Din hjälm?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Marsipulami skrev:
Men herregud grabben, har du inte gjort det än :D

Jag vet inte vad jag tänker med :tungan

Ajja, här e den. :)

Guldvisiret är inte så värst guldigt längre - men det var dyrt :gnissla
 

Bifogat

  • hjälmen1.jpg
    hjälmen1.jpg
    45.5 KB · Visningar: 189
  • hjälmen2.jpg
    hjälmen2.jpg
    62.2 KB · Visningar: 210
  • hjälmen3.jpg
    hjälmen3.jpg
    74.9 KB · Visningar: 211

GranaT

2-takt är en livsstil !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö !
Hoj
Yamaha RD250
Mavve skrev:
Jag vet inte vad jag tänker med :tungan

Ajja, här e den. :)

Guldvisiret är inte så värst guldigt längre - men det var dyrt :gnissla

det fattas nått, jo nu vet jag.. en fuzzhat mavve, det är ett måste !
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
Vad gör man inte för att se snygg ut..... :yoparty
 

Bifogat

  • helm.gif
    helm.gif
    84.9 KB · Visningar: 216

Mr_Philip

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Sverige, Uppsala..
Hoj
Nada..
Inget illa menat men har sett era hjälmar och en del kostar över 5000:- har jag för mig och de verkar bara vara skit! De har ingen bra aerodynamik de har för fasen inte ens en vinge där bak.

Två riktigt bra hjälmar som är betydligt billigare än era är 1: OGK F3 som Ghost Rider har i The final ride as bra hjälm med vinge och allt. 2: Nitro 800s kostar 2500 och är en riktigt bra hjälm som Ghost Rider kör i Goes Wild den ändra filmen.

Eftersom att de flesta har sporthojar och jag misstänker att ni kommer upp i höga hastigheter så borde ni ha hjälmar med vingar.

Alltså jag vet inte så mycket om hjälmar men ogk'n och nitro'n är billigare än de hjälmar ni lagt ut ändo så har de vinge och allt, tycker att om man betalar så mycket så borde en hjälm ha vinge som tar bort lyft förmågan.

Här är en bild på nitro'n den kostar endast 2500!

[/IMG]
 

Bifogat

  • black800s.jpg
    black800s.jpg
    61.4 KB · Visningar: 256

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Mr_Philip skrev:
Inget illa menat men har sett era hjälmar och en del kostar över 5000:- har jag för mig och de verkar bara vara skit! De har ingen bra aerodynamik de har för fasen inte ens en vinge där bak.

Två riktigt bra hjälmar som är betydligt billigare än era är 1: OGK F3 som Ghost Rider har i The final ride as bra hjälm med vinge och allt. 2: Nitro 800s kostar 2500 och är en riktigt bra hjälm som Ghost Rider kör i Goes Wild den ändra filmen.

Eftersom att de flesta har sporthojar och jag misstänker att ni kommer upp i höga hastigheter så borde ni ha hjälmar med vingar.

Alltså jag vet inte så mycket om hjälmar men ogk'n och nitro'n är billigare än de hjälmar ni lagt ut ändo så har de vinge och allt, tycker att om man betalar så mycket så borde en hjälm ha vinge som tar bort lyft förmågan.

Här är en bild på nitro'n den kostar endast 2500!

[/IMG]


Du e Ghost Rider beroende? :va
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Du skriver att du inte vet så mycket om hjälmar, men ändå kan du sitta och skriva att de flesta härinne har skithjälmar pga att de inte har en liten vinge baktill? Märkligt...
 

GranaT

2-takt är en livsstil !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö !
Hoj
Yamaha RD250
Mr_Philip skrev:
Inget illa menat men har sett era hjälmar och en del kostar över 5000:- har jag för mig och de verkar bara vara skit! De har ingen bra aerodynamik de har för fasen inte ens en vinge där bak.

Två riktigt bra hjälmar som är betydligt billigare än era är 1: OGK F3 som Ghost Rider har i The final ride as bra hjälm med vinge och allt. 2: Nitro 800s kostar 2500 och är en riktigt bra hjälm som Ghost Rider kör i Goes Wild den ändra filmen.

Eftersom att de flesta har sporthojar och jag misstänker att ni kommer upp i höga hastigheter så borde ni ha hjälmar med vingar.

Alltså jag vet inte så mycket om hjälmar men ogk'n och nitro'n är billigare än de hjälmar ni lagt ut ändo så har de vinge och allt, tycker att om man betalar så mycket så borde en hjälm ha vinge som tar bort lyft förmågan.

