Fråga till forumets moderatorer/ägare......

Status
Ej öppen för fler svar.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Måste säga Jan. I mina ögon känns du lite gubbig. Du är ofta sur och gnäller men alltid på ett fint svenskt sätt genom att uttrycka dig med fina ord och välskrivna meningar.

Saken är den, om du nu känner dig kränkt här för att folk har åsikter om dig som person så bör du inte ta åt dig. Hade detta forum endast varit för renodlade banåkare så hade många inte funnits här. Man får ta allt med en nypa salt, jag har ofta blivit "förlöjligad" för att jag inte har en riktig sporthoj :( haha och det kan jag ta. Speciellt illa var det när jag hade min 500 gpz från 88. Men sånt är livet. Första intrycket du ger folket på sporthoj är ju vad du har för hoj, det säger en del om dig som person.

Att du klagar på att folk kör fort med sina sporthojar på allmän väg får dig att låta som en farfar som besitter en v70 och gillar lotto (möjligen med inslag av bingo och jeopardy).
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
inte orkat läsa hela tråden, och kör en del olika hojar..

men inte fan går jag in på SOE och skriver om terrängkörningslagen i varenda tråd och att jag minsann kör en sporthoj som man kör på lagliga asfalterade vägar.

Tycker hela tråden är riktigt korkad då det är ganska tydligt att TS inte söker ett svar på frågan utan snarare söker en bekräftelse på att han får vara här så han har en tråd att länka till i framtida gnäll-inlägg
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Ursäkta? Mina "offer"? Vad i helvete pratar du om? Är folk "offer" när jag skriver att det kanske är vettigt att köra med huvudet och hålla sig till lagarna när man kör på allmän väg? Gör vafaan ni vill på bana men skräm inte livet ur folk ute i trafiken. Kör inte ihjäl pensionärer och barn. Är dom jag skriver det till "offer"?? Eller är det något jag missat?

Nu drar det igång igen.... Lås tråden!! Inte ett ord till från mig.

//J

1. Har du en direkt fråga om forumet tycker jag du ska söka dig till moderatorn via PM.
2. Du får en diskussion och skiter i den och drar?
3. Jag har en åsikt om dig att du ofta hamnar i blåsväder med folk pga. dina åsikter och ditt sätt att förmedla dem, kanske det är du som är lite väl aggressiv i din ton och medlemmarna på sporthoj är egentligen inte så fientliga om man är trevlig?
4. Ja jävlar i det vad många barn som blir ihjälkörda av sporthojar för att de gasar lite på någon landsväg.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Kan du snälla leta upp var någon skrivit " Du har inte här att göra för du kör inte sporthoj" till dig?? Hur många gånger? för jag har då bara läst det en gång någonstans.

Problemet tror jag inte bottnar i vem som kör vad, utan det är en del unga killar på forumet som inte klarar av att bli tillrättavisade av en äldre gubbe.

Som tjej tycker jag det blir mycket trevligare när alla åldrar hänger här. det är en stor andel unga killar som hänger här. villket ochså märks i tonen på inlägg och trådar. Den är inte alltid trevlig. Utan det blir ofta kukmätar jargong om vem som har mest rätt.

Men jag ignorera ungtuppar och läser massa annat skoj här på SH för tack och lov så är det blandad kompott. Och det är ju det som gör sidan bra.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257129-kraftigt-wobbel-vid-uberh%E5rd-inbromsning&p=5626460&viewfull=1#post5626460

Just denna var idag och var inte exakt "du har inte här att göra" utan "vad gör du här som kör GS Adventure". Men det är samma frågeställning i grunden. Är forumet Sporthoj enbart för folk som kör Sporthoj? Vad har forumets ägare sagt om vilken bredd forumet ska ha? Det är och var den frågan jag ville ha svar på. Jag orkar inte söka reda på fler exempel och det var inte direkt igår det hände senast då jag varit borta sedan i juni i stort men det har hänt fler gånger. Och inte bara mig.

I övrigt tackar jag för ett bra och balanserat inlägg. Tack. Kul att det är någon här som kan utrycka sig vänligt.

Allt gott.

//J
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Nej, jag har inte en attityd mot sporthojåkare generellt. Läs vad jag skriver istället. När man kör i trafik så ska man försöka följa dom lagar som finns och det gäller inte bara sporthojåkare utan oavsett vilken typ av hoj man sitter på. Dom flesta gör det. Dock inte alla och det är dom som kör som idioter som jag haft åsikter om. Och många om inte dom flesta av dessa råkar sitta på sporthojar vilket säkert beror på att just sporthojar mer än andra hojar är gjorda att köras fort med. Detta är också tydligt om man kollar olycksstatistiken.

http://www.fastbikes.se/index.php/nyheter/oevriga-nyheter/3143-6-av-10-doedade-i-mc-olyckor-koerde-supersport

Och det trots att den typen av motorcyklar bevisligen inte är i majoritet på svenska vägar. Jag är inte ensam om att bli livrädd när någon kör förbi i 200 knyck på 110-väg Lägg INTE ord i min mun som jag aldrig uttalat. Jag uttalar mig ALDRIG generellt. Kom inte och påstå det.

