Vad händer med svensk RR 2013?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Varför kan man göra undersökningen flera gånger från samma IP? Vill nån så tar det ju inte så lång tid att manipulera hela utgången av resultatet. 8h non-stop så kan nog en person svara på fler enkäter än antalet övriga personer som kommer svara..
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Varför kan man göra undersökningen flera gånger från samma IP? Vill nån så tar det ju inte så lång tid att manipulera hela utgången av resultatet. 8h non-stop så kan nog en person svara på fler enkäter än antalet övriga personer som kommer svara..
IP-numret kanske sparas så att Swedie i efterhand kan ta bort eventuella dubbletter?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Varför kan man göra undersökningen flera gånger från samma IP? Vill nån så tar det ju inte så lång tid att manipulera hela utgången av resultatet. 8h non-stop så kan nog en person svara på fler enkäter än antalet övriga personer som kommer svara..

Hmm, faktiskt inte ens tänkt på det!

Men jag hittade några inställningar. Tyvärr behövde jag temporärt stänga av undersökningen, vilket KAN ha gjort att vissa JUST NU får error. Jag hoppas innerligen inget stort går fel. Isåfall hoppas jag folk kan svara på nytt.

Nu så loggas IP, samt cookie sätts som ska begränsa antalet gånger man kan svara. En smart person kan ju alltid gå runt detta dock. Men vi får hoppas att folk är vettiga och inte fular. Finns ingen anledning att försöka få undersökningen bli missvisande.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Undersökningarna är nu publika. Se inforutan i gult ovanför här trådar.

Publik:
http://www.sporthoj.com/limesurvey/index.php?sid=89561

Förare:
http://www.sporthoj.com/limesurvey/index.php?sid=95194

VÄNLIGEN UPPMANA ALLA NI KÄNNER ATT GENOMFÖRA UNDERSÖKNINGEN SÅ VI FÅR GOTT OM UNDERLAG.


OBS! På frågor med svaret 1 till 5, så betyder högre siffra = mer viktigt!

Tycker att du borde lägga till BoTT som ett val...så man sliper välja annan...men men jag bojkottar denna ankät som en sur jämte jag är :p....sen tycker jag att köra med STCC va väll så där eftersom de skrev lite om andra klasser än Superbike PRO på deras hemsida, sen kostnad + publik va väll så där, gillar mer tävlingen som gick med Bikeweek.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Sista frågan. Arrangörerna är nog relativt lyhörda till deltagarna o deras åsikter (kan bara tala för lms i detalj som absolut lyssnar på förarna)
Svemo verkar dock inte lyssna så mkt...

Edit: och enhetsklass finns, ktm 690 cup ? Körs tillsammans med supermono, billigast racing som finns, typ ;)
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nu har det kommit in 220 svar från förare och 596 från publik!

Jag tror jag kommer klippa snart och kommer vid bästa tillfälle försöka sammanställa allting i vackra diagram som jag gör publika.

Sen tar vi en NY diskussion i en NY tråd.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ang. "billig instegsklass" så tror jag inte att vi ska tunna ut startfälten ännu mera genom att uppfinna ytterligare en klass man kan välja att köra... Jag tror nämligen inte en sån klass blir fylld till bredden av folk som vill tävla men inte har råd eller törs i dagsläget. Utan den kommer garanterat även ta folk från R1000 och R600... Vilket gör att vi bara får ytterligare en halvfull klass...

Vill man köra en billig klass så går det alldeles utmärkt att driva runt i säsong i R600 med ganska små medel....

Den man behöver göra till att börja med är att samla dom förare som finns idag och se till att vi får fulla startfält i dom klasserna vi har idag. T.ex bör man (vilket man borde gjort för länge sen) rensa upp bland alla SBK som finns idag... Ta bort Superbike challenge... Ska PRO SBK inte köra med STCC längre så finns det verkligen inte någon anledning att ha en egen klass för 4-5 förare... Gör EN Superbike klass, kalla den vad du vill, och låt den köra vart du vill... Men det finns inte underlag för 4st (PRO Superbike, PRO Superbike Privatförarcup, Superbike Challenge, Nordic Superbike).
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR

Inte att köras samtidigt såklart... Det handlade väl mest om att STCC AB skulle ta över organisationen för SM i rallycross som jag förstod det i intervjun på radion som jag hörde lite av...

