Fråga till forumets moderatorer/ägare......

Status
Ej öppen för fler svar.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Jo men nu tycker inte alla lika, jag tycker om sporthojar oavsätt vilken sport och en t,ex glidarhoj är ingen sporthoj. Av mig får du inget renodlat ja till svar så det får tolka som otydligt eller vad du vill.

Jag ställe en tydlig fråga och fick ett otydligt svar av dig men tydligare svar från några andra moderatorer. Och vilket jag påpekat flera gånger nu så kom frågan efter att sporthojåkare här hävdat att inga andra än sporthojåkare har på forumet att göra. Det var detta som föranledde frågan och det bör väl inte vara helt svårt att få ett konkret svar på den frågan kan man ju tycka? Har forumets ägare uttalat vilken inriktning forumet ska ha? Är det enbart ett sporthojforum? Det verkar inte så och OM det nu är så att alla typer av hojar är välkomna kan det kanske vara hyfs om dom som påstår motsatsen slutar upp med det.....?

Jag tycker inte bara om sporthojar, glidarhojar, grussprättare eller äventyrshojar. Jag har i stort ett intresse av alla typer av motorcyklar. Skulle gärna ha en Ural sidovagnshoj, en gammal veteran-Harley igen och en räserhoj. Det skulle vara jättekul. Men jag har inte råd eller plats för det. Men mitt intresse ligger inte enbart i den hoj jag har nu vilket en del verkar ta för självklart bara för att det står GS Adventure under profilen.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Just det där är relevant och det är detta som frågan gällde. Ja, forumet heter "Sporthoj" men det känns samtidigt som att det inte ÄR ett renodlat sporthojforum trots att sporthojåkarna gärna vill hävda det. Det finns en väldigt bra reseavdelning, finns en stuntavdelning, en supermotard/offroad-avdelning, hojbyggaravdelning m.m. Det står på forumet att forumet samarbetar med SMC vad det gäller trafiksäkerhet och annat och det är väldigt många trådar som handlar om att framföra två-hjulingar i trafik. Det är MÅNGA som hänger här och är reggade här och det känns som att forumets namn inte till 100 % återspeglar forumets inriktning. Därav frågan. Och den blev formulerad efter att lite FÖR många gånger fått läsa att bara sporthojåkare får skriva här och detta framförs inte av forumets moderatorer utan av andra medlemmar. Som kör sporthoj.....

Nog om detta.

Nu vet jag inte om du gör dig till eller inte förstår, att ditt sätt att konfrontera inlägg är det som skapar svaren mot dig, inte vad du har för hoj.

Javisst använder dina offer gärna ditt val av hoj för att möta dina anklagelser, men det är nog mest för att den möjligheten finns.

Hade du hellre sett att man mötte dig på ett mer personligt plan?
 

Goranforit

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Ort
Rissne
Hoj
Äntligen "ny" Hoj GSX1000R
Och hur är det med de hojlösa då då? :va Vem som helst kan ju hävda att han/hon EGENTLIGEN är sporthojare fast det bara står en DBS i garaget och det står hojlös i profilen? Kanske en samkörning med radiotjänst vore nåt?
En del skriver Monark i avataren, kallar jag under cover, deap deap under cover.
Ps radiotjänst ska läggas ner, men kom ihåg - har du licens ska du kunna uppvisa en TV
:arsele
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Vadå lås, så lätt ska du inte komna undan :arsele
Å nu lyfte jag denna till "heta ämnen" så ett arale till : a

Skit i att låsa den då. Moderatorerna bestämmer. Jag vill inte att det ska bli en pajkastningstråd där folk ger sig på andra medlemmar på ett personligt plan. Det är på TOK för vanligt på det här forumet så fort man hamnar utanför reseavdelningen och techavdelningarna. Jag ville ha svar på frågan och den är besvarad nu. Tråden är ointressant nu för min del. Jag tar nästan för givet att den här tråden kommer spåra ur om den får fortsätta vara öppen. Jag har sagt mitt sista ord här dock. Tack.

//J
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Nu vet jag inte om du gör dig till eller inte förstår, att ditt sätt att konfrontera inlägg är det som skapar svaren mot dig, inte vad du har för hoj.

Javisst använder dina offer gärna ditt val av hoj för att möta dina anklagelser, men det är nog mest för att den möjligheten finns.

Hade du hellre sett att man mötte dig på ett mer personligt plan?

Ursäkta? Mina "offer"? Vad i helvete pratar du om? Är folk "offer" när jag skriver att det kanske är vettigt att köra med huvudet och hålla sig till lagarna när man kör på allmän väg? Gör vafaan ni vill på bana men skräm inte livet ur folk ute i trafiken. Kör inte ihjäl pensionärer och barn. Är dom jag skriver det till "offer"?? Eller är det något jag missat?

