ISLE Of MAN - racerapport!

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
NU är jag lite i fel tråd och snurrar, men jag tror att dom som vet mest om TT lopp hänger här och bara väntar på nått ska hända.

Så jag undrar om någon vet något om ett ev. TT lopp som gick runt Häckeberga i SKåne, inte Saxtorp alltså.

Jag vet att jag läst något om detta för längesedan, ihop med att jag själv trasslade runt där på min MV ihop med en äldre man som hade lite koll.

Loppet kördes nog vara några enstaka gånger, men ändå ! Hjärnan behöver SVAR !!!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Manx Radio nämnde stölden från Domkyrkan i Strängnäs på nyheterna. :)
Vill man läsa får man kolla på BBC...

Police in Sweden have launched a manhunt after thieves swiped some of the country's crown jewels from a cathedral and escaped by speedboat.

Two priceless crowns and an orb belonging to a 17th Century king and queen were taken at around midday on Tuesday in Strängnäs, near Stockholm.



https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-45028732
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Nu fick jag ta fram tjocka boken (6 cm)! Den heter "Svensk Motorsport" och den kom 1952. I en artikel där av Nils Stille, kallad "Svensk Motorcykelsport Genom Tiderna" kan jag i en snabb genomläsning inte hitta Häckeberga. Tyvärr. Men forskningen fortsätter!:gråta
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
NU är jag lite i fel tråd och snurrar, men jag tror att dom som vet mest om TT lopp hänger här och bara väntar på nått ska hända.

Så jag undrar om någon vet något om ett ev. TT lopp som gick runt Häckeberga i SKåne, inte Saxtorp alltså.

Jag vet att jag läst något om detta för längesedan, ihop med att jag själv trasslade runt där på min MV ihop med en äldre man som hade lite koll.

Loppet kördes nog vara några enstaka gånger, men ändå ! Hjärnan behöver SVAR !!!
https://www.svenskracing.se/ är en bra resurs för historisk motorsport. De har ett antal Skånska TT-banor i databasen men ingen runt Häckeberga vad jag kan hitta vid en snabb koll utan medlemskap.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
NU är jag lite i fel tråd och snurrar, men jag tror att dom som vet mest om TT lopp hänger här och bara väntar på nått ska hända.

Så jag undrar om någon vet något om ett ev. TT lopp som gick runt Häckeberga i SKåne, inte Saxtorp alltså.

Jag vet att jag läst något om detta för längesedan, ihop med att jag själv trasslade runt där på min MV ihop med en äldre man som hade lite koll.

Loppet kördes nog bara några enstaka gånger, men ändå ! Hjärnan behöver SVAR !!!

En sökning i DN:s arkiv på Häckeberga motorcykel ger inget resultat på någon tävling med start i Häckeberga. Kanske man passerade Häckeberga med start i närheten? När ungefär skulle tävlingarna ha skett? Bifogar karta på orter i trakten. Genarp verkar vara närmaste större ort.
Karta.jpg
 

Bifogat

  • Karta.jpg
    Karta.jpg
    231.9 KB · Visningar: 42
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Kan det vara det här från DN 20/7 1922? Då var man i alla fall i trakten av Häckeberga!
1922 07 20.jpg
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Här är en karta på banan i stora drag. Andra vägar idag och lite kortare än 1922. Häckeberga ligger ungefär vid krysset så det är inte helt otroligt att tävlingen gick förbi där. Då åkte man över Ljungbyhed i stället för Örkelljunga som på kartan. Nu kommer jag inte längre med det här mysteriet... Klicka för större bild!
Ska?ne.jpg
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det kan ju vart den tävlingen iof, men det jag hörde och har för mig läst om va något kortare som jag minns det, men jag har väl natt mössan på.

Tack ändå, nu fick ju veta om Skåne Runt.

.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
BG-REPORTAGE I ALLT OM MC Nr. 7-18!

38785143_1907798052619794_5623053849158746112_n.jpg

Det är ett bra tag sedan jag var aktiv här nu...

Det har sina randiga och rutiga skäl men främst handlar det nog om en viss mättnad efter en fullmatad vårsäsong och ett ännu intensivare TT. Efter att pliktskyldigt givit er läsare "min syn på saken" beträffande framgångarna och motgångarna på Isle of Man i de två senaste inläggen för en och en halv månad sedan har jag känt att jag inte haft så mycket mer att tillföra beträffande Isle of Man för tillfället.

Det betyder förvisso inte att jag har gjort patron ur helt och hållet beträffande MC-körning och jag har bl.a. hunnit med ett classic racing-event på Anderstorp och en fantastisk helg på grusvägar i de värmländska skogarna.

