Motard på motorstadion i Östersund

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg, ursprungligen Östersund
Hoj
Suzuki RF900R -96
Hej alla!
Det gick rykten om att det kördes motard på gocartbanan i Lungre ca 1 mil utanför staden. Jag ringde dit och hörde, och fick reda på att det varit några stycken där och kört under förra säsongen, men att ingen visat intresse i år och det därför runnit ut i sanden.

Så tycker jag inte att vi kan ha det! Jag skulle gärna leka runt lite på banan, men än så länge är jag den enda i min bekantskapskrets som kör motard. Därför uppmanar jag alla motardpiloter i Jämtland att svara på denna tråd så att vi kan få till lite åkning! Skulle varit mycket roligt. Mannen jag pratade med på motorstadion var väldigt trevlig och tillmötesgående, och det verkar inte som att det ska vara något problem att få en tid för körning, ifall vi är några stycken som vill det.

//Felix
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jodå, det finns en tid. Eller det ska finnas. Vi sa åt dom att boka runt oss, men det bör finnas tid att tillgå.

Vi hade sön eftermiddag, och så körde vi en del vard kvällar när det var ledigt.

Jag har supermoto pärmen, banlicens och en nyckel som jag inte har lämnat igen än.

Om ni blir ett gäng så tror jag att det vore bra och hyra en grävare och göra en stor stenkista vid reklampelaren. Det samlas vatten där idag på grund av supermotons grusslinga.

Snacka med Lukas så kan ni säkert komma på nåt.

Edit. O du kanske får mer napp i "åka hoj i östersund" gruppen på facebook.
 
Last edited:

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
en till från timrå som kan tänkas o köra ett varv elelr två?
är ingen mästre på nåt sätt utan en enkel nybörjare.:tummenupp
 

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg, ursprungligen Östersund
Hoj
Suzuki RF900R -96
Med tanke på att säsongen snart är slut så blir det nog inget i år, till nästa år så har jag nog 1 till med mig iaf. Och ska höra i facebookgruppen också, fick bli medlem där idag. Tack för tipsen!
 

TechnoL0gic

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Ort
Frösön
Hoj
EXC250-02, WR400-99, XR250R-82, KMX125R-01, FZR600-95, YZF600R-96, CR250-88, CR250-98, RM250-99, EXC250-94
vad heter den gruppen på fb?

"åka hoj i östersund" heter gruppen.

Jag o en polare åker gärna på gokartbanan nån gång i veckan om det blir möjlighet till de, kan säkert samla fler om det behövs:)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har ni fått ordning på nån klrning?
 

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg, ursprungligen Östersund
Hoj
Suzuki RF900R -96
Har ni fått ordning på nån klrning?

Hej, nu hade jag missat helt att du postat här, därav det aningen sena svaret :rolleyes:
Nej, på gocartbanan blev det ingen körning, men däremot blev det en del bandagar på Molanda med Åredalens MK! Nöjde mig med det och flyttade till Göteborg i augusti (därav bristen på engagemang). Tänkte nog ta och prova lite motardbana i Borås nästa säsong! Lär nog iofs vara hemma i Ösd stora delar av sommaren, så det är inte omöjligt att jag tar tag i det då... :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top