Nu drar det igång igen.... Lås tråden!! Inte ett ord till från mig.

//J
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kör inte ihjäl pensionärer och barn. Är dom jag skriver det till "offer"?? Eller är det något jag missat?

Nu drar det igång igen.... Lås tråden!! Inte ett ord till från mig.

//J

Berätta vilka medlemmar som kört ihjäl pensionärer och barn? :banana
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Skit i att låsa den då. Moderatorerna bestämmer. Jag vill inte att det ska bli en pajkastningstråd där folk ger sig på andra medlemmar på ett personligt plan. Det är på TOK för vanligt på det här forumet så fort man hamnar utanför reseavdelningen och techavdelningarna. Jag ville ha svar på frågan och den är besvarad nu. Tråden är ointressant nu för min del. Jag tar nästan för givet att den här tråden kommer spåra ur om den får fortsätta vara öppen. Jag har sagt mitt sista ord här dock. Tack.

//J

Den var urspårad redan från trådstart, men tack själv :lol
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ursäkta? Mina "offer"? Vad i helvete pratar du om? Är folk "offer" när jag skriver att det kanske är vettigt att köra med huvudet och hålla sig till lagarna när man kör på allmän väg? Gör vafaan ni vill på bana men skräm inte livet ur folk ute i trafiken. Kör inte ihjäl pensionärer och barn. Är dom jag skriver det till "offer"?? Eller är det något jag missat?

Nu drar det igång igen.... Lås tråden!! Inte ett ord till från mig.

//J

Nu får du varva ner lite, du startade tråden och så har du lite attityd mot sporthojare, vad hade du förväntat dig. Vill du ha tråden stängd får du ta det med respektive moderator,,, vi har olika forum som vi fogar över här.
 

sportbike

Guest
Nu drar det igång igen.... Lås tråden!! Inte ett ord till från mig.//J
Att bara låsa trådar hela tiden innan alla har fått möjlighet att besvara frågan är inte vad forumet strävar efter, ordet är ju fritt.
Tråden behöver inte alls spåra ur för att andra medlemmar har en annan åsikt än du.
Jag tycker också att vissa borde köra med insidan, men vi har ju sett exempel på att upprörda kommentarer triggar ännu mer.
(nån i gbg-trakten kanske känner sig träffad)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ursäkta? Mina "offer"? Vad i helvete pratar du om? Är folk "offer" när jag skriver att det kanske är vettigt att köra med huvudet och hålla sig till lagarna när man kör på allmän väg? Gör vafaan ni vill på bana men skräm inte livet ur folk ute i trafiken. Kör inte ihjäl pensionärer och barn. Är dom jag skriver det till "offer"?? Eller är det något jag missat?

Nu drar det igång igen.... Lås tråden!! Inte ett ord till från mig.

//J

Ja offer, eller vill du kalla dom svarande?

Men kalla dom vad du vill, du borde vid det här laget kunna räkna ut vad det är som utlöser konflikterna.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Nu får du varva ner lite, du startade tråden och så har du lite attityd mot sporthojare, vad hade du förväntat dig. Vill du ha tråden stängd får du ta det med respektive moderator,,, vi har olika forum som vi fogar över här.

Nej, jag har inte en attityd mot sporthojåkare generellt. Läs vad jag skriver istället. När man kör i trafik så ska man försöka följa dom lagar som finns och det gäller inte bara sporthojåkare utan oavsett vilken typ av hoj man sitter på. Dom flesta gör det. Dock inte alla och det är dom som kör som idioter som jag haft åsikter om. Och många om inte dom flesta av dessa råkar sitta på sporthojar vilket säkert beror på att just sporthojar mer än andra hojar är gjorda att köras fort med. Detta är också tydligt om man kollar olycksstatistiken.

http://www.fastbikes.se/index.php/nyheter/oevriga-nyheter/3143-6-av-10-doedade-i-mc-olyckor-koerde-supersport

Och det trots att den typen av motorcyklar bevisligen inte är i majoritet på svenska vägar. Jag är inte ensam om att bli livrädd när någon kör förbi i 200 knyck på 110-väg Lägg INTE ord i min mun som jag aldrig uttalat. Jag uttalar mig ALDRIG generellt. Kom inte och påstå det.

Läs trådrubriken. Frågan är riktad till moderatorerna/forumets ägare och inte till forumet i stort. Jag skulle helt tydligt formulerat den till er moderatorer och forumets ägare utanför forumet istället men hittade inget lämpligt sätt att göra det på.

