ISLE Of MAN - racerapport!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)

Haha... briljant Evil Twin! När jag ibland får frågan från mina icke racinginsatta vänner om vad fan jag sysslar med så brukar jag alltid svara något i stil med: "det är 40 år sedan polisonger var moderna senast och att trenden därför borde komma tillbaka när som helst, och att jag för en gångs skull tänkte ligga på framkant"...:crash Om det nu till och med börjat produceras reklamfilmer i ämnet kanske man snart måste börja oroa sig för att racingvärldens manbarhetssymbol "numero uno" snart kommer att kopieras av andra sub-kulturer. Skulle inte förvåna mig om exempelvis stureplansmaffian snart ersätter sitt backslick med ett par stabila sideburns istället...:rolleyes::hihi

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Vinter!

Tuukka mailade ett par fotografier från The Mountain Course som är tagna under gårdagen. Bilderna understryker att det inte bara är racingen som är extrem på Isle of Man. Även vädret är häftigt på den där ön! Vi får hålla tummarna för att snödrivorna hunnit smälta undan till dess att det är dags för TT i maj...:D

Kirk Michael 2013-03-23
Kirk Michael 2013-03-13.jpg

Cronk y Voddy 2013-03-23
Cronk y Voddy 2013-03-23.jpg

Bungalow 2013-03-23
Bungalow 2013-03-23.jpg

På återhörande!
/Björn
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
62 dagar till TT. :)

525071_10151528636753584_75979445_n.jpg


Från Handleys
535917_10200252192741603_836578527_n.jpg
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Fugg'n hell vad mycket snö! JAg ska inte klaga på att det är kallt!!!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Cronk-Y-Voddy Straight

486123_431684356918564_918047389_n.jpg


734036_498193560245472_1924909072_n.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Vintern övergår väl i regn:huvet bara för att jag ska åka till ön i år.
Regnar alltid där jag befinner mig:(
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bild på IoM igår. Fortfarande en del snö kvar där..

15240_534505486599778_888025864_n.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
För några dagar sedan beställde jag flygbiljetter till Dublin. Om allt går som planerat är nämligen tanken att under en helg i slutet av april följa med min finske kompis Tuukka Korhonen när han gör säsongsdebut på vägarna i samband med Cookstown 100. Detta är ett av alla dessa mindre landsvägslopp som det dräller av i regionen, men som kan vara nog så spektakulära att bevittna.
...

Teamet undrar vart ni är? Dom har skjutit en kolv på motorn förra helgen och inte fått tag i någon ny att sätta i än.

Hoppas ni har bra gummistölvlar med er! 3-8 plusgrader och regn ser det ut att kunna bli. Brukar bli lerigt värre i dom depåerna!!
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Packning

Teamet undrar vart ni är? Dom har skjutit en kolv på motorn förra helgen och inte fått tag i någon ny att sätta i än.

Hoppas ni har bra gummistölvlar med er! 3-8 plusgrader och regn ser det ut att kunna bli. Brukar bli lerigt värre i dom depåerna!!

Tuukka är på plats på ön sedan igår. Jag pratade med honom över telefon när han satt på bussen på väg norrut från Dublin i går kväll för att försöka hjälpa till att få ordning på hojen under dagen idag. Själv har jag nyss packat klart och ämnar mig över till Köpenhamn för övernattning hos Kristoffer ikväll. Flyger över till Dublin imorgon kväll och räknar med att angöra Cookstown vid midnatt efter några timmars bilresa. Största problemet just nu är hyrbilen som vi inte löst ännu då jag vill hämta den i Dublin och lämna den vid färjan i Belfast.

Väderinformationen är noterad och långkalsongerna nedpackade...:gnissla

Irländsk racing ska ju annars se ut så här när den är som bäst:

http://www.youtube.com/watch?v=BzWf-6UzQUA

På återhörande!
/Björn
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Tuukka är på plats på ön sedan igår. Jag pratade med honom över telefon när han satt på bussen på väg norrut från Dublin i går kväll för att försöka hjälpa till att få ordning på hojen under dagen idag. Själv har jag nyss packat klart och ämnar mig över till Köpenhamn för övernattning hos Kristoffer ikväll. Flyger över till Dublin imorgon kväll och räknar med att angöra Cookstown vid midnatt efter några timmars bilresa. Största problemet just nu är hyrbilen som vi inte löst ännu då jag vill hämta den i Dublin och lämna den vid färjan i Belfast.

Väderinformationen är noterad och långkalsongerna nedpackade...:gnissla

Irländsk racing ska ju annars se ut så här när den är som bäst:

http://www.youtube.com/watch?v=BzWf-6UzQUA

På återhörande!
/Björn

Så hur var rejsingen under Cookstown100 då? Tuuka Korhonen kom i mål i alla fall om ser i resultatlistan.
 

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Efter att ha fått tips om en bok i den här tråden, köpte jag Stephen Davison's bok Between the hedges, som handlar om real road racing, ur två fotografers synvinkel.
I helgen läste jag igenom den igen och läste om the Armoy armada samt att det gjorts en dokumentär från 1979 som heter The Roadracers, sagt och gjort, efter lite googlande hittade jag filmen, har bara kollat 10 minuter idag på lunchen men den verkar vara mycket sevärd, så ikväll ser jag klart den.

http://rutube.ru/video/35300bbe810d83decfe636bc9d7e6527/

mvh. Fredrik
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Hemma igen!

Hej igen!

Kom hem tidigt igår morse efter ganska precis en vecka på resande fot som inbegrep Danmark, Irland, Nordirland, Isle of Man, England och sedan Danmark igen. Efter två dagar på kontoret bär det nu istället av till Kinnekulle Ring tidigt imorgon bitti. SMC väst har banträff och jag har lovat att komma och hälsa på.

Återkommer med en utförligare reserapport nästa vecka när jag har lite mer tid att spendera framför datorn. Har tagit lite bilder från resan med kompaktkameran också. Kvaliteten är därefter men en och annan duger säkert för publicering här...:)

Finske Tuukka Korhonen på bakhjulet över ett av hoppen på bakrakan.
DSC01131.jpg

På återhörande!
/Björn
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Efter två dagar på kontoret bär det nu istället av till Kinnekulle Ring tidigt imorgon bitti. SMC väst har banträff och jag har lovat att komma och hälsa på.

SMC Väst tackar stort för besöket och är glada över att kunnat erbjuda dig några "lugna" varv på en av Sveriges "farliga" motorbanor för hojåkare. Allt är relativt... :)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Instämmer med ovanstående! Grym kul och intressant föreläsning:tummenupp
Lycka till med foten!

/Kristoffer
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top