Nyhetsstoff

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Ni har väl träning på fredagen eller ?
Och så synd är det inte om dig om du bröt handen i juli och kan köra nu!!
Jag bröt handen i en vurpa på Anderstorp den 3/7 2012 och jag kan inte ens frikoppla fast jag är opererad 2 gånger .
Så så svår kan inte din olycka ha varit . Jag behöver inte ens prova om det går för det gör det inte och jag tycker inte synd om mig
Om du gått om kull på knudan med oss då hade de andra fått väntat och även om andra tycker så så är inte våra körningar till för att proffsen eller ½proffsen ska få billig bantid, utanför att vi medlemmar ska få leka lite under något så när ordnade former till en rimligkostnad. Hade du tykt det var viktigt så hadde du varit medlem och kunnat boka denna körning för länge sedan kostar 500 kr.
Om man släpper på nuvarande regler så kommer få eller inga att anmäla sig i tid då det finns risk för regn, blir det sol så kommer 200 per att stå där på morgonen och vilja köra vilket skulle bli mer än ett problem .
1 Banhyran ska betalas i förskott. Om alla anmäler sig i efterhand vem lägger ut de pengarna ?
2 Det blir konflikter om vem som kom först .
Om nu ni som kör hel eller delvis som proffs så kan väl ni eller er organisation hyra alla banor några timmar veckan innan ni ska köra. Du skriver att du inte vill särbehandlas, men det vill du och nu är du sur för att du inte blev det och söker sympatier över allt i alla media och sidor som handlar om MC. Hade du varit smart så skulle du flyttat den vita lappen från någon av de andras MC i vit grupp till din och kört, förmodligen skulle ingn ens märkt att det var du och inte den andre, inte för att det skulle vara rätt men ändå. De i styrelsen är inte stelbenta alls utan mycket förnuftiga rädda om klubbens ekonomi och värnar i första hand klubbens medlemmar och deras bästa .
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Jag har ifrågasatt vad som egentligen är omöjligt med den regeln i den andra tråden. Orkar inte skriva det här också.
Men bra synpunkter i övrigt!
Som tidigare nämnt, om du nu skulle ta över specifikt Rogers plats eftersom han är skadad.
Per telefon kunde ni ha samarbetat, Roger släpper platsen och du tar den. inom tidsramen för bokningen såklart

Vad är det som är så svårt att fatta? Jag ville oxå ha en plats? Men jag skapar inte en "vill ha medhåll tråd på Sh för det. Varför skulle du gå före mig? Jag har inte kunnat köra alls i år pga olika orsaker? Nu hade jag kunnat haft en en öppning, om jag oxå kunnat slinka före? Du får ursäkta, men jag fattar inte varför du lipar som en tjej. Inte ett smack. Väx upp och ta livet som det är...
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Som representant för SVEMO Södra så undrar jag på vilket sätt detta gynnar Svensk Road Racing, SSEMSE är anslutet till SVEMO och bör därmed värna om sporten.

/MVH Micke Sundgren SVEMO Södra RR.

Som representant för SVEMO så undrar jag om Du verkligen är rätt ute nu. SVEMO är medlemmar i RF och en stor mottagare av medel via Idrottslyftet. I RFs tankar inför "Handslaget", som Du bör vara väl medveten om som representant för SVEMO, finns följande texter:
-"I demokratiutredningen gör man en åtskillnad mellan demokrati som ett politiskt styrelseskick och demokrati som ett förhållningssätt mellan människor. Den senare tolkningen bygger på en människosyn där varje människa är unik och lika mycket värd och där människovärdet inte får kränkas. Man talar också om att all maktutövning bör vila på demokratins grund – och då inte begränsat till att gälla det politiska styrelseskicket. Såväl demokratiutredningen som den efterföljande propositionen slår därför vakt om den representativa demokratiuppfattningen, men menar att medborgarna också måste vara engagerade mellan valtillfällena;

Samt: -"Hur är det med ”maktutövning” inom idrotts- rörelsen? På vilket sätt kan man hävda att den
”vilar på demokratins grund”? Finns inslag av maktutövning som ej kan anses vara demokratiska?".

