Fråga till forumets moderatorer/ägare......

Status
Ej öppen för fler svar.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Hejsan. Kort fråga. Är detta motorcykelforum endast till för folk som kör sporthoj? Det är en del folk som kör sporthoj här på forumet som påstår det allt som ofta. Om detta är även forumägarens/moderatorernas åsikt så kan det nog vara bra om detta framgår tydligt så att jag och andra som i dagsläget inte kör sporthoj kan få våra konton och våra inlägg raderade då vi ju bevisligen inte är välkomna här. Skulle vilja ha svar på denna fråga från dom som driver detta forum. Annars är det nog bra om det tydligt framgår att detta motorcykelforum välkomnar alla typer av motorcyklar. Jag börjar tröttna på att läsa: "Men du kör ju inte sporthoj så försvinn härifrån" lite för ofta. Vad gäller? Allt gott.

MVH//Jan
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är väl rätt uppenbart att detta forum välkomnar alla tänkbara perversioner vad det gäller motorcyklar.

Men om man går in på tex. bukefalos och tycker att fullblod är obra och dess ägare är ansvarslösa dödsryttare kan man nog räkna med att ett och annat påhopp.

Speciellt om man väljer att påpeka det så ofta man har möjlighet.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
När jag reggade mig så stod det STORT och tydligt att det bara var ett forum för sporthojsåkare.
Sen släpptes mer och mer in, såg nu att den texten är borta för nya medlemmar.

Men varför regga sig på ett BMW-forum om man kör Ford?
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Vad en sporthoj är e ju ganska subjektivt.....
En hayabusa e en sporthoj för vissa medans andra säger "nää den e alldeles för stor och tung"
En streetfighter är sporthoj för många medans andra säger "nää den har ju inga kåpor"
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Eller, en del tycker "bmw s1000rr är en riktig sporthoj" medans andra tycker "nä den har ju mer i hjälpmedelsväg än en det som kallades handikappmoppe förr i tiden".
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Och var drar man definitionsskillnaden mellan vad som är sporthoj eller inte.Är en hoj indränkt i plaskåpor en sporthoj eller är en nakenhoj med hela motorn synlig en sporthoj.Var går gränsen mellan touringhoj och sporthoj när de två ibland kan vara förvillande lika effektmässigt och utseendemässigt beroende på vem man frågar.Och vad är då en kombinerad sport / touringhoj i sammanhanget.Har en GSXR som fått sina kåpor bortdemonterade för ett streetfighter utseende misst sporthojsrättigheten.Har den ombyggda caferacern med en förare som ligger över tanken och håller hårt om det nedåtlutade tt-styret inte rätt att få höra att hojen var en cool och sportig hoj osv ...

Allt beror på betraktaren och dennas ideer om vad som räknas som en sportig sporthoj.Samma betraktare kan förmodligen även se skillnad på t ex en GSX1100, en Virago och en BMW1200GS och förstå att de är lämpade för olika form av körning.Olika syn på hur en hoj ska användas men samma genuina intresse för hojlivet oavsett om de tre mc versionernas ägare hänger på sporthoj.com,s forum eller ej. :crash
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Ingen 125a är en "sporthoj" men ändå har vi ett eget forum där vi får dela våra halvt retarderade tankar :näsblod
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Ingen 125a är en "sporthoj" men ändå har vi ett eget forum där vi får dela våra halvt retarderade tankar :näsblod

Körde dottern RS125:a på Salabanan förra veckan, och du har FEL.:7peta
Var satan så mycket roligare att köra den, mot min tunga, svårstyrda Toringmoppe -08 cbr1000rr raceedition
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det heter ju Sporthoj,,, min mening är att det är ett forum för oss som gillar när det går fort och att det kommer ljuvliga toner ur ljuddämparna. Men är man medlem på en glidare och gnäller på raceputtar då är man nog lite på fel plats, jag tror man får välja strid och det är väl oavsätt var man befinner sig.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag välkomnar TS förslag om att alla som inte kör sporthoj bannas från siten. De är en klar majoritet över dem som drar ner stämningen på forumet med sina moralpredikningar.
 

Ammorb

Noob
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Tullinge
Hoj
'91 Honda CBR 600f2 (skrot)
TS kör en vad dom kallar på engelska för "dual sport" det betyder dubbla sport. :hej
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Dagens internetanvändare/forumdeltagare har blivit så känsliga. Vad gör det om någon skriver att du inte platsar här? strunt i dem och fortsätt som vanligt :tummenupp Däremot om du hela tiden i tråd efter tråd håller på och uttalar ett hat mot just sporthojar så kanske inte detta är just forumet för dig om du vill slippa taskiga kommentarer :tungan
 

Tommy.exe

Guest
Fan vad alla är lättKRenGKtA nuförtiden.

Jag tänker ta med mig en basketboll till fotbollsträningen, sen ska jag lipa när dom andra inte vill spela fotboll med den.

Det finns väl f.ö fler forum för motorcykelintresserade? Inte för att jag har besökt dom, men man har hört rykten.
Skrämmande hemska historier! :rädd
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top