Ny chey med cheyhoj ;)

Zemlan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
suzuki gsxr 600 k8
Tänkte bara säga hej och skriva ett par rader. Har åkt med på en hayabusa ett par år och fick provköra den förra året. Det var en häftig känsla även om det bara var ett par meter och med benen ute ifall det skulle gå illa.

Tänkte att man kan ju prova att köra hoj så jag gick och köpte en gixer600 k8 för jag tyckte att den var fin. ;)

Börja köra lite på en parkering och det gick bra. Fjärde gången körde jag på Sala racing park, det var lite läskigt. Femte gången körde jag där igen, då kändes det bättre tills vurpan var ett faktum. :crash

Sen blev det höst och vinter och i våras börja jag övningsköra igen. Det kändes sådär... Fast både jag och hojen klara oss bra från vurpan så hade den satt sina spår i skallen. Börja vela hit och dit om jag skulle skita i allt men jag har kämpat på och nu är uppkörningen inte långt ifrån.

Mvh Zemlan :hej
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Bra tjejen. Inte ge upp. Huvudspöken efter vurpor är till för att övervinnas. Se det som en lärdom och gå vidare. Lycka till med uppkörningen.

Välkommen förresten :)
 

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
Hej och välkommen

detta kommer du klara galant :p.
finns ett talesätt som lyder om jag inte har fel "if it goes bad jump right back up on the horse and try again".
så jag önskar dig lycka till och hoppas du kommer igång igen trotts vurpans spår
 

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Ohhhhhhh ahhhhhhhh.... Jag kunde varit först!!!




Lycka till fröken! Bara upp i sadlen igen så att säga :tummenupp
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Välkommen hit! Lycka till på uppkörningen.
Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd, men dopaminkicken efter att allt är klart och rädslan lagt sig är värt det.

(Det råkar inte vara du som suttit co-pilot på en busa på Gröndal?)
 

Zemlan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
suzuki gsxr 600 k8
Bra tjejen. Inte ge upp. Huvudspöken efter vurpor är till för att övervinnas. Se det som en lärdom och gå vidare. Lycka till med uppkörningen.

Välkommen förresten :)

Hej MaudF! Tack så mycket! Jag körde upp idag och jag fixa det!!! :banana

Pån igen bara!
:tummenupp

Jajamensan, no half measures :hihi

Hej och välkommen

detta kommer du klara galant :p.
finns ett talesätt som lyder om jag inte har fel "if it goes bad jump right back up on the horse and try again".
så jag önskar dig lycka till och hoppas du kommer igång igen trotts vurpans spår

Hej Bael! tack så mycket! Du har så rätt. Grejen är den att jag har en häst som jag ramlat av oräkneliga gånger och utan hjärnspöken hoppat upp på igen. Med en häst får man oftast en liten förvarning innan man ramlar av, med hojen var det inte så. Den liksom bara försvann :va Jag hoppa upp då med och snurra några varv men det kändes så snopet.

Ohhhhhhh ahhhhhhhh.... Jag kunde varit först!!!




Lycka till fröken! Bara upp i sadlen igen så att säga :tummenupp

Hej SheikYoras! Tack så mycket! Du får vara lite snabbare nästa gång. ;) Och som sagt, jag fixa lappen idag. :D


Hej PeterNorth! Min rubrik är nog tyvärr lite missvisande. Det var några år sen jag var en chey, nu är jag en gammal kärring. Fortfarande intresserad av "dopp i grytan"? :slicka

Välkommen hit! Lycka till på uppkörningen.
Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd, men dopaminkicken efter att allt är klart och rädslan lagt sig är värt det.

(Det råkar inte vara du som suttit co-pilot på en busa på Gröndal?)

Hej SwePace! Tack så mycket! Som sagt, uppkörningen gick bra och jo, det är jag som åkt med på Gröndal. :)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Välkommen och stort grattis till körkortet. :tummenupp
 

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
Den rädslan övervinns snabbt om du bara fortsätter köra!! Man lär sig av misstagen så de dröjer nog längre tills nästa vurpa (förhoppningsvis ingen till men man är ju bara människa ;)) Välkommen!
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Välkommen och stort grattis till körkortet! :)

MVH//J
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hej PeterNorth! Min rubrik är nog tyvärr lite missvisande. Det var några år sen jag var en chey, nu är jag en gammal kärring. Fortfarande intresserad av "dopp i grytan"? :slicka

:rofl :rofl :hihi Du kan kalla han Min son! :D :D :hihi

Edit: Glömde ju det viktigaste, stort grattis till kortet!! Och välkommen till sporthoj.com! :)
 
Last edited:

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
grattis till lappen och kör försiktigt hoppas även att du får många trevliga kör timmar/mil framför dig
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Stort grattis till kortet!

PeterNorth gillar mogna kvinnor :D Nä skämt och sidor så är det en trevlig grabb IRL.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top