Frågor man vågar ställa

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Tänkte att "frågor man inte vågar ställa" är fel tråd för vissa frågor...

I den här tråden kan man fråga allt.
Det man borde veta men inte vet.
Det man borde insett men var för dum för att fatta.
Eller utnyttja helt enkelt SHs enorma kunskapsbas för att få insikter i andra områden än ditt eget.

Fråga på!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är det godkänt med trådlös överföring på klämlister? Craford har ju på sina ynkliga portar, men på större doningar alltså.

Om så är fallet, var finns dom?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
...och jag passar på att ställa den första frågan:

Denna bild visar min framtida dyklampa. Kabeln kommer ut genom vad jag tror kallas en vattentät kabelgenomföring. Den består bl.a. av en silikonpackning som komprimeras av en mutter och därmed blir tät.
Vad heter den typen av kabelgenomföring?
Har sökt på Clas Ohlson, Kjell&Co och Elfa, men hittar inget liknande.
kabel.jpg
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
...och jag passar på att ställa den första frågan:

Denna bild visar min framtida dyklampa. Kabeln kommer ut genom vad jag tror kallas en vattentät kabelgenomföring. Den består bl.a. av en silikonpackning som komprimeras av en mutter och därmed blir tät.
Vad heter den typen av kabelgenomföring?
Har sökt på Clas Ohlson, Kjell&Co och Elfa, men hittar inget liknande.
View attachment 369334
Förskruvning.

Andra frågan för övrigt.:banana
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Jag har letat satan utan att hitta svar.

Fast du kanske menade någon annan.
Jag menade egentligen ingen speciell, bara en generell observation på dom allra flesta forum.
Många tycker det går fortare att skapa en ny tråd och vänta på svar än att skriva in överskriften i en sökmotor och få svaret på en bråkdel av ett sekund.
(fast dom som endast kan komma på "Hjälp sökes" är för evigt förlorade ;) )
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag menade egentligen ingen speciell, bara en generell observation på dom allra flesta forum.
Många tycker det går fortare att skapa en ny tråd och vänta på svar än att skriva in överskriften i en sökmotor och få svaret på en bråkdel av ett sekund.
(fast dom som endast kan komma på "Hjälp sökes" är för evigt förlorade ;) )

Jag tycker det kan vara rätt kul med vissa frågor.

Så länge dom inte ligger på teknikforumet då alltså.:glömdet
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Nejdå, dragavlastaren är inte vattenskyddad och används fortfarande till typ lampor, spisar och handmaskiner t.ex.



SÅ DET SÅ.:fakta:hihi

Ahh ok, var för snabb och läste inte dykarlampa. Men dragavlastarna till ellådorna jag jobbat med är monterade på produkter som är placerade i utrymmen med ånga och de har gummibussningar som håller tätt. Vet dock ej IP-klasserna på dom.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ahh ok, var för snabb och läste inte dykarlampa. Men dragavlastarna till ellådorna jag jobbat med är monterade på produkter som är placerade i utrymmen med ånga och de har gummibussningar som håller tätt. Vet dock ej IP-klasserna på dom.

Den kan säker vara högt klassad, men skillnaden ligger troligen i hur den sitter, användS skruvar är det en dragavlastning.
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Ska köpa en pryl av en snubbe online å föra över cash i förväg... Han säger att de e ett swedbankkonto som ser ut såhär: xxxx-xx-xxxxx. Mitt eget konto hos swedbank ser ut såhär: xxxx-x, xxx xxx xxx-x. Va e detta för typ av konto egentligen? Nuffrorna stämmer ju inte i antal för å va ett bankkonto iaf :confused:... Japp, ja e urkass på sånt här :gnissla
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Ska köpa en pryl av en snubbe online å föra över cash i förväg... Han säger att de e ett swedbankkonto som ser ut såhär: xxxx-xx-xxxxx. Mitt eget konto hos swedbank ser ut såhär: xxxx-x, xxx xxx xxx-x. Va e detta för typ av konto egentligen? Nuffrorna stämmer ju inte i antal för å va ett bankkonto iaf :confused:... Japp, ja e urkass på sånt här :gnissla

Det är ett gammalt swedbank-konto. Jag har likadant och har haft det sen det hette Föreningsbanken.
Släng in pengarna nu, det är helg och jag behöver dom :tungan
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Det är ett gammalt swedbank-konto. Jag har likadant och har haft det sen det hette Föreningsbanken.
Släng in pengarna nu, det är helg och jag behöver dom :tungan

Haha, ja men hur gör ja me clearing å så då? Nu börjar ja bli lite lullig oxå så me nåra nuffror fel kanske degen hamnar hos dej :hihi
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Haha, ja men hur gör ja me clearing å så då? Nu börjar ja bli lite lullig oxå så me nåra nuffror fel kanske degen hamnar hos dej :hihi

det brukar finnas en hjälpsida på banken där det står om allt sånt.
Det gör det hos mej på Nordea iaf..
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
"Du är riktigt trevlig, skadar ju inte att du är söt också. Ska vi ta en fika någon dag?"

(men ibland är det fan så svårt)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top