ISLE Of MAN - racerapport!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Fullbokat på supporterbussen!

Jag pratade med Peter igår och fick det överraskande men samtidigt glädjande beskedet att bussens 50 platser redan är fullbokade! Just det, ni läste rätt, på 10 dagar har vi tydligen på något märkligt vis lyckats fylla en hel turistbuss med Isle of Man-sugna svenska åskådare inför Manx GP 2014!:3freak:tummenupp

Jag kan utan omsvep erkänna att både Peter och jag är en smula tagna på sängen över gensvaret. Vi visste nog innerst inne att vårt erbjudande borde upplevas som ett ganska attraktivt resepaket, till ett någorlunda förmånligt pris, för dem som verkligen vill få en unik möjlighet att uppleva real roadracingen från insidan på Isle of Man. Samtidigt var vi väl medvetna om att det fortfarande är mycket pengar som måste upp på bordet för varje enskild resenär, att det blir många dagar att vara borta mitt i bästa semestertiden och att många inte hunnit fått klart med semesterplaneringarna på sina jobb ännu m.m. Peter och jag hade mot bakgrund av detta gjort en som vi hoppades realistisk plan om att lyckas fylla bussen någon gång på tiden fram till påsk ungefär.

Vi vill passa på att rikta ett tack till alla er som tror på oss som researrangörer och vi lovar att göra vårt bästa för att infria era förväntningar. En snabb titt på deltagarlistan avslöjar dessutom att det finns en hel del bred racingerfarenhet bland resenärerna, så för dem som vill (och ber snällt:hihi) så kommer det säkerligen finnas gott om utrymme att suga i sig av både kunskaper och anekdoter från förr...:tummenupp

Som jag skrev i förutsättningarna för resan så var varje anmälan bindande vilket gör att varje resenär själv får ta ansvar för att sälja sin resa vidare i händelse av förhinder. Självklart vill dock Peter och jag göra vårt bästa för att ingen ska riskera att förlora pengar i onödan i händelse av förhinder och samtidigt ge så många som möjligt en chans att följa med. DÄRFÖR ÖPPNAR VI NU UPP FÖR MÖJLIGHETEN ATT ANMÄLA SIG TILL EN RESERVLISTA FÖR DEN SOM VILL FÖLJA MED PÅ SUPPORTERBUSSEN MEN SOM INTE HANN MED ATT BOKA EN AV DE 50 PLATSERNA I FÖRSTA OMGÅNGEN! Den som intresserad av att stå på en sådan lista kan precis som tidigare maila Peter (peterportimao@gmail.com) med sitt namn och sina kontaktuppgifter. Anmälan till reservlistan är inte på något sätt bindande utan är att betrakta som en ren service från Peters sida i ett försök att hjälpa till att förmedla namn på tänkbara kandidater som vill ta över en plats på bussen om nu någon av våra ordinarie resenärer trots allt skulle få förhinder under det halvår som är kvar till avresan. Tanken är att den ordinarie deltagare som får förhinder erbjuds listan med reserver och får sedan själv träffa en överenskommelse om överlåtelse av resan med någon av dessa reserver. Om förste reserven inte kan eller vill överta resan får den ordinarie deltagaren ringa vidare till nummer två på listan o.s.v.

För dem som i likhet med "Old Badger" här i tråden tänker köra egen MC över till ön men som ändå vill vara med på sponsorpaketet enligt tidigare beskrivning, så går det utmärkt att anmäla sitt deltagande till Peter under hela våren. För detta deltagande finns det i praktiken ingen bortre gräns beträffande antalet anmälda. Det värsta (läs bästa) som kan inträffa är att vi får köra någon extra guidad rundtur runt banan eftersom sittplatserna i bussen utgör den enda begränsningen.

26_616_lg.jpg


På återhörande!
/Björn
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Oj redan fullt! Jag har helt missat att anmälningen hade öppnat:huvet:huvet
Jag får väl ställa mej på reservlistan då. Inte för att jag önskar att någon måste lämna återbud till detta äventyr, men om så ändå är fallet så är jag intresserad.



