Hjälp har ingen hoj

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
.. Helvete..

MC stulen i Maastricht :((

Vad gör jag???
 
Last edited:

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Mja, jag hade gjort som såhär, ringt och anmält stölden till Polisen, både hemma och på plats, ring sedan ditt försäkringsbolag och meddela vad som hänt, ta sedan en macka och en pilser på närmaste internet-cafe och leta där fram en ny hojj, åk sedan köp din nya båge, fortsätt sedan ditt äventyr! :tummenupp
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Det känns som om jag måste spy.. Hojen var mitt allt, sla varenda slant jag hade på den hojen, drog till med helförsäkring och betalade 10,000 lakan per år... Panik, mår piss.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
1. Anmäl stölden till polisen på plats, se till att få anmälan på papper.
2. Ring ditt försäkringsbolag här hemma, dom kommer berätta hur du går vidare.
3. Skickar dig PM om punkt 3.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jäkligt trist. Anmäl hojen stulen om den nu var helförsäkrad. Försäkringsbolaget kan säkert tala om vilka alternativ du har och hjälpa dig med vidare transportmedel, hemresa etc.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Om du är helförsäkrad borde väl ditt bolag se till att du kan hyra hoj? har du pratat med dom innan du lägger dig & gråter?
 

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Orange.
Tråkigt!
Är du helförsäkrad få fixar ju försäkringsbolaget med det mesta, inklusive transport. Ring och snacka med dem, eventuellt från närmaste polisstation. Värt! Och vad Spiido sa!

förresten så är ju tyvärr 10kkr inte mycket att orda om.
 

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Lund
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Tråkigt som fan för dig, uppdatera hur det går .och vad försäkringsbolaget gör.
Alltid bra att veta om nått liknande skulle hända en..
Lycka till
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Satan va surt Steck. Du skulle stannat i Sverige och tränat wheelies istället! :(
Hoppas det löser sig.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jäkligt trist. Anmäl hojen stulen om den nu var helförsäkrad. Försäkringsbolaget kan säkert tala om vilka alternativ du har och hjälpa dig med vidare transportmedel, hemresa etc.

Om du är helförsäkrad borde väl ditt bolag se till att du kan hyra hoj? har du pratat med dom innan du lägger dig & gråter?

Tråkigt!
Är du helförsäkrad få fixar ju försäkringsbolaget med det mesta, inklusive transport. Ring och snacka med dem, eventuellt från närmaste polisstation. Värt! Och vad Spiido sa!

förresten så är ju tyvärr 10kkr inte mycket att orda om.

Helförsäkrad eller delkasko, behöver inte vara helförsäkrad för att ha stöldskyddet. Tillägg, (hyrfordon, bärgning etc), brukar vara kopplade till delkaskot. Helförs ger vagnskada, (skydd för det egna fordonet om du kör på, ramlar eller liknande), i princip.
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Varit hos Holländska polisen nu. Riktigt trevligt, fräsch byggnad och grymt hjälpsamma var de. Tydligen vanligt, polisen jag pratade med har en man som fick sin hoj stulen för inte länge sen. Tydligen vanligt med professionella ligor här nere, hon sa de kommer med lastbil, lyfter upp hela hojen och 20 sekunder senare är de borta. Hojen körs direkt till Polen och syns aldrig till igen hos polisen.

Tråkigt men hon trodde nog inte att den kommer fram igen, jag vill gärna hoppas det är några snorungar som lekt med den och att jag hittar den...

Har papperna från Polisen så det borde iallafall inte vara problem från försäkringsbolaget.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Förvånar mig inte det minsta det polisen sa om stöldligor i Holland. Så ser det ut i grannländerna också. Hoppas att allt ordnar sig med försäkringsbolaget med bra ersättning och att din vistelse ändå blir lyckad där nere. Du blev inte rånad eller skadad. Sätt det i ett större perspektiv så känns det nog lite bättre. Hade själv blivit ordentligt upprörd om någon stulit min motorcykel, men i slutändan är det bara en materiell sak.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Beklagar. Väldigt tråkigt. Hoppas på det bästa. Tjyvar är det värsta jag vet. Näst intill, åtminstone..... Fy faan för tjyvar.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Förvånar mig inte det minsta det polisen sa om stöldligor i Holland. Så ser det ut i grannländerna också. Hoppas att allt ordnar sig med försäkringsbolaget med bra ersättning och att din vistelse ändå blir lyckad där nere. Du blev inte rånad eller skadad. Sätt det i ett större perspektiv så känns det nog lite bättre. Hade själv blivit ordentligt upprörd om någon stulit min motorcykel, men i slutändan är det bara en materiell sak.

Det finns ligor här också och sett till antalet invånare i landet så tror jag faktiskt att det är fler stulna hojar här än i t.ex. Holland. Jag och sambon är överförsiktiga med hojarna. Vi frågar om det finns någon säker parkering för hojarna på hotell och annat, vi kedjar alltid ihop hojarna med låskätting, disklås fram, larm och sen täcker vi över hojarna. Vi har som regel alltid med oss överdrag nu för tiden. Det är lite FÖR många som är ute och reser mycket som berättat för oss att folk/tjuvar i stort tappar intresse för en övertäckt hoj i jämförelse med en utan överdrag. Lite extra bök men det har det varit värt. Och vi har under dom senaste 5 årens resor genom ca 30 länder inte haft några problem över huvudet taget. Och jag har inte haft några problem innan dess heller men på sistone har vi rest så mycket mer och ligorna blir ju inte direkt färre med tiden. Men det verkar lite som att många hellre snor en hoj som inte är övertäckt där dom ser vad det är och hur pass den är låst/larmad än att dom ger sig på en övertäckt hoj som står bredvid...... Det snos givetvis övertäckta hojar också men jag vågar nog påstå att det inte alls är lika vanligt.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Tänk på en sak bara; Allting ordnar sig alltid på något sätt. Oavsett vad som händer så hittar man alltid en lösning.

Så bli lösningsorienterad: vad behöver göras, när och hur. Sen är det bara att fortsätta vara så. Då är man aldrig orolig. :D
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Ärligt, så är det bara en pryl. Visst surt med självrisk och så men det sura för mig nu är att jag bestämde mig för att köra hela jävla vägen till Holland inte för att det är bekvämt utan för att jag ville ut och bomba fina landsvägar och köra en tur till Alperna. Det kan man ju bara glömma nu och det är det som retar mig.

I övrigt tycker jag prylar kan ersättas med andra prylar och att man inte bör bli för fäst vid objekt, tycker folk som blir det är smått galna.

Surt är det iallafall, tack för stödet sporthoj!! :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top