ISLE Of MAN - racerapport!

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Wow. Bra kört Björn. Grattis!!! :tummenupp
83 förare startade, och 70 förare kom i mål. Björn kom i mål på en 16'e plats på total tid 1:22:31 (H:MM:SS) och genomsnitt på 109,7 mph (175,6 km/h) inklusive ett tankstopp. Super bra klarat bland alla gamla erfarna förare!!!

I resultatlistan kan jag se att 4'an från Newcommer A racet Peter Heijmans (Holland) deltog också i Junior racet och kom på 22 plats med 1:24:43 (H:MM:SS) dvs 2 min 12 sek bakom Björn. 5'an från Newcommers A, Thilo Haefele (DK eller DE) kom på 33 plats med 1:25:39 (H:MM:SS). Altså revansh för Björn. Super! Ettan, tvåan och trean från Newcommers A racet kan jag inte hitta i Junior resultatlistan, så antigen var dom inte med här, eller så kom dom inte i mål (liksom Björn inte kom i mål i lördags). Det sätter liksom Björns 16'e plats i perspektiv, eller hur?

Tycker det är en imponerande debut från vår svenske hjälte. Ska vi starta en BG fan club och samla in bidrag för att hjälpa lite eknonomiskt till nästa år Manx GP 2013 ????? Man kunde kanske bli sponsor till "Team BG" för t.ex. 1000 kr per person. (Vad får man för 1000 spänn idag?) 20 personer ville bli 20.000 kr som kanske kunde bidraga lite till hans transportkostnader nästa år. Jag tror (gissar) att bara resan kostar däromking inkl två broar S-DK och DK-DK, två färjor DK-UK och UK-IOM, bensin osv. För att inte tala om mat, däck, avgifter, grejer som styrdämpare, träningar, osv. För 1000 kr blir vi inte många, men det hjälper lite, och så kan vi kanske få vårt namn på 2013 mostorcyklen, eller t.ex. en "BG teamjacka/tröja". Sänd mig PM/email om ni tycker det är en bra ide.

Annars kan vi bara vara glada, njuta av berättelsen om äventyret, och heppa. Det är helt gratis och öppet för alla.

Jubiiiii, Björn. Bra kört!!!!! Du kom i mål. Och på en hedrande plats! Wow, wow, wow. :tummenupp :yoparty :fakta

Fredag är ett nytt race. Senior (upp till 1000cc). Ska bli spännande att se om Björn kan komma i topp-20 där också. Många kommer köra en 600cc, så det behöver inte vara ett större handikapp. Men många flera tunga namn med erfarenhet deltager i Senior, så lätt blir det inte.
 
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Ska vi starta en BG fan club och samla in bidrag för att hjälpa lite eknonomiskt till nästa år Manx GP 2013 ????? Man kunde kanske bli sponsor till "Team BG" för t.ex. 1000 kr per person. (Vad får man för 1000 spänn idag?) 20 personer ville bli 20.000 kr som kanske kunde bidraga lite till hans transportkostnader nästa år.

Bra idé

Jag är med :tummenupp

/ Richard
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
...SNIPP... Ettan, tvåan och trean från Newcommers A racet kan jag inte hitta i Junior resultatlistan, så antigen var dom inte med här, eller så kom dom inte i mål (liksom Björn inte kom i mål i lördags). Det sätter liksom Björns 16'e plats i perspektiv, eller hur?

Helt klart grymt kört av Björn! Av ettan, tvåan, trean från i lördags så tror jag att det bara var ettan, Kamil Holan som startade.
Men han fick bryta på andra varvet, tyckte kommentatorerna sa att de var soppatorsk!! hoppas för hans teams skull att så inte var fallet.
 

kiddec

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2012
Ort
Ronneby
Hoj
-80 Ducati MHRnr484 , -72 Laverda 750SF
Hej Björn, Lasse,Gun,Håkan och Team Nordgren Racing!

Jättegrattis till en fantastisk framgång, Björn. Det måste kännas skönt efter strulet häromdagen då du bjöd på en nervös väntan innan vi fick reda på att du var ok.
Tänka sig att jag skulle få uppleva mitt Isle of Man genom dig,Björn! Det var en otrolig resa du bjöd på även om jag vet vad du är god för och du: Jag har väntat i 53år-ända sedan jag som 15-åring prenumererade på Motorcycle för att lära mig engelska. Detta var en stor dag för viss mänsklighet i Ronneby.

TACK och Grattis än en gång!

Continue to keep the rubber down!

