ISLE Of MAN - racerapport!

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Tack för alla era gratulationer! Ni ska veta att det verkligen värmer gott i bröstet:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Efter en träningsvecka där jag p.g.a. diverse yttre faktorer inte riktigt fick fram det jag visste att jag hade möjlighet att prestera iform av varvtider, så föll äntligen alla bitar på plats i racet.
Bäst när det gällde, helt enkelt!:banana

12:e platsen var en stor fjäder i hatten för mig och teamet men det viktigaste för framtiden var ändå varviden på 116, 2 MPH som borde innebära att en TT-start till våren kan vara inom räckhåll.

Hinner inte skriva mer nu men återkommer med en utförligare racerapport när tid ges efter hemkomst till Sverige. Ville bara titta in och säga hej!

På återhörande!
/Björn

P.S. Kunde inte undgå att se att den här tråden nyss passerat 200 000 visningar sedan jag startade den för ganska precis 2 år sedan.
Coolt, eller hur?:tummenupp

Såg nu att längst ned på ovanståemde inlägg fanns en länk till Björns Facebook-beställningssida. Så nu ska jag värma mig med en hoodie, trots att den är färgsatt med AIK-färger. Och sålunda bidra litet blygsamt till nästa års TT-satsning
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Såg nu att längst ned på ovanståemde inlägg fanns en länk till Björns Facebook-beställningssida. Så nu ska jag värma mig med en hoodie, trots att den är färgsatt med AIK-färger. Och sålunda bidra litet blygsamt till nästa års TT-satsning

Vem är AIK? :va

Hoodien har BG-färger och den är riktigt skön. :tummenupp
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Klick=bildförstoring!
Jag har hittat några bilder från Junior MGP på onsdagen. Bilder på Björn så klart!
Först svängen vid Sulby Bridge. EDIT: NÄ, JAG HAR SETT FEL. DET ÄR HÖGERSVÄNGEN VID BRADDAN BRIDGE!
Sulby1.jpg
Nästa bild är från samma ställe men något senare på varvet. Det är troligen inte på samma varv som första bilden.
Sulby2.jpg
Efter Ramsey kommer man till Tower Bends. Notera hur nära bankanten publiken finns!
TowerBends.jpg
Den här kurvan är en del av Tower Bends. Det är precis före Gooseneck. Kurvan kallas "Tit Corner".
"TitCorner".jpg
I den här vinkeln som är en frysruta ur min film förstår man varför den kallas Tit Corner. Kolla det vitmålade!
TitCorner1 .jpg
Senior MGP startar 12.30 svensk tid (om vädret tillåter). På Björns Facebook (eller vad det heter...jag är inte med) så står det Brittisk tid. +1 timme för svensk tid OBS!
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Såg nu att längst ned på ovanståemde inlägg fanns en länk till Björns Facebook-beställningssida. Så nu ska jag värma mig med en hoodie, trots att den är färgsatt med AIK-färger. Och sålunda bidra litet blygsamt till nästa års TT-satsning

AIK, är det Arne Ivar Karlsson från Skellefteå du tänker på då?
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Vem är AIK? :va

Hoodien har BG-färger och den är riktigt skön. :tummenupp
Påminner mig om något jag hörde då jag bodde i Stockholm. "Kolla grabbar! Dom plankar UT från Stadion! Det måste vara Djurgår'n som lirar!" :lol
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Tack för alla era gratulationer! Ni ska veta att det verkligen värmer gott i bröstet:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Efter en träningsvecka där jag p.g.a. diverse yttre faktorer inte riktigt fick fram det jag visste att jag hade möjlighet att prestera iform av varvtider, så föll äntligen alla bitar på plats i racet.
Bäst när det gällde, helt enkelt!:banana

12:e platsen var en stor fjäder i hatten för mig och teamet men det viktigaste för framtiden var ändå varviden på 116,2 MPH som borde innebära att en TT-start till våren kan vara inom räckhåll.

Hinner inte skriva mer nu men återkommer med en utförligare racerapport när tid ges efter hemkomst till Sverige. Ville bara titta in och säga hej!

På återhörande!
/Björn

P.S. Kunde inte undgå att se att den här tråden nyss passerat 200 000 visningar sedan jag startade den för ganska precis 2 år sedan.
Coolt, eller hur?:tummenupp
116.361 räckte ju för Mats Nilsson i MGP 2007. Året därpå körde han TT! Så Björns bästa snittfart på ett varv 116.226 borde räcka för en TT-start nästa år! Skillnaden är att Mats fart är hela racet medan Björns fart för hela racet var 113.388 mph. (Om man tittar i ett lexikon så förkortas hastighet på engelska m.p.h.) :rolleyes:

Men läget för Björn kan vara ett helt annat på fredag kväll!
 
Last edited:

Joe Dalton

Kör så de' ryker
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Kungliga Hufvudstaden
Hoj
Moddad RD500LC-84 och RZV500 bygge på G. RGV250M -90, RD350F2 -86, RD250 -80, RD125 -78, TZ350 -80
Lycka till i morgon, Björn!:) Vi (jag, Ma Dalton & dina nya engelska fans = övriga marshals på posterinen) hejar på dig ifrån posteringen på Mountain box:yoparty Gör ett nytt pers-rek så vi får skrika oss hesa på berget!
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Har avlyssnat "The Weatherman" på Manx Radio på morronkvisten och just nu låter det som Senior MGP blir av men det blir en timmes försening. Start blir alltså 13.30 svensk tid (som det ser ut då detta skrivs 08.35 i Örebro!)
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Senaste nytt från Manx Radio. Senior MGP startar 12.15 svensk tid!
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Idag blir det långlunch med lurarna i öronen!

I teatervärlden säger man ju break a leg, men det har du ju redan gjort så jag säger bara GMY Björn!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top