Jag börjar personligen fundera på om SVEMO som organisation verkligen uppfyller RFs stadgar för mottagande av Idrottslyftet, om Micke Sundgrens åsikter är de som råder i SVEMO?
Återkommer å det snaraste med RFs stadgar vid behov.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som representant för SVEMO så undrar jag om Du verkligen är rätt ute nu. SVEMO är medlemmar i RF och en stor mottagare av medel via Idrottslyftet. I RFs tankar inför "Handslaget", som Du bör vara väl medveten om som representant för SVEMO, finns följande texter:
-"I demokratiutredningen gör man en åtskillnad mellan demokrati som ett politiskt styrelseskick och demokrati som ett förhållningssätt mellan människor. Den senare tolkningen bygger på en människosyn där varje människa är unik och lika mycket värd och där människovärdet inte får kränkas. Man talar också om att all maktutövning bör vila på demokratins grund – och då inte begränsat till att gälla det politiska styrelseskicket. Såväl demokratiutredningen som den efterföljande propositionen slår därför vakt om den representativa demokratiuppfattningen, men menar att medborgarna också måste vara engagerade mellan valtillfällena;

Samt: -"Hur är det med ”maktutövning” inom idrotts- rörelsen? På vilket sätt kan man hävda att den
”vilar på demokratins grund”? Finns inslag av maktutövning som ej kan anses vara demokratiska?".

Jag börjar personligen fundera på om SVEMO som organisation verkligen uppfyller RFs stadgar för mottagande av Idrottslyftet, om Micke Sundgrens åsikter är de som råder i SVEMO?
Återkommer å det snaraste med RFs stadgar vid behov.

Mitt första inlägg var en saklig FRÅGA om huvida detta kan gynna Svensk road racing och INTE alls en åsikt, detta har jag redan påtalat 2 ggr i tråden.

Jag har ställt en saklig fråga, att denna fråga sedan vinklas av dig till maktmissbruk och brist på demokrati tyder på att du inte förstått min fråga.

Min fråga handlade inte om bokningssystem eller hurvida riktlinjerna följs gentemot RF, att sedan du sätter taggarna utåt gynnar inte heller Svensk Road Racing på något sätt.

Roger var bokad men kunde inte köra pga en skada, Roger ville överlåta sin plats till förmån för Björn så att Björn kunde testa om handen höll att köra med en vecka innan Pro SBK, detta gick tydligen inte att lösa på plats och just därför ställdes frågan om hurvida detta beslut kan gynna Svensk Road Racing.
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Regerna är som de är för att inte försvåra hanteringen av pengar mm . Är man medlemm så kan man boka sig reda i Februari månad , men de som vill vänta och se hur läget är då riskerar att inte få plats. Och det gäller alla !! Tummar ni på era regler i SVEMO ? Varför har någon från SVEMO synpunkter på att vi följer våra regler ? Ska SVEMO vara med och bestämma dem kanske så att vissa gynnas före andra ? Har du överhuvudtaget rätten att uttala dig för SVEMOS räkning ?

Mvh Calle Blåholtz privatperson


Mitt första inlägg var en saklig FRÅGA om huvida detta kan gynna Svensk road racing och INTE alls en åsikt, detta har jag redan påtalat 2 ggr i tråden.

Jag har ställt en saklig fråga, att denna fråga sedan vinklas av dig till maktmissbruk och brist på demokrati tyder på att du inte förstått min fråga.

Min fråga handlade inte om bokningssystem eller hurvida riktlinjerna följs gentemot RF, att sedan du sätter taggarna utåt gynnar inte heller Svensk Road Racing på något sätt.

Roger var bokad men kunde inte köra pga en skada, Roger ville överlåta sin plats till förmån för Björn så att Björn kunde testa om handen höll att köra med en vecka innan Pro SBK, detta gick tydligen inte att lösa på plats och just därför ställdes frågan om hurvida detta beslut kan gynna Svensk Road Racing.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Verkligen synd att en del tolkar inlägg som satan läser bibeln, SSEMSE är en kanonbra förening, men bra kan bli ännu bättre genom att vara mera flexibla och inte bara hänvisa till gällande regler som dom flesta redan känner till.

Keep up the spirit SSEMSE !!!!
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag har skrivit i andra tråden om detta så läs där! Kortfattat. Om du kommit dit och varit före mig på plats och det bara fanns en tom plats hade jag hellre skjutit mig än gått före dig i kön.
2. Tala om för vart det står att klubben inte får överlåta/sälja Rogers plats till mig om han avsäger sig den (han kan dock inte få pengar för det enligt gällande regler!). INGENSTANS STÅR DET!!!
När någon hittat det kan vi fortsätta diskussionen!

QUOTE=SilverWolf;5631835]Vad är det som är så svårt att fatta? Jag ville oxå ha en plats? Men jag skapar inte en "vill ha medhåll tråd på Sh för det. Varför skulle du gå före mig? Jag har inte kunnat köra alls i år pga olika orsaker? Nu hade jag kunnat haft en en öppning, om jag oxå kunnat slinka före? Du får ursäkta, men jag fattar inte varför du lipar som en tjej. Inte ett smack. Väx upp och ta livet som det är...[/QUOTE]
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Men helt ärligt är någon förvånad över att inlägg misstolkas ?! är ju samma fenomen som i alla andra trådar. Det som har hänt har hänt. Stadgarna ser ut som de gör och TOLKADES så som de gjordes av personerna på plats.

