Wheelie- och fotokväll Fredag 10 Augusti

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
K-G640.jpg


Samling kl 16 Shell Torpa! Ni som kommer senare åker direkt till den vanliga wheelierakan

Alla med nån form av BRA kamera ladda dem och ta med dem! Hojar med skjutsmöjligheter och ev kombibilar eller bilar med taklucka är varmt välkomna.

1. Lerutis
2. K-Man (slutar jobbet 15) Ordnar två GoPro och en handhållen HD-videokamera. Ev fotograf och helikopter också :D
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jaha.. Då måste jag lära mig hålla balanspunkten och köpa en rosa pyjamas på 4 dagar.. :crash
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jag börjar jobbet vid 18. Men om ni snabbar er lite så är jag där med min gopro :) Jag kan även hantera en filmkamera :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Im in... :hihi :yoparty

1. Lerutis
2. K-Man (slutar jobbet 15) Ordnar två GoPro och en handhållen HD-videokamera. Ev fotograf och helikopter också.
3. Rav3n (En GoPro)
4.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Snyggar till listan. Kan vi mötas på Torpa kl 16 ??? De som vill kan ju droppa ner senare.

Biddarn: Du kommer väl på motarden!?!?

1. Lerutis
2. K-Man (2 GoPro + handhållen HD + fotograf + systemkamera)
3. Zuperkalkylen - lägg pyjamaspengarna på en GoPro!
4. Biddarn (GoPro)
5. Räv3n (GoPro)
6. Goffen (GoPro)
 
Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag börjar jobba 17 :/ ledig ons tors :/

Hade jätte gärna velat vara med, finns ingen möjlighet att ta det på onsdag?
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
De är bättre ni möts vid 16. Åker upp och är på vanliga stället vid 16.05. Massa lek+filmande och tjöt till kl 18 sen sticker jag och kan jobba hela natten med ett leende på läpparna :hihi
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
De är bättre ni möts vid 16. Åker upp och är på vanliga stället vid 16.05. Massa lek+filmande och tjöt till kl 18 sen sticker jag och kan jobba hela natten med ett leende på läpparna :hihi

Och har fan skall vi som jobbar till 16 i Värnamo ha en chans då?..
Nä du Biddarn.. Stanna du hemma o träna konbana istället :tungan

Skickar med denna :krama så mitt inlägg inte missuppfattas.

Edit.. Såg nu att det blev 16... :/
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Danne: Jag trodde man tog sig till och från platser vart som helst i Sverige på under 5 minuter om man kör R1, har jag missuppfattat det? ;)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ni Yamahaåkare har väldigt höga tankar om era hojars förträfflighet :rolleyes: :D

Kom när ni kan. Ju fler desto roligare. Lyckas jag få dit en helikopter så vill ni nog vara med på filmen ;)
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Danne: Jag trodde man tog sig till och från platser vart som helst i Sverige på under 5 minuter om man kör R1, har jag missuppfattat det? ;)

Nä nä, rätt uppfattat!.. Med NASAS (Yamaha R1) instrument finns inga gränser! bara det att jag jobbar! :/

Oavsett om det kommer en helikopter eller ej så blir det tufft.. Piloten kommer säkert vara mer intresserad av min hoj än vad jag blir av en heli ;)
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ni Yamahaåkare har väldigt höga tankar om era hojars förträfflighet :rolleyes: :D

Kom när ni kan. Ju fler desto roligare. Lyckas jag få dit en helikopter så vill ni nog vara med på filmen ;)

Jo så är det.. Vi är nöjda..

Är det inte häftigare att filma helin nära än tvärtom? :tungan
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
En belgare - Henrik - som är instruktör på Axamo. Vi träffades på Sandserydsvägen och han fick prova min CR500. Sen dess har vi hållit kontakten eftersom just ett sånt här arrangemang kunde 'be arranged' :)
Han körde KX500 själv förr i tiden och kickade igång mitt monster sittandes på första kicken.

Tydligen står alla helis på service just nu men de skulle vara i luften till på tisdag så jag tyckte att han kunde ta en provtur på låg höjd framåt kvällen :D
Frågan är om han får/vågar gå under 300 m. Annars kan det nästan kvitta...
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jaha, jag trodde det var en RC-heli.. Det hade ju oxå funkat annars med en GoPro monterad på.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hehe, nej, this is the real deal! :)

Det sägs att RC-heli ofta vibrerar för mycket för att det ska bli bra. Framförallt bensindrivna. Octocopter och liknande är däremot stadiga (men dyra)

I en riktig heli behövs iof skaplig zoom/teleobjektiv. Tänkte mig Teamys handhållna HD-videokamera med steadyshot där och kanske en systemkamera med tele om det finns sittplatser nog och det blir nåt av med detta öht. I bästa fall tror jag att det är 50/50 men det vore ju jäkligt läckert om det går i lås :)

Landin, din Dropbox-invite har kommit. Får se om jag hinner lägga upp nåt där senare under lördagen. Det är nån 80-talsfest på G och kanske även lite motardåkning. Sen är det jobb på natten igen :/

Dropbox blir ju ett måste efter tisdag. De som inte är reggade där kan ju dra ett PM till mig, Landin eller Goffe så skickar vi Invites (så vinner vi lite större lagringsutrymme samtidigt) jämfört med om ni reggar er själva bara. E-postadress i PM'et bara
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Kan kolla med brorsan min om han är sugen på att fota lite. Han har en duglig systemkamera såvitt jag förstår och är nog inte bakom flötet att använda den heller.

Själv kan jag ställa upp som skjutshoj då jag inte kan få till mer än ofrivilliga wheelies på ettan när jag har lite för bråttom :p
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Då kör vi samling Shell Torpa kl 16. Ni som kommer senare åker till vanliga stället

1. Lerutis
2. K-Man (2 GoPro + handhållen HD + fotograf + systemkamera)
3. Zuperkalkylen - lägg pyjamaspengarna på en GoPro!
4. Biddarn (GoPro)
5. Räv3n (GoPro + handhållen HD)
6. Goffen (GoPro)
7. Danne (Contour x flera) kommer så småningom
8. Yipyip (GoPro och systemkamera + bror)

Inte nån mer som kan skramla fram en handhållen HD-videokamera?
 
Last edited by a moderator:

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Jag dyker nog upp om jag hinner hem från Götet. Kan ju fan inte wheela än men fota kan jag bannemig :rodnar
Tar med kameran och lite objektiv.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top