Läs trådrubriken. Frågan är riktad till moderatorerna/forumets ägare och inte till forumet i stort. Jag skulle helt tydligt formulerat den till er moderatorer och forumets ägare utanför forumet istället men hittade inget lämpligt sätt att göra det på.

//J

Nu är du lite svår,,,,,,, du vill vara med på SH trots att du inte har en sporthoj sen drar du klyschan "omkörd i 200km/h av en sporthoj" med den inställningen får du inga kompisar här i allafall.
Jag kör i 200 då och då men att jag alltid kör om i 200,,,, nej kanske mer 140 om jag ska säga nånting.

Back ur den här grejen med hedern i behåll nu och sluta dra en massa sagor.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
1. Har du en direkt fråga om forumet tycker jag du ska söka dig till moderatorn via PM.
2. Du får en diskussion och skiter i den och drar?
3. Jag har en åsikt om dig att du ofta hamnar i blåsväder med folk pga. dina åsikter och ditt sätt att förmedla dem, kanske det är du som är lite väl aggressiv i din ton och medlemmarna på sporthoj är egentligen inte så fientliga om man är trevlig?
4. Ja jävlar i det vad många barn som blir ihjälkörda av sporthojar för att de gasar lite på någon landsväg.

1. Du har rätt.

2. Jag hade fått svar på frågan och VISSTE att tråden skulle braka ur efteråt och då egentligen inte beroende på ursprungsfrågan utan på att lite för många här väljer att inte adressera själva frågan utan istället drar igång med personliga påhopp. Läs tråden som den blev så får du väl se. Det är väl inte direkt JAG som gett mig på enskilda medlemmar i den här tråden, va?

3. Du hamnar ganska ofta i blåsväder själv.

4. Det har hänt två gånger i Sverige bara under dom senaste veckorna. Aktuella fall.

//J
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
En fråga jag ställer mig om det är bara TS som har märkt detta hat mot icke-sporthojs-åkare --- någon annan som känner sig träffad? Min magkänsla säger mig att TS var mobbad som liten och har ett väldigt defensivt sätt. Ogillar starkt människor som alltid blir kränkta utan att man kränker dem. Har nog sagt mina åsikter nu! :banana
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Nu är du lite svår,,,,,,, du vill vara med på SH trots att du inte har en sporthoj sen drar du klyschan "omkörd i 200km/h av en sporthoj" med den inställningen får du inga kompisar här i allafall.
Jag kör i 200 då och då men att jag alltid kör om i 200,,,, nej kanske mer 140 om jag ska säga nånting.

Back ur den här grejen med hedern i behåll nu och sluta dra en massa sagor.

Det var inte vad jag skrev.

[
I]"Jag är inte ensam om att bli livrädd när någon kör förbi i 200 knyck på 110-väg".[/I]

Åter igen. lägg inte ord i min mun som jag inte uttalat. Det är BETEENDET och inte vilken typ av motorfordon som jag uttalat mig om. Men detta är fullständigt OT i den här tråden. Frågan handlar om alla typer av hojar ska finnas representerade här eller om forumets ägare vill ha ett forum enbart inriktat på sporthojar. Det var detta jag frågade om och ingenting annat och frågan är besvarad. Du kan rensa bort all OT om du vill då det mesta består av personliga påhopp. Och sån´t vill vi väl inte ha här på forumet va? Inte enligt forumets regler i alla fall.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tycker frågan är berättigad men föreslår att skita i att ställa frågan till moderatorerna. Dessa är samma skrot och korn som alla andra, dock försöker de efterleva reglerna med varierande resultat. Uttalanden från dessa Är inte så "opartiska" och lämpliga alltid (gäller inte alla).

När jag reggade mig 2005 så var alla välkomna och tonen mot varandra inte lika hård vad jag vill minnas. Tror inte forumet vore så skoj utan blandning. Vad är en sporthoj?, -motarder, streethojar, adventurehojar skulle falla bort trots att man med dessa klarar att hänga med hyfsat i sporthojstempo på vanliga vägar.

Vore skoj med Swedies åsikt som nån slags ägarrepresentant?
 
Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Vill inte minnas att jag stött mig med någon individ på sporthoj, i så fall får jag be om ursäkt!

Ursäkten godtas. :lol

Och jag ber också om ursäkt. Inte min mening att göra folk sura. ;)

Ska nog börja använda mig av smily´s mer ofta. Det verkar som att många här kan vräka ur sig vad som helst men lägger man till en smily så är allt ok.... :rofl :lol
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Ursäkten godtas. :lol

Och jag ber också om ursäkt. Inte min mening att göra folk sura. ;)

Ska nog börja använda mig av smily´s mer ofta. Det verkar som att många här kan vräka ur sig vad som helst men lägger man till en smily så är allt ok.... :rofl :lol

Ingen fara, men ta inte folk på så stort allvar, det är internet och vissa människor kan inte alltid säga samma sak face-to-face som de kan skriva på ett forum. I vilket fall som helst är det ofta också svårt att förstå eller läsa sarkasm eller humor i ett inlägg då något som vid ett visst tonläge definitivt uppfattas som roligt (skämt) tas som kritik på ett forum. Ogillar människor starkt som blir stötta för minsta lilla.