Jag ser det inte som något jättekonstigt.. Men har erfarenhet av att arrangera biltävlingar, en bra organisation, bra kontaktnät, och får en bredare bas och större plats att exponera sina sponsorer på...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Inte att köras samtidigt såklart...
Diskussioner förs just nu med Svenska Bilsportförbundet om möjligheten att STCC i så fall skall ta ansvar för en SM-serie i rallycross med början nästa år, 2013. Tävlingsformen kommer att kallas Rallycross Supercars och i planerna finns också att förlägga flera av tävlingarna i den nya klassen samtidigt med STCC:s tävlingar i banracing.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Diskussioner förs just nu med Svenska Bilsportförbundet om möjligheten att STCC i så fall skall ta ansvar för en SM-serie i rallycross med början nästa år, 2013. Tävlingsformen kommer att kallas Rallycross Supercars och i planerna finns också att förlägga flera av tävlingarna i den nya klassen samtidigt med STCC:s tävlingar i banracing.

Jag tror inte dom gör om samma miss som man gjorde i RR SM när man blandade roadracing med Super-retard...

Att ha rallycrossbilar köra in- och ut på banracingens bana och dra ut massa skit på den så att STCC/TTA/Övr.supportklasser inte kan köra...

Kör man "samtidigt" så måste det vara tal om helt separata banor...
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Kör PRO sbk ihop med STCC//TTA 2013?

Tyvärr ingen som vet det ännu :(.
Jag ska snart börja jaga sponsorer för 2013 och måste ha besked snart (gäller nog fler än mig...).
Om det inte blir något med STCC/TTA kommer jag inte ens försöka få ihop nästa säsong. Svårt nog ändå!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
I gårdagens sändning av SST1000 sa Sandy och Äpplet att Backlund planerar att köra klassen 2013. Det fick mig att fundera lite på Superbike-klassen i Sverige 2013. Kommer vi att ha några profiler som kör?

Lundh och Bergman lär knappast köra i Sverige nästa år. Om Backlund, och kanske Lukas, kör FIM SST1000 Cup nästa år känns Superbike-klassen rejält urvattnad innan de ens kommit igång :(
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
I gårdagens sändning av SST1000 sa Sandy och Äpplet att Backlund planerar att köra klassen 2013. Det fick mig att fundera lite på Superbike-klassen i Sverige 2013. Kommer vi att ha några profiler som kör?

Lundh och Bergman lär knappast köra i Sverige nästa år. Om Backlund, och kanske Lukas, kör FIM SST1000 Cup nästa år känns Superbike-klassen rejält urvattnad innan de ens kommit igång :(

Så blir det när det inte finns något vettigt presenterat på hemmaplan. Jag skulle oxå dra utomlands om man vill vara en seriös RR-förare och råkar ha vettiga sponsorer etc. För utomlands verkar det iaf som att de vet att det är viktigt att vara tidigt ute med nästa års reglemente, planerade datum etc etc. Sen är ju banorna och troligen arrangemangen rätt mycket bättre.

Men jag hoppas ju på att till 2020 kanske så är RR i Sverige tillbaka till sin forna glans. Men nästa år... nä, det kommer nog fortsätta utför ett tag till...
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
I gårdagens sändning av SST1000 sa Sandy och Äpplet att Backlund planerar att köra klassen 2013. Det fick mig att fundera lite på Superbike-klassen i Sverige 2013. Kommer vi att ha några profiler som kör?

Lundh och Bergman lär knappast köra i Sverige nästa år. Om Backlund, och kanske Lukas, kör FIM SST1000 Cup nästa år känns Superbike-klassen rejält urvattnad innan de ens kommit igång :(

Det är väl ett naturligt steg att ge sig ut i Europa istället för att harva runt här hemma?

Visst hade det varit kul att se Lundh på svenska banor igen men det ger ju sporten och återväxten mycket mer i långa loppet att folk med talang tar sig ut i världen. Ge plats åt nya "profiler" och öka medvetandet i och utanför Sverige om att det faktiskt körs roadracing i Sverige också.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top