Frågor man vågar ställa

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är dashcamen som reagerar på att en olycka sker och sparar ner sekvensen till en separat fil på minneskortet.

Den reagerar alltså efter att olyckan har skett och spar ner några sekunder innan olyckan har skett med ett pling
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag behöver en hoj till våren, men utbudet står still, behöver idéer om vad jag ska leta efter, hittar nada på mina ingrodda sökfraser.
Gillar vtr och de är billiga, inte jättesugen på bränsleförbrukningen dock.
Budget = sträng, ju billigare desto bättre.

Vad fasen ska jag blocketknarka efter? :va
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Varför går vissa av kollegorna i kortärmade pikétröjor medan jag har V-ringad stickad tröja med t-shirt under?
Är de mycket tuffare än jag, eller har jag sådär läckert lite underhudsfett?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag behöver en hoj till våren, men utbudet står still, behöver idéer om vad jag ska leta efter, hittar nada på mina ingrodda sökfraser.
Gillar vtr och de är billiga, inte jättesugen på bränsleförbrukningen dock.
Budget = sträng, ju billigare desto bättre.

Vad fasen ska jag blocketknarka efter? :va
Mille och tuono.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Jag behöver en hoj till våren, men utbudet står still, behöver idéer om vad jag ska leta efter, hittar nada på mina ingrodda sökfraser.
Gillar vtr och de är billiga, inte jättesugen på bränsleförbrukningen dock.
Budget = sträng, ju billigare desto bättre.

Vad fasen ska jag blocketknarka efter? :va


Den drar inte så jäkla mycket, inte mer än någon annan hoj i det segmentet. Efter 2001 så är tanken på 19 liter då har man en räckvidd på 28-30 mils aktivt gasande utan problem.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Den drar inte så jäkla mycket, inte mer än någon annan hoj i det segmentet. Efter 2001 så är tanken på 19 liter då har man en räckvidd på 28-30 mils aktivt gasande utan problem.

En väldigt vanlig anmärkning i tester på den tiden var ju dock att den var ovanligt törstig, men det kanske är överdrivet?
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
En väldigt vanlig anmärkning i tester på den tiden var ju dock att den var ovanligt törstig, men det kanske är överdrivet?

Första årsmodellerna hade bara 16 liters tank. I kombination med en motor man gärna dra på med och vulgostora förgasare så kan man få intrycket att det var virvel i tanken men irl så är det inte mycket värre än nåt annat i litertwin klassen från den tidsepoken
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Den drar inte så jäkla mycket, inte mer än någon annan hoj i det segmentet. Efter 2001 så är tanken på 19 liter då har man en räckvidd på 28-30 mils aktivt gasande utan problem.

Det är så ja?
Har varit lite skeptisk, men överallt var man googlar samt i flertalet trådar här på sh verkar man snacka litern milen.
Nu är ju inte bränsleförbrukning det första man tänker på när man letar hoj, men en del av nöjet är ju att man till skillnad mot en rolig bil/båt faktiskt har råd att använda också.
Min kawa ligger på runt 0.35 om man håller laglig hastighet, och på 0.5 kan man bomba rätt ordentligt. (nackdelen är väl att det går lika mycket kylvatten:gnissla)
Så litern låter ju lite väääl.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Det är så ja?
Har varit lite skeptisk, men överallt var man googlar samt i flertalet trådar här på sh verkar man snacka litern milen.
Nu är ju inte bränsleförbrukning det första man tänker på när man letar hoj, men en del av nöjet är ju att man till skillnad mot en rolig bil/båt faktiskt har råd att använda också.
Min kawa ligger på runt 0.35 om man håller laglig hastighet, och på 0.5 kan man bomba rätt ordentligt. (nackdelen är väl att det går lika mycket kylvatten:gnissla)
Så litern låter ju lite väääl.
Nu är det några år sen jag ägde en storm men det var väldigt sällan det gick över 0,7 vid de tillfällena handlade det om ren bankörning/idiotkörning

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Varför har tåg vänstertrafik? Övriga trafikslag har högertrafik, missade vi tåg i omläggningen på 60-talet, eller när det nu var?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag googlade och tycker detta låter rimligt "Sedan starten av järnvägen i Sverige körde man på väns*ter sida (då fanns knappt dubbelspår, varför det inte ens var något problem). De flesta lok i början kom från England, där föraren stod till vänster i färdriktningen, och därmed sattes alla signaler till vänster om spåret."
Som det mesta som kommer från England blev det inte helt perfekt direkt, men det är väl krångligt att ändra.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top