens vad jag ska ha.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Personen ifråga vill gärna åsamka förövarna lite smärta så el är ett måste.

Behöver ett enklare elschema och var jag kan införskaffa grejerna. Ebay är ju givet, men jag vet inte ens vad jag ska ha.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Elstangsel-och-Staket/Elaggregat-for-elstangsel-2000023439/

Ena polen till inre nätet och den andra till yttre, för de som är s&m wannabes så rekommenderar jag större maskhål för det yttre nätet :brynad
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Äger du en RD07A? , det är AT modellkod.
Vi är många förbryllade över ditt inläggg och skulle gärna att du komplementerar information så vi
kan ge goda råd och fakturera för dessa.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vad tycker ni om att Svemo nu vill ta bort ”Grid girls” på VM-tävlingarna i speedway som hålls i Sverige?
https://www.dn.se/sport/svenska-forbundet-vill-stoppa-grid-girls/

Gör dom inget vettigt utan bara visar upp kvinliga former är det såklart sexistiskt och bör förbjudas omedelbums.

De fyra flickorna på bilden i artikeln verkar dock ha den viktiga uppgiften att hålla hans läsk och då kan dom gott få vara kvar, möjligtvis borde det räcka med två flickor för att hålla fyra burkar, dom har ju trots allt två händer var?:va

bigOriginal.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Gör dom inget vettigt utan bara visar upp kvinliga former är det såklart sexistiskt och bör förbjudas omedelbums.

De fyra flickorna på bilden i artikeln verkar dock ha den viktiga uppgiften att hålla hans läsk och då kan dom gott få vara kvar, möjligtvis borde det räcka med två flickor för att hålla fyra burkar, dom har ju trots allt två händer var?:va

View attachment 442853
Ser jag dåligt eller har hon till höger silikonröv?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Gasol till grillen hemma - P*5 eller P*10? Spisen har 3 + 1 brännare.

Prisskillnaden mellan flaskorna är obetydligt liten men 10'an blir nämnvärt billigare i drift/påfyllning. För att inte tala om miljön och transportkostnaderna!!1 .....

...

Hur som, lurade mig då instruktionerna instruera en maxhöjd på 60 cm men det innebar inte att skåpet rymmer det måttet :va 10:an är 57 cm och skåpet rymmer runt 50 cm.

Vän av ordning läser jag vidare att man Absolut inte ska ha flaskan i skåpet, detta till trots att golvet är pressformat för en flaska, genomföring finns och exempelbilder visar flaskan i skåpet.. ansluten.

Jag har försökt läsa mig till förbrukningen men det var lögn i helvete. Regulatorn fick dock inte släppa igenom mer än 1.5kg/h så det är ju alltid ett värde om än ett högt sådant. Nu tror jag dock att jag kommer maxa denna sparsamt men men.

Lite värden kanske säger någon något, den mittre bör det vara:

screenshot-20180424-220055-drive.jpg


5 och kunna ha den i skåpet, om inte annat till förvaring?

10 och inte kunna ha den i skåpet, bygga en holk för den på sidan om och slippa fylla lika ofta?

Hur skulle du med erfarenhet av gasolgrill hemma gjort?
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Gasol till grillen hemma - P*5 eller P*10? Spisen har 3 + 1 brännare.

Prisskillnaden mellan flaskorna är obetydligt liten men 10'an blir nämnvärt billigare i drift/påfyllning. För att inte tala om miljön och transportkostnaderna!!1 .....

...

Hur som, lurade mig då instruktionerna instruera en maxhöjd på 60 cm men det innebar inte att skåpet rymmer det måttet :va 10:an är 57 cm och skåpet rymmer runt 50 cm.

Vän av ordning läser jag vidare att man Absolut inte ska ha flaskan i skåpet, detta till trots att golvet är pressformat för en flaska, genomföring finns och exempelbilder visar flaskan i skåpet.. ansluten.

Jag har försökt läsa mig till förbrukningen men det var lögn i helvete. Regulatorn fick dock inte släppa igenom mer än 1.5kg/h så det är ju alltid ett värde om än ett högt sådant. Nu tror jag dock att jag kommer maxa denna sparsamt men men.

Lite värden kanske säger någon något, den mittre bör det vara:

screenshot-20180424-220055-drive.jpg


5 och kunna ha den i skåpet, om inte annat till förvaring?

10 och inte kunna ha den i skåpet, bygga en holk för den på sidan om och slippa fylla lika ofta?

Hur skulle du med erfarenhet av gasolgrill hemma gjort?

Ingen aning jag ingår i våga vägra gasolgrill.
Men bygg ett litet snyggt välventilerat runkebås till P10 flaskan.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kört Gasol de senaste 10 åren, det var efter det jag upptäckte vintergrillning :)
2 flaskor ska du ha så du aldrig blir utan och kan fylla när det passar.
P10 om du är som män är mest P5 om utseendet är viktigast (inne i skåpet).

Funkar väl asbra att vintergrilla med kol!
Snön på altanräcket håller biran kall. :banana
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hur fan får man en bil (Volvo V70) att ständigt sluta tjata om att servicen inte är gjort i tid, att jag bör fylla på spolarvätska och att parkeringssensorn bak har slutat fungera? :4skrika

"If a man said he’ll fix it, he will. There is no need to remind him every 6 months about it." //Bill Murray

Än mindre varje gång man startar bilen...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hur fan får man en bil (Volvo V70) att ständigt sluta tjata om att servicen inte är gjort i tid, att jag bör fylla på spolarvätska och att parkeringssensorn bak har slutat fungera? :4skrika

"If a man said he’ll fix it, he will. There is no need to remind him every 6 months about it." //Bill Murray

Än mindre varje gång man startar bilen...
Tryck in trippmätar resetten
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top