Björn! vilket intresse det finns för ditt deltagande på ön:tummenupp
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Oj redan fullt! Jag har helt missat att anmälningen hade öppnat:huvet:huvet
Jag får väl ställa mej på reservlistan då. Inte för att jag önskar att någon måste lämna återbud till detta äventyr, men om så ändå är fallet så är jag intresserad.



Björn! vilket intresse det finns för ditt deltagande på ön:tummenupp

Klart du ska maila Peter om att du är intresserad av en reservplats. Det är trots allt en bra stund kvar till avresa och även om jag precis som du verkligen önskar att alla som anmält sig ska kunna fullfölja resan så gynnar det ju alla att det finns reserver.

Självklart är det jättekul att intresset för att uppleva Isle of Man på plats är så stort! Jag tror dock inte att det bara handlar om mitt deltagande och mina resultat. Däremot hoppas jag att uppmärksamheten kring min satsning och mina försök att sprida ljus över real roadracingen på IoM genom föreläsningar och inte minst genom denna tråd, bidragit till att många som länge drömt om att resa till ön nu äntligen gör slag i saken. Tro mig, det är tävlingarna och inte minst öborna som ligger bakom arrangemangen där borta väl värda! Jag ställer mig ytterst tveksam till att man som knutte kan få en starkare motorcykelupplevelse, oavsett om man är där som förare eller åskådare!

På återhörande!
/Björn
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Klart du ska maila Peter om att du är intresserad av en reservplats. Det är trots allt en bra stund kvar till avresa och även om jag precis som du verkligen önskar att alla som anmält sig ska kunna fullfölja resan så gynnar det ju alla att det finns reserver.

Självklart är det jättekul att intresset för att uppleva Isle of Man på plats är så stort! Jag tror dock inte att det bara handlar om mitt deltagande och mina resultat. Däremot hoppas jag att uppmärksamheten kring min satsning och mina försök att sprida ljus över real roadracingen på IoM genom föreläsningar och inte minst genom denna tråd, bidragit till att många som länge drömt om att resa till ön nu äntligen gör slag i saken. Tro mig, det är tävlingarna och inte minst öborna som ligger bakom arrangemangen där borta väl värda! Jag ställer mig ytterst tveksam till att man som knutte kan få en starkare motorcykelupplevelse, oavsett om man är där som förare eller åskådare!

På återhörande!
/Björn

Hej Björn, jag mailade till Peter direkt efter att jag läste att resan var full.

Fördelen med denna resas upplägg är ju att man kommer bli mer insatt i racen, än om tog sig dit själv.
Att man får inside information samt att det säkert blir mycket trevligt att umgås i gruppen.


/John
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Däremot hoppas jag att uppmärksamheten kring min satsning och mina försök att sprida ljus över real roadracingen på IoM genom föreläsningar och inte minst genom denna tråd, bidragit till att många som länge drömt om att resa till ön nu äntligen gör slag i saken. Tro mig, det är tävlingarna och inte minst öborna som ligger bakom arrangemangen där borta väl värda! Jag ställer mig ytterst tveksam till att man som knutte kan få en starkare motorcykelupplevelse, oavsett om man är där som förare eller åskådare!P
På återhörande!
/Björn

Kan bara instämma! :kär
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
:3freak

Hur fan missade jag det här. :huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Aja.
Jag får intala mig att det krockade med min ringenresa :crash
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
:3freak

Hur fan missade jag det här. :huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Aja.
Jag får intala mig att det krockade med min ringenresa :crash

Den perfekta kompromissen för din del vore kanske att du ser till att vika de 10 dagar som är aktuella för IoM-resan i din kalender, ordnar med semester m.m. Därefter mailar du Peter och sätter upp dig som reserv för en plats i supporterbussen. Om du ändå inte får plats på bussen så har du i god tid förberett din Kawagusta med nödvändig ringenpackning och kan därför dra till Eifelbergen och nordslingan med kort varsel. Väl på plats på ringen kan du nöta knäpuckar på dagarna och surfa sporthoj.com på kvällarna för att hålla dig à jour med vad som samtidigt hänt på Manx GP.:tummenupp

