Politiskt korrekt - In Absurdum

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Satt på krogen ikväll och löste världsproblem(alternativt skapade..)
Vi började diskutera fenomenet "hen" som ska vara något PK-hittepå för att vara jämställt mellan könen.
Här känner jag dock att alla som inte har ett kön måste vara utanför, och därför är det oacceptabelt att använda detta ord. (tänk androgyna och tvekönade)
Vad kan då vara rätt ord? Jag funderade på på "het" för att ta in "det" från "han,hon,det" men herrejösses vad det blev icke-PK på alla sätt man kan tänka sig. Det finns redan ett sånt ord. Det ordet i sig är reglementsvidrigt å det värstaste, och dessutom är det en obalans i antal bokstäver som härstammar från originalorden..
Spinner då vidare på ordet "individ". Men här lämnar jag ju t.ex siamesiska tvillingar i skymundan. Fullständigt oacceptabelt i tidens anda!
Vad ända in i det politiskt korrekta spelrummet ska man då använda?
Funderade ett tag på "person", men det är ju en flagrant skymf mot schizofrena...

Vad kan jag använda för ord om jag vill vara überförjähfvligt PK och inte trampa på någon tänkbar och otänkbar...ehm..vadsomhelst.. På tårna, eller vad denna något eller någon kan ha som alternativ till tår..
 

johngbg

Bakhjulsfegis
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg, Majorna
Hoj
Husa 570 -11, CR 250 -00
Mitt förslag är 'Luder', lite lagom könslöst utan avsaknad av attityd. Funkar lika bra i singular och plural form.
Därmed får man med tvillingarna som delar fontanell och de människor som har inneboende.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag råkade gå förbi årets Prideparad lagom när dom politiska partierna gick förbi, och dagens höjdpunkt var faktiskt att Feministiskt Initiativ hade en manlig bilförare. Frågan är ju om det var pga PK dagen till ära eller självinsikt om bilkörningsförmågorna? :D
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag råkade gå förbi årets Prideparad lagom när dom politiska partierna gick förbi, och dagens höjdpunkt var faktiskt att Feministiskt Initiativ hade en manlig bilförare. Frågan är ju om det var pga PK dagen till ära eller självinsikt om bilkörningsförmågorna? :D

Är du säker på att det var en man? Det kanske var en feminist!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag råkade gå förbi årets Prideparad lagom när dom politiska partierna gick förbi, och dagens höjdpunkt var faktiskt att Feministiskt Initiativ hade en manlig bilförare. Frågan är ju om det var pga PK dagen till ära eller självinsikt om bilkörningsförmågorna? :D

Hen kanske körde som en kärring?:rolleyes:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
hent/hend/hin?
Eller helt enkelt "person" eller "alla" ...
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Menningslöst, The Borg löser problemet.

"We are the Borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile."
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Menningslöst, The Borg löser problemet.

"We are the Borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile."

Korrigering. De säger 'We are Borg' inte 'We are the Borg'
Annars anser jag att du har rätt. :D
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top