Dessutom hade jag återigen äran att få agera testförare för tidningen Allt om MC under några dagar i juli där vi testade årets nyheter på Street Fighter-fronten. I samband med en lunchpaus gjorde chefredaktör Björn Magnusson en djuplodande intervju gällande mina reflektioner från årets TT som han illustrerat med unika bilder. Tidningen som det färdiga BG-reportaget över 4 sidor presenterats i nådde prenumeranterna under förra veckan och ska fr.o.m. idag finnas tillgänglig som lösnummer i alla välsorterade kiosker och affärer. Håll alltså utkik efter Allt om MC Nr. 7 2018 med texten "Isle of Man TT - Björn är snabbaste svensk" på framsidan!?:tummenupp

På återhörande!
/Björn
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
View attachment 444441

Det är ett bra tag sedan jag var aktiv här nu...

Det har sina randiga och rutiga skäl men främst handlar det nog om en viss mättnad efter en fullmatad vårsäsong och ett ännu intensivare TT. Efter att pliktskyldigt givit er läsare "min syn på saken" beträffande framgångarna och motgångarna på Isle of Man i de två senaste inläggen för en och en halv månad sedan har jag känt att jag inte haft så mycket mer att tillföra beträffande Isle of Man för tillfället.

Det betyder förvisso inte att jag har gjort patron ur helt och hållet beträffande MC-körning och jag har bl.a. hunnit med ett classic racing-event på Anderstorp och en fantastisk helg på grusvägar i de värmländska skogarna.

Dessutom hade jag återigen äran att få agera testförare för tidningen Allt om MC under några dagar i juli där vi testade årets nyheter på Street Fighter-fronten. I samband med en lunchpaus gjorde chefredaktör Björn Magnusson en djuplodande intervju gällande mina reflektioner från årets TT som han illustrerat med unika bilder. Tidningen som det färdiga BG-reportaget över 4 sidor presenterats i nådde prenumeranterna under förra veckan och ska fr.o.m. idag finnas tillgänglig som lösnummer i alla välsorterade kiosker och affärer. Håll alltså utkik efter Allt om MC Nr. 7 2018 med texten "Isle of Man TT - Björn är snabbaste svensk" på framsidan!?:tummenupp

På återhörande!
/Björn

Skall genast inhandlas.

Lika trevligt att träffa dig och dricka som vanligt i Anderstorp btw

- - - Updated - - -

Edit: dricka en öl
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Lite statistik efter "The TT" 2018.

På vissa håll är det nära nu. Här kommer siffror, några med syftning på de senaste TT-tävlingarna på Isle of Man.

Men först något som ger perspektiv på siffrorna. Isle of Man har ytan 572 km². Det är lite mindre än halva Öland som är 1342 km². På Öland bor det 26 000 personer och i Borgholm 3 000. På Isle of Man bor det 83 700 personer på mindre än halva ytan av Öland och i huvudstaden Douglas, den största staden, bor det 28 000. Dessutom så har Isle of Man ytterligare tre städer, Ramsey, Peel och Castletown som är den gamla huvudstaden.

Nu har siffrorna kommit för TT-veckorna 2018. Antalet besökare gick ner med 1,5% jämfört med förra året. I år kom det något över 44 300 personer på 14 500 motorcyklar. Men det omsattes mera pengar i år än i fjol. £ 37 100 000 eller 427 000 000 kronor, vilket antyder att priserna har gått upp något.

På tal om nära nu. Det nya banrekordet som sattes av Peter Hickman på varv 6, med flygande start och målgång, i PokerStars Senior TT den 8/6 blev 16.42.778. Det ger en snittfart på 135.452 m.p.h. eller 217,989 km/t. Mycket nära 218 km/t alltså. Har ni tänkt på att tiden är nära också? 16.40 är 1000 sekunder. Jag undrar vem som blir först att köra ett varv under 1000 sekunder. Peter Hickman är nära! Han körde en 2018 Smiths Racing BMW S1000RR. Jag bifogar sektortiderna för ”The perfect lap” efter årets race här:
The perfect lap 2018.jpg
Klicka för större bild!

Björn Gunnarsson är också nära. På sjätte varvet, med flygande start och målgång, i RST Superbike Race 2/6 2018 körde han på 18.19.999. Snittfart: 123.480 m.p.h = 198.722 km/t på en 1000 cc BMW/Alternativ1 MC. Det fattas inte mycket till snittfarten 200 km/t och tiden är BG:s personliga rekord. Med den tiden är han snabbaste svensk genom tiderna.

”The Centenary TT”, 100-årsjubiléet, kördes ju 2007 men visste ni att TT nummer 100 körs 2019, nästa år? Från 1907 och de fyra första åren kördes tävlingarna på en äldre bana som kallas ”The St John’s Short Course” med start och mål i St John’s nära Ballacraine. Den banan bestod delvis av den nuvarande banan mellan Ballacraine och Douglas Road Corner som är vid infarten till Kirk Michael.