Visst låter det som en toppenidé!:banana;)

På återhörande!
/Björn
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kan inte Lasse låna ihop en buss till? :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Den perfekta kompromissen för din del vore kanske att du ser till att vika de 10 dagar som är aktuella för IoM-resan i din kalender, ordnar med semester m.m. Därefter mailar du Peter och sätter upp dig som reserv för en plats i supporterbussen. Om du ändå inte får plats på bussen så har du i god tid förberett din Kawagusta med nödvändig ringenpackning och kan därför dra till Eifelbergen och nordslingan med kort varsel. Väl på plats på ringen kan du nöta knäpuckar på dagarna och surfa sporthoj.com på kvällarna för att hålla dig à jour med vad som samtidigt hänt på Manx GP.:tummenupp

Visst låter det som en toppenidé!:banana;)

På återhörande!
/Björn

Eller också är du lite avvikande och tar hojen till ön! :)
Och kan sedan berätta att du tog Quarry bends i 160 och var över 200 uppe på berget, utan att vara olaglig på landsväg!!! :yoparty (Fast du behöver kanske inte berätta att även en gammal gubbe kan klara det..:hihi)
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Även om jag inte skall med på resan så är det ju kul att satsningen gick hem och bussen blev full så snabbt. Ser fram mot den rapportering vi kommer få med bilder och kommentarer med 50 fans runt ön...
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Kan inte Lasse låna ihop en buss till? :)

Nja, inte Lasse men om det här faller väl ut och alla kommer hem nöjda och glada från Manx GP i sommar så kanske Peter och jag smider ihop något nytt i framtiden, vem vet... :)

:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana


Jag fick en plats! :)


Det fanns tydligen plats för mej med! Jag är överlycklig nu!
Nu blir det kaffe,cigarr och en god fincognac.

Underbart! Ett värdigt firande över den nyvunna platsen du ställer till med...:hihi Ska bli kul att ses på ön i sommar!:tummenupp

Även om jag inte skall med på resan så är det ju kul att satsningen gick hem och bussen blev full så snabbt. Ser fram mot den rapportering vi kommer få med bilder och kommentarer med 50 fans runt ön...

Det kan du räkna med! Det kommer förhoppningsvis finnas ett par svenskögon i varje böj på Isle of Man i augusti som fortlöpande kan lägesuppdatera dig och alla andra nyfikna här i tråden.

Vore inte det coolt så säg!:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Isle of Man-snack i Nordgren Racing-montern på MC-mässan!

Det är nu bara en vecka kvar till dess att årets största svenska MC-mässa slår upp portarna på Svenska mässan i Göteborg. Den 23-26 januari kommer tiotusentals besökare att passera mässhallarna i Göteborg för att stilla hojabstinensen i väntan på vår och torra vägar.:)

Jag vill härmed därför passa på att bjuda in alla läsare av tråden till att komma förbi Nordgren Racings monter på plats F02:28. Jag och teamet kommer att finnas på plats där under samtliga fyra dagar för att prata med alla som är nyfikna på allt som har med Isle of Man att göra, oavsett om det handlar om racingpreparering eller om ön som turistmål i allmänhet.

VARMT VÄLKOMMNA!!!:tummenupp

Håll utkik efter mässans gulaste monter...:tungan
IMG_9920.jpg
(Foto: FotoHenke)

På återhörande!
/Björn
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är nu bara en vecka kvar till dess att årets största svenska MC-mässa slår upp portarna på Svenska mässan i Göteborg. Den 23-26 januari kommer tiotusentals besökare att passera mässhallarna i Göteborg för att stilla hojabstinensen i väntan på vår och torra vägar.:)

Jag vill härmed därför passa på att bjuda in alla läsare av tråden till att komma förbi Nordgren Racings monter på plats F02:28. Jag och teamet kommer att finnas på plats där under samtliga fyra dagar för att prata med alla som nyfikna på allt som har med Isle of Man att göra, oavsett om det handlar om racingpreparering eller om ön som turistmål i allmänhet.

