ISLE Of MAN - racerapport!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Är det detta som kallas staggered start tro?
Med andra ord kan publiken inte veta vem som leder utan kompletterande info?
Och den på första placering i mål kan inte känna sig säker på vinst förrän ett antal kombattanter rullat över linjen?

Smart upplägg ihop med seedning må jag säga, blir det inga varvningar kan många förare koncentrera sig på sitt.
Fast jag gissar att varvningar är oundvikligt? Används blåflagg?

Har inte stött på begreppet "staggered start" men på IoM fungerar det som i rally eller som intervallstarterna i 5-milen på skidor gjorde förr i världen. Tidtagningen räknar ut vem som leder "on corrected time" och kommentatorerna från Manx Radio håller publiken uppdaterad fortlöpande. Därför är det en god idé att ta med en fickradio så att man kan välja publikplats utan att behöva ta hänsyn till högtalarsystemet om man planerar att åka och titta på racingen där borta.

Så länge seedningen är någorlunda rätt så får man hyggligt fria varv och publiken kan se om någon förare kört upp sig eller rasat i resultatlistan beroende hur denne passerar i förhållande till startnumren på konkurrenterna eftersom man som sagt startar i nummerordning.

På återhörande!
/Björn
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Tröjan är super! Om inte SWMBO kommer på mig bärs den under kostymen på bröllop i övermorgon :)
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Tröjan är super! Om inte SWMBO kommer på mig bärs den under kostymen på bröllop i övermorgon :)

Gott att höra! Här sitter man och är lite bekymrad över ett elakt ryggskott som jag dragits med sedan i fredags och som inte vill ge med sig, men genast blir livet genast lite roligare när man får feedback av den här typen...:)

Någonting säger mig att de intressantaste diskussionerna fram på småtimmarna vid bröllopsfesten kommer att tilldra sig på din bordshalva...;)

På återhörande!
/Björn
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Hej Björn! Fick ni rätsida på hojen idag?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Tröjan är super! Om inte SWMBO kommer på mig bärs den under kostymen på bröllop i övermorgon :)

Jag var tvungen att kolla upp SWMBO. Jag trodde det stod för Single White Male with Body Odor, men det kändes ju...konstigt... :va

Är det på sin plats att säga grattis?
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Nä, jag frihetsberövades för tolv år sedan. Det är en släkting som gifter sig.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Tischan var med på vigseln men sen gick det inte, 27,5 i skuggan gjorde det outhärdligt. Men den kanske åker på igen till efterfesten
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Här sitter man och är lite bekymrad över ett elakt ryggskott som jag dragits med sedan i fredags och som inte vill ge med sig,

/Björn


Jag har aldrig haft strul med ryggen, men fick ryggskott förra året. En kompis till mig tvingade mig hela vägen till Kristinehamn för att behandlas av honom. 30min senare dansade jag ut ur behandlingsrummet...

Sjukt säker kille. (Dock funkar inte hans hemsida www.skarped.net )
Är du på Gelleråsen, ska du absolut ringa honom...

http://www.vetarn.se/570416IGHH/Rygg-Fothalsan-Leg-Naprapat-Patrik-Skarped
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Hej Björn! Fick ni rätsida på hojen idag?

Ja, som du vet bättre än de flesta Mats så är vägen sällan spikrak när det ska byggas racermotorcykel... ;)

Enligt rapporterna över telefon så har alla inblandade dock gjort ett bra jobb och tillslut fått allt att lira ihop. Som förväntat var det ett och annat bakslag, bl.a. så passade inte det tilltänkta avgassystemet med racekylaren o.s.v. Håkan och pappa ordnade de sista detaljerna i fredags när de fixade hål för tomgångsluften i de nya trattarna. Den 28-29 juli blir det shakedown på Rudskogen i Norge. Bara att hoppas att allt fungerar som vi tänkt oss för sedan är tiden knapp innan avförd mot Isle of Man den 10 augusti.

Jag har aldrig haft strul med ryggen, men fick ryggskott förra året. En kompis till mig tvingade mig hela vägen till Kristinehamn för att behandlas av honom. 30min senare dansade jag ut ur behandlingsrummet...

Sjukt säker kille. (Dock funkar inte hans hemsida www.skarped.net )
Är du på Gelleråsen, ska du absolut ringa honom...

http://www.vetarn.se/570416IGHH/Rygg-Fothalsan-Leg-Naprapat-Patrik-Skarped

Tack för tipset Benny! Ryggen är långsamt på väg att bli lite bättre (peppar, peppar)
Jag kommer att titta till Gälleråsen på Torsdag för att köra endurance med Tom North och Alternativ1-teamet på deras Le Mans-härdade BMW S1000RR.
Ska så klart bli kul och inte minst viktigt; förhoppningsvis ge mig en rejäl dos körkondition inför Manx GP som närmar sig med stormsteg.

På återhörande!
/Björn
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Ville bara berätta att din reservmotor nu är utplockad ur hojen. Hoppas du slipper använda den.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Ville bara berätta att din reservmotor nu är utplockad ur hojen. Hoppas du slipper använda den.

Tack för informationen och jobbet Hocke! Du är en klippa!!!:tummenupp

Självklart håller vi tummarna för att förstamotorn håller ihop under båda veckorna på IoM men om den rasar så kan det visa sig oerhört värdefullt att ha med en extra motor även om den är helt standard. Då kan man åtminstone vara med ute på banan och få erfarenheten från så många varv som möjligt innanför bältet inför TT 2015!

På återhörande!
/Björn
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Någon chans att det går att köpa tröja på Rudskogen?
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
:banana:banana:banana
Mitt paket som har varit försvunnet dök äntligen upp i dag.
Nu saknas bara hoodien som var restad vid beställningen.

P1000220.jpg

Och nu är första tekoppen klar:)

tea.jpg
 
Last edited:

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Och en BG-tepingvin! Trodde jag... :(

Var kan man köpa en tepingvin? Den är ju hur kul som helst!

Eller hur:). Bara hänga upp tepåsen över en kopp med kokande vatten och ställa in tiden, så sänks tepåsen ner.
Sen med ett ljudligt ringande så höjs tepåsen upp.

Jag har en hel familj, men använder bara tepingvinen.

P1000223.jpg

Tror inte dom görs längre, men kolla på typ Ebay
Kutchenprofi Tea-Boy heter den:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top