Val av turbo etc

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
tjäna, nu står gumman i garaget och vill ha nya bitar tills nästa sommar. har några frågor

vilken turbo ska man välja. har hört att k26/k27 inte är någon höjdare så vad ska man välja garret eller precision ? isf modell betäckning.

storlek på wg ? 42-44 eller 46 ? tial eller precision

vilken ska man kontakta ang grenrör ?

vilken soppa pump ska man ha ? borsch 044 ? kör med walbro 255 nu,

tänkte köra med 4 spridare och pc5a nu iställe för 8 spridare. något som tillkommer utöver de ?

vad ska man satsa på för spridare och vad ska man ha för btr ?

tips och trix är välkommet. tänkte lägga mig en bit över 400 bhk.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Det är ju långt kvar på hojsäsongen:va

Varför inte bygga ett själv? Om du ändå älskar att pula. Fast varför ska du byta grenrör?

4 spridare är nog inte dumt. Blir mindre skit under tanken också.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
ajden gör jäkligt fina grenrör ;) har några kopisar som har anlita han för burbygge och grenrörs byggen och det blir riktigt bra resultat får väl kontakta han så fort turbo etc är inhandlat, om inget annat dyker upp dvs.

vill ju spela med dom stora pöjarna och köra med separat wg ;) mest för att det ser fränt ut och mer lät jobbat enligt min mening ;) alltid retar det någon jävel när man kommer putrandes på bilträffarna heheh
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Annars surra med turbo andersson, han har färdiga grenrörsjiggar och gör grymt schnygga grenrör!
Samt han kan svara på alla andra frågor och punkter dessutom, samt fixa mappning :tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
tänkte mappa den hos gubben i söder (andersson pojken) ;). där av pc5 etc. surra lite med han på sättna för några veckor sedan. jäkligt trevlig ;). tänkte väl höra av mig till han närmare hösten så han hinner villa upp sig för alla dumma frågor jag kommer ställa :p
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

du är ju rolig ibland
kör nu skiten ur dom grejjerna som du har byggt o bygg i vinter
gör så här köp ett stand alone sprut o kkk turbo eller någon annan som turbo som passar på den flänsen på grenröret som andersson byggt till dig så ska det nog bli fart så att det räcker.
dom grenrören är fina nog tycker jag fast jag gjorde ett själv men det var ju mest för att jag kunde göra det själv
meka sen dit en soppapump som räcker så blir nog du oxå nöjd
:tummenupp

peterpain
 
Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
iofs men nu är den redan riven ;) varför göra det lätt för sig när man kan ta den svåra ;). vill kliva upp en nivå nu vad gällande bygget igen tänkte jag. men det kommer ta sin tid pga ekonomin. singel livet är fan inte fett ahhaha.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
iofs men nu är den redan riven ;) varför göra det lätt för sig när man kan ta den svåra ;). vill kliva upp en nivå nu vad gällande bygget igen tänkte jag. men det kommer ta sin tid pga ekonomin. singel livet är fan inte fett ahhaha.

Singel livet är ju fett på den punkten, vänta tills det ska renoveras kök och badrum samt det ska produceras ungar...
Då blir det inga turbokonverteringar... :crash
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Singel livet är ju fett på den punkten, vänta tills det ska renoveras kök och badrum samt det ska produceras ungar...
Då blir det inga turbokonverteringar... :crash

hahahha. håller ju på med bilen ochså vetu ;) två dyra hobbys av samma lön är svårt men med lite kompromisser och sparande går det alltid ;) fyller ju snart år. och julen är ett yppligt tillfälle att pungslå tomte jäveln på ex en tial wg eller något annat ;) om inte annat så vrider man huve av han och kissar han i halsen :p
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top