VARMT VÄLKOMMNA!!!:tummenupp

Håll utkik efter mässans gulaste monter...:tungan
View attachment 397914
(Foto: FotoHenke)

På återhörande!
/Björn

Snyggt!
Liiiiiiiiite ont om polisonger bara. Eller? Finns det inte utrymme för VÄLDIGT mycket lägre varvtider i detta teamet???
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Snyggt!
Liiiiiiiiite ont om polisonger bara. Eller? Finns det inte utrymme för VÄLDIGT mycket lägre varvtider i detta teamet???

:D
Men Magnus, vi har ju vänt och vridit på den här sideburnsfrågan över flera sidor tidigare i tråden...:hihi

Självklart finns det utrymme för lägre varvtider men du får inte glömma bort att grabbarna är i början av sina karriärer och redan väldigt snabba. Föreställ dig hur giftiga de kommer bli när skäggväxten tilltar! (De ska bara passera stadiet med moppemusche först...;))

På återhörande!
/Björn
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Isle of Man-föredrag i anslutning till MC-mässan, Fredagen 24/1-14

En del av er läsare har stött på under hösten och frågat om det finns någon möjlighet att i närområdet komma och lyssna på Isle of Man-föredraget som jag turnerat runt med det senaste året för att finansiera den framtida satsningen.

Nu har det med kort varsel dykt upp en möjlighet för alla och envar att komma och lyssna i samband med MC-mässan på Svenska Mässan i Göteborg nästa fredag, den 24/1-14.

Tanken var att hålla ett föredrag för en mindre grupp bestående av press och sponsorer men då vi fått låna externa lokaler, 4 minuters bilväg från mässan, så öppnar vi även upp för andra intresserade att också komma och lyssna.

Föredraget är bedömt att vara i en dryg timme och med diverse frågor o.dyl inkluderat så siktar vi på att lämna lokalerna vid 20-tiden, d.v.s. samtidigt som MC-mässan stänger.

Temat för föredraget är real roadracing på Isle of Man i allmänhet och mina insatser under Manx GP 2012 i synnerhet. En del körtekniska tips specifikt för landsvägsracing kommer också att förmedlas. Jag varvar bildvisning med filmklipp och avslutar med att guida åhörarna ett varv runt den 6 mil långa banan genom min ombordkamera, vilket brukar vara uppskattat.

DATUM: Fredagen 24/1-14
TID: Kl 18:30
PLATS: Vakant tills vidare (se förklaring i mitt inlägg #701 nedan)
PRIS: 200 kr/pers som oavkortat går rakt in i det svarta hål som ska föreställa min racingbudget…:brinnerup

Ingen föranmälan behövs utan se till att dyka upp i god tid innan start bara. Om det är någon som redan nu vet om att de är intresserade av att komma och lyssna så går det dock fint att anmäla sitt deltagande genom en blänkare här i tråden. Råkar man vara av det lite skyggare slaget så funkar det med PM också. Det underlättar nämligen en smula för vår planering beträffande stolar m.m. om vi får en chans att uppskatta intresset. Fördelen är som sagt att lokalerna är helt externa vilket innebär att det inte krävs att ni som åhörare löser entré till MC-mässan innan.

Väl mött!

Björn_BMWklubben_1.jpg
Bild från ett föredrag för BMW-klubben i höstas.

På återhörande!
/Björn
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Jag som intalat mig själv att en mc-mässa i gbg kan jag nog leva utan :huvet 6 timmar i bil, here I come...

Haha... Jag är ledsen att jag ställer till din tillvaro på det här sättet.:crash Försök att hitta någon att samåka med så blir resan roligare. När du ändå är i GBG gissar jag att du slinker in på mässan en stund också. Se då till att släntra bort till Nordgren-montern och presentera dig med ditt SH-nick. Alltid trevligt att få ett ansikte och snacka lite IoM med en följare från tråden.:tummenupp

På återhörande!
/Björn
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top