Wheelie- och fotokväll Fredag 10 Augusti

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Är de samma tid som gäller på fredag med såfall? Börjar 18.15 så om de blir strax efter 16 så får jag med vara med och heja på lite :rock
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Okej boys and ladyz.
Mija kan ställa på Tis eller Onsdag,
nästa Tisdag samling shell torpa 17:00

1. Erik - lerutis
Om det är blött, ska vi skjuta upp det till fredag kväll då?
Vaddå hijackers? Det är fortfarande din idé men vädret idag ser inte lovande ut och jag frågade om fredag funkar som alternativ ju.

Min prognos säger att regnchans mellan kl 16-18 är 55%
Tveksamt om det torkar upp ordentligt mellan skurarna och är bra så pass länge att det är lönt att ha en stor träff idag.

Ska vi bestämma att vi skjuter upp det till fredag eller chansa på att det är torrt i eftermiddag? Om torsdag är en bättre dag för fler av er så skriv det ASAP. Jag kan byta pass på jobbet isf men just nu ser väderprognosen på Accuweather bättre ut för fredag än torsdag.

Jag kan inte lägga in en Poll för "tis, tors, fredag?" men Rav3n kanske kan?
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
I vote Friday, ser inte så lovande ut på morgonen här uppe, man vill ju ha lite nice väder för att få bra bilder och film.
Dessutom så har jag gått av min beredskap och de är ju trots allt Fredag... :hihi

Enligt Klart.se's prognos så är de ännu större chans för regn:

Väder1.jpg Väder2.jpg
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Vaddå hijackers? Det är fortfarande din idé men vädret idag ser inte lovande ut och jag frågade om fredag funkar som alternativ ju.

Min prognos säger att regnchans mellan kl 16-18 är 55%
Tveksamt om det torkar upp ordentligt mellan skurarna och är bra så pass länge att det är lönt att ha en stor träff idag.

Ska vi bestämma att vi skjuter upp det till fredag eller chansa på att det är torrt i eftermiddag? Om torsdag är en bättre dag för fler av er så skriv det ASAP. Jag kan byta pass på jobbet isf men just nu ser väderprognosen på Accuweather bättre ut för fredag än torsdag.

Jag kan inte lägga in en Poll för "tis, tors, fredag?" men Rav3n kanske kan?

Det var ett inlägg av lite sarkasm bara, du styr upp det bra :) och taggade till hårt! . Fredag är ju mest vädersäkra dagen nu vad mina prognoser kan se, kollar yr.no och klart.se. . Om vi har folk som kan foto oavsett dag så är det ju perfa, min väninna kan nog ej Fredag men alla här har ju bra kontakter.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då hinner man ge sig ut och öva lite mer på de där med bakhjulet och hitta den sk. enligt prof. Goffen (Mumma zonen)...
Om vi siktar på fredag...
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Då kör vi Shell Torpa fredag kl 16 istället!

Solen och bra fotoljus är ju borta redan nu och dessutom blåser det rätt friskt vilket inte är optimalt om man ska wheela tre i bredd :cool:

Raven, kan du ändra namnet på tråden?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Rättat mig själv... :hihi

Raven, kan du ändra namnet på tråden?

Fixat detta...

--------------------------------------------------------------------------

Så var Handhållen HD videokamera laddad 2 batterier och ett extra minnes kort samt Go-Pro 2:an tankad packad och klar. Fredag here i come... :hihi
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Yes fredag funkar nog för mej också. Ska kolla med brorsan om han är sugen då också.
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Då kör vi Shell Torpa fredag kl 16 istället!

Solen och bra fotoljus är ju borta redan nu och dessutom blåser det rätt friskt vilket inte är optimalt om man ska wheela tre i bredd :cool:

Raven, kan du ändra namnet på tråden?

Sweet

Var vi överens om att dra till ett ställe som inte bara är wheeling place? Var ett bra förslag längre upp i tråden. Ni kan ju JKPG mc vägar bättre än mig än så länge :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte ge mig ut på ett par wheelie rundor för att se om man kan hitta formen, finns ju två skolor där beroeende på hoj. Antingen så gör man de med kopplingen eller så Power Huuueeelar man...

Fick tipset av Goffe har jag för mig att ligga på 5-6K varv på 2:a växeln och sen koppla till snabbt så kommer den upp per automatik. De svåra är att hitta Mumma zonen så man ligger kvar där uppe. :hihi
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Jag kommer med GoPro + Systemkamera + Handhållen HD- Kamera + Icke stegrings vänlig 2-taktare
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Är det inte lättare att stå upp på pinnarna i början och bara gasa/gunga upp den? Har alltid funkat för mig :) Dock har jag aldrig testat sporthoj ÄN:hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top