//J
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Men Mr Jan,
har du mindervärdighetskomplex av att köra Boxer GS kan du alltid sälja den och tjöpa plastraket:rock
 

sportbike

Guest
Frågan är riktad till moderatorerna/forumets ägare och inte till forumet i stort. Jag skulle helt tydligt formulerat den till er moderatorer och forumets ägare utanför forumet istället men hittade inget lämpligt sätt att göra det på.//J
Forumets ägare är Egmont Tidskrifter, som också är registrerad medlem med detta namn.
Moderatorerna följer Egmonts regler och kan inte personligen ändra på dessa regler, inte heller vilken typ av mc-intresserade medlemmar forumet ska ha.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Att bara låsa trådar hela tiden innan alla har fått möjlighet att besvara frågan är inte vad forumet strävar efter, ordet är ju fritt.
Tråden behöver inte alls spåra ur för att andra medlemmar har en annan åsikt än du.
Jag tycker också att vissa borde köra med insidan, men vi har ju sett exempel på att upprörda kommentarer triggar ännu mer.
(nån i gbg-trakten kanske känner sig träffad)

Hmmmm....
Nej.
Men du kanske syftade på någon annan?
 

Kneedrag

Guest
Om du lägger ner lögnerna så vore jag glad. Jag har inte "i tråd efter tråd" uttalat ett hat mot sporthojar. Jag har däremot uttalat åsikter om att vissa som kör sporthoj på allmän väg inte använder huvudet när dom kör. Jag har själv blivit livrädd flera gånger när någon kommer farande i på tok för höga hastigheter och detsamma gäller vissa som kör bil för övrigt. Jag skulle gärna ha en sporthoj och ge mig ut och köra bana ibland men jag har inte råd och jag har inte plats i det minimala garage som jag och sambon hyr. Så det funkar inte. Sporthojar i sig är roliga. Men vissa som kör sporthoj på allmän väg borde inte köra på allmän väg. Jag har inga andra åsikter om sporthojar än så. Det är inte sporthojen som är problemet utan föraren. Dom flesta sköter sig fantastiskt fint men sen finns det några rötägg och det är dom som är problemet och inte hojtypen i sig. Detta har även uttalats av andra här på forumet som faktiskt uteslutande kör sporthoj men DÅ verkar det vara ok att uttrycka detta. Så kom INTE och säg att jag "uttalar ett hat mot sporthojar".......

Detta är för övrigt inte vad denna tråd handlar om. Den handlar om andra typer av hojåkare än just sporthojåkare är välkomna på detta forum över huvudet taget och frågan är ställd till forumets ägare/moderatorer. Känns som att detta är viktigt att reda ut. Jag är trött på att läsa: "Du har inte här att göra för du kör inte sporthoj"........

//J


Kan du snälla leta upp var någon skrivit " Du har inte här att göra för du kör inte sporthoj" till dig?? Hur många gånger? för jag har då bara läst det en gång någonstans.

Problemet tror jag inte bottnar i vem som kör vad, utan det är en del unga killar på forumet som inte klarar av att bli tillrättavisade av en äldre gubbe.

Som tjej tycker jag det blir mycket trevligare när alla åldrar hänger här. det är en stor andel unga killar som hänger här. villket ochså märks i tonen på inlägg och trådar. Den är inte alltid trevlig. Utan det blir ofta kukmätar jargong om vem som har mest rätt.

Men jag ignorera ungtuppar och läser massa annat skoj här på SH för tack och lov så är det blandad kompott. Och det är ju det som gör sidan bra.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tycker det är rätt självklart att alla är välkomna. Forumet startade kanske med riktning mot de som kör sporthoj, men det var lite drygt 10 år sedan. Många som då körde sporthoj har sedan dess bytt hojtyp många gånger. Allt från sporthoj till touring, custom, motard, äventyrshoj och tillbaka i vissa fall. Detta är fortfarande det mest aktiva mc-forumet så det är ju inte konstigt om folk letar sig hit. De allra flesta verkar inte ha något emot att det tillkommer nytt blod. Forumet skulle nog dö ut rätt fort om bara sporthojsägare var välkomna. Det tror jag knappast ligger i ägarnas eller vi medlemmars intresse. Det räcker ju att titta på hur sporthojsförsäljningen går och fundera på vad det skulle ha för konsekvenser för medlemskapet om man exkluderade alla andra utom de som kör sporthoj och tittar framåt. Personligen bryr jag mig inte vad folk kör för hoj. Det är bara roligt att folk kan tillföra lite olika erfarenheter. Erfarenheter får man inte genom att kategoriskt välja bort alla som inte kör sporthoj. Man skulle inte få nyanserade och uttömmande svar från vissa medlemmar utan väldigt enkelspåriga svar.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top