Hjälp! Turbo R1 -07

MR.Poo

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Tingsryd
Hoj
Yamaha YZF R1
Hallåå, jag undrar ifall nån vet vart man kan köpa hela turbokit till Yamaha R1 av årsmodell 2007?
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
mc expressen boder väll ha nått, men prova köra med kompressor istället, MYCKET fetare :tummenupp
 

MR.Poo

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Tingsryd
Hoj
Yamaha YZF R1
Schysst ! har ni någon erfarenhet av kompressor? om det är typ svårt att montera? har kollat med mc express med dem hade inget :(
 

MR.Poo

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Tingsryd
Hoj
Yamaha YZF R1
Schysst ! har ni någon erfarenhet av kompressor? om det är typ svårt att montera? har kollat med mc express med dem hade inget
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Schysst ! har ni någon erfarenhet av kompressor? om det är typ svårt att montera? har kollat med mc express med dem hade inget

Kompressor, då kan du söka här på forumet efter en användare som heter brink. Han fick hjälp att montera ett kompressorkit på en r1 2006 tror ja det var.

Undra om du har samma motor som mig. Eller är det 16v på den du har?

Mer effekt med turbo!
 

MR.Poo

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Tingsryd
Hoj
Yamaha YZF R1
Kompressor, då kan du söka här på forumet efter en användare som heter brink. Han fick hjälp att montera ett kompressorkit på en r1 2006 tror ja det var.

Undra om du har samma motor som mig. Eller är det 16v på den du har?

Mer effekt med turbo!


Jag har faktiskt inte om jag har 16v eller inte, det är R1 2007 iallafall.. jag är nybörjare här på sporthoj, så jag hittar inte brink! Du har inte lust att skicka över länken på den tråden? om du hittar den eller har den då vill säga :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Du har 16 ventiler i din motor. Första årsmodellen med den spisen i.
Kompressor är bra för det ger dig asmycket effekt med en jämn och fin effektkurva. Turbo är bra för det ger dig sjukt mycket effekt. NA är det ballaste (Naturally Aspirated) för det ger dig en motor med ordentligt mycket effekt som levereras snällt och fint så att man kan köra snabbt i kurvor.

På strippen är turbo the shit. På bana är NA the shit. På grillen är turbo eller kompressor the shit.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag har faktiskt inte om jag har 16v eller inte, det är R1 2007 iallafall.. jag är nybörjare här på sporthoj, så jag hittar inte brink! Du har inte lust att skicka över länken på den tråden? om du hittar den eller har den då vill säga :)

Här har du hans tråd
http://www.sporthoj.com/forum/showt...Charger-InterCooler-Yamaha-R1-2006&highlight=

Att det är mycket vanligare med turbo om man jämför med kompressor är ingen nackdel. Det finns mer tips och tricks att få. Bör också döda mer växellåda med kompressor i jämförelse med turbo.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det blir av, men först ska jag byta kåpset Men ni som vet, är det mycket jobb med att montera kompressor?
Rotrex superchargers verkar ju seriösa och bra iallafall.

Köper du från Rotrex så gissar jag på att det är ganska enkelt då de bygger färdiga kitt där allt du behöver finns med.

Men som vanligt beror det på hur van du är på att skruva.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top