Alla som har förslag på förbättringar och är medlemmar i föreningen kan väl vara så pass engagerade att de 1. anmäler sig till årsmötet när det väl kommer annonseras ut. 2. SKICKA IN MOTIONER. 3.RÖSTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
När någon hittat det kan vi fortsätta diskussionen!


Du menar att du hängt upp dig på att det står att man bara får "sälja" sin plats på hemsidans marknadsplats, hade det stått att det gällde all typ av "överlåtelse" så hade det varit solklart för dig ?
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Då kan SVEMO också vara lite fexibla och ge mig en licens för att köra ett veteran race i Linköping utan att tvinga mig till en läkarundersökning !! Är ni det ?

Verkligen synd att en del tolkar inlägg som satan läser bibeln, SSEMSE är en kanonbra förening, men bra kan bli ännu bättre genom att vara mera flexibla och inte bara hänvisa till gällande regler som dom flesta redan känner till.

Keep up the spirit SSEMSE !!!!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Du kan inte söka licens via Sporthojs forum, du ska vända dig till förbundet där du dessutom bör använda ditt namn istället för ditt alias på SH.

Bifogad länk leder dig till förbundet http://www.svemo.se/

MVH/Micke Sundgren Svemo Södra
 

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Tyringe
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Det vet jag väl och alla vet att jag heter Calle Blåholtz så även nu du !!

Det jag undrade var om SVEMO ändrar kravet på läkar intyg på mig förr att få lices för ett veteran lopp i Linköping med min honda CBR 1000 f ?
Är SVEMO flexibla eller tror SVEMO att jag dör för om jag kör 1 lopp ?? jag är född 19520112 och kör till vardags en ZZR 1400 dvs om jag nu inte går i backen och bryter 4 strålben i handen vilket en svår (mycket svår ) handskada.
( Ska hämta den på onsdag hoppas jag )

Är SVEMO flexibla ? för motorsportens vä och ve eller är deet bara SSEMSE som ska vara det enligt din åsikt ?

Calle Blåholtz Tyringe
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Du kan inte söka licens via Sporthojs forum, du ska vända dig till förbundet där du dessutom bör använda ditt namn istället för ditt alias på SH.

Bifogad länk leder dig till förbundet http://www.svemo.se/

MVH/Micke Sundgren Svemo Södra

Hmmm, jag hade nästan fått känslan av att SVEMO skötte en del av sina åtagande via SH:va Men jag har kanske missuppfattat.
 

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Jösses.. Det står en kille som ska försöka köra finalerna i Pro Superbike, den högsta klassen vi har här i Sverige. Han behöver testa om hans skadade hand håller.. Kan man då inte bara hjälpa till ?? Enbart av god vilja och av intresse för den sport vi utövar?
Kan inte se något problem i att man gör en god gärning för rr.
Det behöver inte tjaffsas om allt, det behövs bara lite god vilja!
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Läste igenom några av mina inlägg nu. Ber om ursäkt för flera onödiga påhopp och för hårda ord på många ställen. Kom i frustrationens och stridens hetta. Hoppas vi fått lite nya idéer och förbättringsmöjligheter trots detta.
Mvh Björn
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Läste igenom några av mina inlägg nu. Ber om ursäkt för flera onödiga påhopp och för hårda ord på många ställen. Kom i frustrationens och stridens hetta. Hoppas vi fått lite nya idéer och förbättringsmöjligheter trots detta.
Mvh Björn
Björn, du är en cool kille och jag hoppas verkligen att du kan ställa upp i finalen.
Vi kunde inte lösa problemet denna gången men diskussionen leder kanske till att vi vid nästa tillfälle har ett annat regelverk att följa. Och då följer vi de så länge de finns. :krama
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Björn, du är en cool kille och jag hoppas verkligen att du kan ställa upp i finalen.
Vi kunde inte lösa problemet denna gången men diskussionen leder kanske till att vi vid nästa tillfälle har ett annat regelverk att följa. Och då följer vi de så länge de finns. :krama

Tack!
Du vet att jag gillar dig med!
 

Iceheat

Allt går bara man ger sig fan på det.
Gick med
6 Feb 2011
Ort
Hässlehåla
Hoj
Yamaha :FZS 600 2002, FZR 1000 1987, TDM 900 2004, YZ 250 1990, WR 426 2001, Suzuki RMZ 450 2005 Motardkitad, 2stBanhojar R6 2002
En liten reflektion.

Vi motorsports utövare vare sig det är tävling på hög nivå eller lätt banåka är betraktade som paria i samhället och då tycker jag att det är beklagligt att en konflikt av de här typen uppstår inom våra egna led.
kul å se att tongångarna gått ned här på slutet det tjänar vi säkert alla på :hej

Jag ser fram emot årsmötet.

MvH
Rami Farajallah/Iceheat.se
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top