ISLE Of MAN - racerapport!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Björn,

Är planen att du skall köra alla de tre sista tävlingsdagarna? Båda Supersportracen måndag och onsdag samt Lightweight fredag? Om vädret tillåter dessa tre tävlingsdagar alltså. Senior TT på fredagen blir väl lite väl mycket? Tre varv klockan 10.15 och sedan sex varv 12.30 samma dag? Det blir ju 55 svenska mil i racespeed. Verkar jobbigt. Inget Senior alltså?

Jag såg bara Björn i programmet på onsdagens race på 600:an.

För övrigt ett mycket bra program som var värt sina 15£

Stämmer att jag kör båda Supersportracen på måndag respektive onsdag samt Supertwin på fredag. Man får inte ställa upp med 600cc i senior på TT. Det är bara tillåtet under Manx GP.

Den enda racedagen jag inte deltar i är den första på lördagen. Har ont om tid nu men ska försöka återkomma med lite mer tider efterhand.

På återhörande!
/Björn
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Vad jag förstår så går första Supersport på måndag 8/6 10.45 lokal tid.
Plus en timme för svensk tid.

Andra Supersport går på onsdag 10/6 12.00 lokal tid.

Supertwin går på fredag 12/6 10.15 lokal tid.

Allt detta om vädret tillåter.

Lyssna på Manx Radio AM! http://www.manxradio.com/
Klicka på LISTEN LIVE och sedan på Listen to AM!

Det finns en gratisapp till mobilen. Manx Radio AM. (AM=mellanvåg, betyder amplitudmodulerad men det visste väl alla?)
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Onsdagen 27/5-15

Idag har jag ägnat förmiddagen åt att köra ytterligare ett par varv runt banan. Enligt väderprognosen skulle det börja regna under eftermiddagen och det visade sig stämma allt för väl.

DSC_08071.jpg
Bifogar ett foto jag tog i går på årets modifiering av banan. Keppel gate har fått en omasfaltering och en smula förändrad cambervinkel. Det borde göra banan ytterligare några tiondelar snabbare gissar jag.

Som väl var hade jag avtalat med det Isle of Man-baserade Supertwin-teamet som jag ska köra för att vi skulle träffas i deras garage borta i Onchan för att göra vissa inmätningar på hojen efter min storlek och vikt. Vi provade till en körställning som jag kan utgå från och vid en grovkallibrering av fjädringen visade det sig att vi nog måste försöka byta till ett snäpp mjukare fjädrar.

Imorgon eftermiddag är det dock träning för TT-förare uppe på permanentbanan Jurby i nordvästra delen av ön och om vädret inte är allt för dåligt ska vi försöka ta oss dit för att testköra. Vår egen Nordgren-Honda har jag redan tränat på tillräckligt mycket i vår, men däremot skulle det vara värdefullt att få känna på Supertwinen innan man ska hålla stumt nedför Bray Hill för första gången på lördag på en hoj man aldrig tidigare suttit på.

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Island Racer TT-15

Island Racer TT-15.jpgIsland Racer-15.jpg

Köpte årets "Island Racer TT-15" som är en TT-guide som kommer ut varje år några veckor innan tävlingarna börjar. Där finns en massa matnyttig info och en kort presentation av alla förare...:tummenupp

På återhörande!
/Björn
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Stämmer att jag kör båda Supersportracen på måndag respektive onsdag samt Supertwin på fredag. Man får inte ställa upp med 600cc i senior på TT. Det är bara tillåtet under Manx GP.

Den enda racedagen jag inte deltar i är den första på lördagen. Har ont om tid nu men ska försöka återkomma med lite mer tider efterhand.

På återhörande!
/Björn

Då läste jag programmet för fort, men det är gött när man har fel åt rätt håll!
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
View attachment 420293View attachment 420294

Köpte årets "Island Racer TT-15" som är en TT-guide som kommer ut varje år några veckor innan tävlingarna börjar. Där finns en massa matnyttig info och en kort presentation av alla förare...:tummenupp

På återhörande!
/Björn

Kan de där tidskrifterna ta slut? Om det finns risk för det, skulle någon av er kunna plocka upp ett ex åt mig? Jag betalar överpris för den när vi ses... Snela?
 

MC-bruden

Galvad kärlek rostar aldrig!
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Benelli Tre 899 K, Honda CBR 600 RR
Jag är där på onsdag. Påminn mig då om det inte löst sig innan
 

MC-bruden

Galvad kärlek rostar aldrig!
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Benelli Tre 899 K, Honda CBR 600 RR
Semper Idem och PeteR1, jag lovar att försöka fixa det, men ni måste påminna mig eftersom det är ganska mycket som snurrar i huvudet när man kommer dit ;-)
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag har en god vän som bor på Isle of Man i Douglas. Har har som tradition sedan några år att ta bilder i depån under uppbyggnaden inför the TT. De här två är tagna 26/5, samma dag som Björn kom fram och jag tror att jag ser hans pick och pack på den vida bilden. Håll till godo! Håll nere musknappen och dra åt sidorna så går de att snurra på.

http://www.luff.org.uk/tt2015/Pan5.html

http://www.luff.org.uk/tt2015/Pan6.html
 

ateland

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Ort
Kode
Hoj
Kawasaki Z800e, vren -15
Om du backar i tråden så finns allt som du frågar om. För att förenkla lite så kommer lite här. Tränings- och tävlingstider:
http://www.iomtt.com/TT-Info/Qualifying-and-Race-Schedule.aspx

TV-sändningar brukar inte visas i Sverige. Möjligen långt i efterhand på Eurosport. Men ITV4 och BBC brukar visa sammandrag varje kväll under tävlingsveckan runt 22-23 så där.
Tack för info! Försökte backa 3-4 sidor men utan resultat.

Är de inte märkligt att de inte visas i svensk tv!?
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Tack för info! Försökte backa 3-4 sidor men utan resultat.

Är de inte märkligt att de inte visas i svensk tv!?

Konstigt för på sidan före den här, som har nummer 57 på posterna #1702 och #1703 finns det du frågade efter.

Jag kan också tala om att både SVT Sport och TV4 Sport blev erbjudna att träffa Björn i Anderstorp innan han for västerut. SVT tackade nej och TV4 svarade aldrig. Intresse eller tid=0 alltså. Men om någon förare råkar ut för en olycka så återkommer de troligen. Men då tackar jag (och alla vi andra hoppas jag) nej!

För dem som planerar att titta här hemma på racesammandragen på kvällarna i engelsk TV med hjälp av deras play-kanaler så går det inte utan lite besvär. De är låsta för titt utanför GB. Men det finns en lösning! MediaHint! Kostar knappt $ 4 i månaden. Hämtas här: https://mediahint.com/
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
TV-tider på ITV4 från TT-15!

När går TT racet och går de att se på tv?
/nybörjaren

TV-tider för träningsveckan och tävlingsveckan hittar ni på BBC:s kanal ITV4 enligt bifogat foto. Om någon av er hemma i Sverige vet hur man gör för att streama och spela in detta så får ni gärna dela med er till resten av läsarna här i tråden.

Om någon dessutom har tid, möjlighet och kunskap nog för att lyckas spela in alla sändningarna(eller så många som möjligt i alla fall) vore jag fantastiskt tacksam om jag får ta del av det när jag kommer hem till Sverige igen.

Självklart kommer jag att köpa DVD från årets TT men det kommer att vara massor av material som inte får plats på den och som ändå vore vansinnigt kul att få ta del av i efterhand.

Tack på förhand!:Bugar

TV-tider ITV4.jpg

På återhörande!
/Björn
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top