Bara något att ha i åtanke!

EDIT: smilys är bra för att uttrycka att man skämtar!! :D:D:D:D
 

Goranforit

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Ort
Rissne
Hoj
Äntligen "ny" Hoj GSX1000R

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Tycker frågan är berättigad men föreslår att skita i att ställa frågan till moderatorerna. Dessa är samma skrot och korn som alla andra, dock försöker de efterleva reglerna med varierande resultat. Uttalanden från dessa Är inte så "opartiska" och lämpliga alltid (gäller inte alla).

När jag reggade mig 2005 så var alla välkomna och tonen mot varandra inte lika hård vad jag vill minnas. Tror inte forumet vore så skoj utan blandning. Vad är en sporthoj, motarder, streethojar, adventurehojar skulle falla bort trots att man med dessa klarar att hänga med hyfsat i sporthojstempo på vanliga vägar.

Vore skoj med Swedies åsikt som nån slags ägarrepresentant?

Jag reggade mig -07 och vill minnas att tonen var mycket vänligare även då. Mer seriösa hojåkare som hängde här på den tiden. Nu fem år senare är det betydligt många fler yngre.

Men det du skriver är exakt vad jag försökte få svar på. Vad vill forumets ägare att forumet ska ha för profil? Blandat alla typer av hojar och att alla är välkomna så länge man håller en trevlig ton eller mer fokus på sporthojar?

På tal om att köra fort på allmän väg. I topboxen på min GS Adventure har BMW Tyskland satt en klisterlapp där det står: "Recommended speedlimit with load. 180 km/h". Tyskar och autobahn..... Tror att dom kanske mer menar: "MAXIMUM speedlimit with load......" Men det står verkligen "Recommended......" :lol:lol
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Kan minnas fel men tror Swedie skrev att alla hojar med sportiga köregenskaper kan räknas som sporthoj. Alltså behöver man inte ha 200 hk och kåpor på hojen, men custom går bort.

Kanske skulle man lägga till att man som person ska ha lite sportig inställning till hojkörning oxå. Eller åtminstone ha förståelse att andra har det och hålla fingrarna i styr även om det kliar i dom om någon oansvarig typ börjar snacka om färder på 200 på allmän väg...
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Ingen fara, men ta inte folk på så stort allvar, det är internet och vissa människor kan inte alltid säga samma sak face-to-face som de kan skriva på ett forum. I vilket fall som helst är det ofta också svårt att förstå eller läsa sarkasm eller humor i ett inlägg då något som vid ett visst tonläge definitivt uppfattas som roligt (skämt) tas som kritik på ett forum. Ogillar människor starkt som blir stötta för minsta lilla.

Bara något att ha i åtanke!

EDIT: smilys är bra för att uttrycka att man skämtar!! :D:D:D:D

Jag tar verkligen inte alls så illa vid mig som det kan verka men ibland känner jag att det går över styr och då väljer jag att säga ifrån. Sen har jag ända sedan jag var liten varit skrivkunnig och valt att uttrycka mig hyffsat korrekt i skrift. IRL svär jag dock som en borstbindare och det lyser nog igen IBLAND även på forumet.... :lol Min kära sambo som jag också kör väldigt mycket med jobbar som lågstadielärare och hon svor ALDRIG innan hon träffade mig. Men nu tio år senare svär hon hela tiden. Även på jobbet. :lol

Hur som. Jag hade en (1) fråga i den här tråden. Den är besvarad även om inte ägarna till forumet uttalat sig Men det är nog hyffsat tydligt vad som gäller. Jag är nöjd. Synd att tråden spårade ur dock. Hoppas att diskussionen i stort skapat lite större förståelse åt alla håll. Det vore bra.

MVH//Jan
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Kan minnas fel men tror Swedie skrev att alla hojar med sportiga köregenskaper kan räknas som sporthoj. Alltså behöver man inte ha 200 hk och kåpor på hojen, men custom går bort.

Kanske skulle man lägga till att man som person ska ha lite sportig inställning till hojkörning oxå. Eller åtminstone ha förståelse att andra har det och hålla fingrarna i styr även om det kliar i dom om någon oansvarig typ börjar snacka om färder på 200 på allmän väg...

Jag kan tycka att det är hyffsat "sportigt" att dra fram och tillbaka till Mongoliet när man är 46 år gammal och har några kilon för mycket runt midjan..... :lol Tycker att alla racerbanor ska se ut så här och ligga på 2.700 meters höjd......

p1030379.jpeg


Det är "sportigt" att köra fast i lera och sand 30 gånger per dag....... :rofl :lol

//J
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
JAg börjar tro att du skapade tråden för att få gnälla av dig så här på söndagen för du verkar ju inte kunna slut fast du har sagt det i ett antal inlägg nu.
Nu är det bara jag som ska hålla fingrarna i styr och gå till ett annat forum.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top