Här är en bild på nitro'n den kostar endast 2500!

[/IMG]


hahahah ???
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja jag har sagt det förr och fått skit för det men kan inte hålla mig nu, ha det så trevligt på nevrokirurgen, (ironi)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Mr_Philip skrev:
Inget illa menat men har sett era hjälmar och en del kostar över 5000:- har jag för mig och de verkar bara vara skit! De har ingen bra aerodynamik de har för fasen inte ens en vinge där bak.

Två riktigt bra hjälmar som är betydligt billigare än era är 1: OGK F3 som Ghost Rider har i The final ride as bra hjälm med vinge och allt. 2: Nitro 800s kostar 2500 och är en riktigt bra hjälm som Ghost Rider kör i Goes Wild den ändra filmen.

Eftersom att de flesta har sporthojar och jag misstänker att ni kommer upp i höga hastigheter så borde ni ha hjälmar med vingar.

Alltså jag vet inte så mycket om hjälmar men ogk'n och nitro'n är billigare än de hjälmar ni lagt ut ändo så har de vinge och allt, tycker att om man betalar så mycket så borde en hjälm ha vinge som tar bort lyft förmågan.

Här är en bild på nitro'n den kostar endast 2500!

[/IMG]
Vingen tar inte bort lyftförmågan. Sätt dej in i ämnet innan du skriver sån skit.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Nuvarande hjälmen till vänster å den högra ska jag nog köpa, om den går att få tag på fortfarande. Är det nån som har koll på hjälmarna på mässan? Är det bra pris och får man ta med dom hem direkt?
 

Bifogat

  • kruka.jpg
    kruka.jpg
    50.2 KB · Visningar: 277

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
undrar ?

Tjena vart kan man få tag på ett sånt kåpglas som du har på bilden o vad är det för modell ?
//D

tedebest skrev:
här kan alla lägga upp sina egna o andra coola hjälmar!!
sen om man vill kan man ju seja var man köpte den så om nån tycker den e cool så vet man d.

en liten potatis :bow

tedebest :slicka
 

Mr_Philip

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Sverige, Uppsala..
Hoj
Nada..
En vinge tar bort lyftkraften eller vad fan det heter! Det är ju samma sak som en bil, en sportbil har vinge för att vid hög ligga så nära som marken som möjligt den tryck ner mot marken ta t ex en F1 bil den har vinge både fram och bak f¨r att ligga så nära marken som möjligt och inte flyga upp i luften mid kög fart.

Samma sak med Mc hjälmar de har vinge för att man ska kunna ligga så mycket mot tanken och inte blåsa av pga av vindtrycket, okej man blåser nog inte av om man har en hjälm utan men visst blir det bättre md vinge.

Skinställ har puckel för att minsta luftmotståndet och så blir det bättre aerodynamik. Har även hört att de förvarar vätska under race.

Alla bra race ställ har puckel tror inte många som tävlar seriöst har ett ställ utan puckel, och TROR de flesta har vinge på hjälmen.

Varför betala 4000-7000kr för en hjälm som är lika bra som en moppe hjälm lite bättre ventilation, och så är den gjort av ett lättare och säkrare matrial, visst den är säkrare men ändo.

Era hjälmar är as frächa men dåligt av tillverkarna att sätta så högt pris men ändo inte fixa till den lite, med vinge och sådant.
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Min nya hjälm. Invigd idag i spöregn... :)
 

Bifogat

  • hjälmsidan.jpg
    hjälmsidan.jpg
    28.6 KB · Visningar: 182
  • hjälmbak.jpg
    hjälmbak.jpg
    28.3 KB · Visningar: 137

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
Min Arai GP3-K, 5 år på nacken men visst håller den! :)
 

Bifogat

  • hjälm_sida.JPG
    hjälm_sida.JPG
    50.6 KB · Visningar: 168
  • hjälm_snett.JPG
    hjälm_snett.JPG
    71.9 KB · Visningar: 183

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Å här e mina 2 krukor:
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    83.7 KB · Visningar: 173
  • 2.jpg
    2.jpg
    85.8 KB · Visningar: 156

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Mr_Philip - Har du öht någon praktisk erfarenhet av skillnaderna mellan hjälmar med vingar och utan?

En sån här har jag och jag har aldrig känt att jag behöver mer downforce på hjälmen iallafall.
 

Bifogat

  • BLACK_raid_piccolo_b.jpg
    BLACK_raid_piccolo_b.jpg
    24.6 KB · Visningar: 141
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top