/Christer
 

kiddec

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2012
Ort
Ronneby
Hoj
-80 Ducati MHRnr484 , -72 Laverda 750SF
Hej Björn, Lasse,Gun,Håkan och Team Nordgren Racing!

Jättegrattis till en fantastisk framgång, Björn. Det måste kännas skönt efter strulet häromdagen då du bjöd på en nervös väntan innan vi fick reda på att du var ok.
Tänka sig att jag skulle få uppleva mitt Isle of Man genom dig,Björn! Det var en otrolig resa du bjöd på även om jag vet vad du är god för och du: Jag har väntat i 53år-ända sedan jag som 15-åring prenumererade på Motorcycle för att lära mig engelska. Detta var en stor dag för viss mänsklighet i Ronneby.

TACK och Grattis än en gång!
/Christer
Continue to keep the rubber down!
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Ska vi starta en BG fan club och samla in bidrag för att hjälpa lite eknonomiskt till nästa år Manx GP 2013 ????? Man kunde kanske bli sponsor till "Team BG" för t.ex. 1000 kr per person. (Vad får man för 1000 spänn idag?) 20 personer ville bli 20.000 kr som kanske kunde bidraga lite till hans transportkostnader nästa år.

Bra idé

Jag är med :tummenupp

/ Richard


Bara på tre timmar har jag fått Rickar och Hårding som vill bidraga med 1000 kr var för 2013 spons. Med mig så är vi redan tre stykken. Om vi kommer i närheten av 10 stykken inom en vecka så ordnar jag ett konto, designar en "Manx GP 2013 - Team BG" skorta/tröja/sticker till oss och övertalar Björn att acceptera vårt lilla bidrag till nästa års deltagande.

En liten bonus-info: Jag har några videokameror på plats hos teamet på IoM just nu. Hoppas på en massa användbart råmaterial med hem, och hoppas klippa ihop en kort "Manx GP 2012: Closer to the Hedge" doku/action film efter hemkomst. Kan hända att "privat-sponsorerna" kommer med i sluttexterna.

Inget tvång, alla välkomna. 1000 kr för ett års bidrag betyder 2,75 kr/dag kostnad för bidragsgivaren. Inte så farligt tycker jag. Vore kul om vi hjälpte till så att det blir lite lättare för Björn att ta beslut och genomföra också nästa år.

/Kris
 

kiddec

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2012
Ort
Ronneby
Hoj
-80 Ducati MHRnr484 , -72 Laverda 750SF
Tack för bra nalyser och uppdateringar, Kris!
Räkna med mig på sponsringen!
 

Lena Beyron

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös!
BRAGD-BJÖRN :tummenupp GRATTISGRAAATTISGRAAATTIZZZZ till Din alldeles lyyyyyyyyyyysande PRESTATION; djupt imponerande:) Tusen TACK till Dig; Tusen TACK till BRAGD-BJÖRN-TEAMET från en HURRANDE, APPLÅDERANDE OCH RÖRD Sviestad-supporterclub:krama
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Flera tycker det är en bra ide att bidraga som privat-sponsor till "Manx GP 2013 - Team BG" med 1000 kr per person. (Knappt 2,75 kr/dag om man ser det som en gång om året. Och vad kan man annars köpa för 1000 kr som räcker i ett år?)

Status just nu: 6 stykken sponsorer!!!
1: Kris955
2: Rickar
3: Hårding
4: Christer Cederlund
5: sTf_paPs (Mikael)
6: Lena Beyron

Dagens status på 6.000 kr räcker ungefär till följande:
1: Färjan från Danmark till England. (Skåpbil + släp.)
2: Storebæltbroen (Mellan Sjælland-Fyn i Danmark.)

Det hjälper ju lite, eller hur?

PM'a mig eller svara i tråden så uppdaterar jag listan lite då och då. Om vi blir minst 10 stk så designar jag och fixar "Manx GP 2013 - Team BG" tröjor eller skjortor till alla deltagare. Limited edition only. Jag fixar ett konto och sänder ut info till deltagarna lite senare i veckan.

Tack för support. Vore kul om vi kunde hjälpa Björn en bit på väg till Manx GP 2013. Har ni upptäckt den svenska flaggan på kutsen av hans Nordgren Racing motorcykel? Snygg va? :)

Vi har inte alla möjlighet att hjälpa. Det gör inget. Vi kan alla njuta av Björns historia och äventyr på Isle of Man. Och vi kan alla vara stolta av vår svenska deltagare. Det är gratis för alla.

2012-08-28-161.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top