Från och med 1911 ändrades banan till den som körs ännu idag. The “Snaefell Mountain Course”, “Mountain Course” eller som jag och många andra säger ”The TT-course”. Under första världskriget var det inga tävlingar 1915 till 1919. 1920 till och med 1939 var det race men under andra världskriget 1940 till 1945 var det inställt. 1946 kördes inget TT utan bara Manx Grand Prix och 1947 återkom TT-tävlingarna och sedan har de körts varje år. Ett undantag finns. 2001 var det inställt på grund av mul- och klövsjukan.

Om man räknar ihop allt detta så visar det sig att TT-race nummer 100 körs nästa år 2019 och då reser vi igen med Peters Evenemang! Så nu är det hög tid att maila Peter på petersevenemang@gmail.com för info/bokning! Vi ses!
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Säsongsavslutning...

Hög tid för en uppdatering kan vi väl vara överens om...:tungan

Jag tog ut så gott som alla semesterdagar våras (träningsläger i Spanien etc.) och under TT-tävlingarna för att komma så väl förberedd som möjligt till Isle of Man och detta har jag av naturliga skäl sen fått betala för under sommar och höst. Extremt arbetsintensivt har det varit kan man säga och så värst mycket tävlande har det faktiskt inte hunnits med. Lägg till det en viss "mättnadskänsla" på allt vad racing heter efter kraftansträngningen i våras så har ni förklaringen till de sparsamma livstecknen från min sida.
Endurance Sviestad.jpg
Dock fick jag möjligheter att avrunda asfaltssäsongen på racerbana i september genom att göra ett inhopp ihop med mina vänner Kristoffer och Tuvesson i den sista deltävlingen av Svenska Endurance Cupen på Kristoffers Aprilia. En del depåstrul drog ner oss i resultatlistan men Aprilian gick fint under alla 6 timmar och kul hade vi så vi summerade helgen som lyckad.
LS_LS12960.jpg
Dessutom fick jag för andra året i rad möjlighet att några veckor senare deltaga på "stubbaracet" (som det ska uttalas på skånska) i Farstorp på Stefans hiskeliga Kawasaki-crossar. En KX 250cc och en KX500cc vilka skänkte samma upplevelse av lika delar skräck och förtjusning som senast det begav sig för ett år sedan. För den som vill läsa om mina intryck från KX 500:an så finns det en rätt utförlig recension från hösten 2017 här i tråden.
LS_LS13030 (1).jpg
I år fick jag också det stora nöjet att prova på Trial med en classic Trialmaskin av märket Fantic (tror jag det var) under sakkunnig ledning av Velo-Bosse som hade lagt några väldigt fina (men svåra sektioner för en nybörjare som mig) i ett skogsparti i anslutning till gården som stod värd för stubbaracet. Trialåkning har jag i princip ingen erfarenhet av sedan tidigare men det var fantastiskt häftigt att få en inblick i konsten att balansera på två hjul. Betydligt svårare än vad man skulle kunna tro men garanterat väldigt nyttigt som träningsform för både roadracing och cross-åkare. En annan sak som tilltalar är att det enligt uppgift verkar krävas minimalt med underhåll av en trialmaskin i jämförelse med t.ex. cross och enduro. De blir sällan lika skitiga och trimningsgraden är inte lika hög på motorn. Att prova på trial var något som gav mersmak och det vore spännande att någon gång testa en något nyare maskin där bromsar, koppling och fjädring är lite mer "up to date".

Nu börjar föreläsningssäsongen om Isle of Man för mig om några veckor. Det kommer jag att fortlöpande informera om i tråden här. I november ska jag dessutom göra en riktigt spännande resa till Italien där jag och några nära vänner ska besöka en mc-fabrik som har en gedigen racinghistoria med bl.a. segrar på Isle of Man i bagaget. Förhoppningsvis kommer jag att få möjligt att tävla med en sådan nästa säsong.

På återhörande!
/Björn

P.S. Tack till Lasse Svensson och "Crownfield" för bilderna. D.S.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Hög tid för en uppdatering kan vi väl vara överens om...:tungan

Jag tog ut så gott som alla semesterdagar våras (träningsläger i Spanien etc.) och under TT-tävlingarna för att komma så väl förberedd som möjligt till Isle of Man och detta har jag av naturliga skäl sen fått betala för under sommar och höst. Extremt arbetsintensivt har det varit kan man säga och så värst mycket tävlande har det faktiskt inte hunnits med. Lägg till det en viss "mättnadskänsla" på allt vad racing heter efter kraftansträngningen i våras så har ni förklaringen till de sparsamma livstecknen från min sida.
View attachment 445663
Dock fick jag möjligheter att avrunda asfaltssäsongen på racerbana i september genom att göra ett inhopp ihop med mina vänner Kristoffer och Tuvesson i den sista deltävlingen av Svenska Endurance Cupen på Kristoffers Aprilia. En del depåstrul drog ner oss i resultatlistan men Aprilian gick fint under alla 6 timmar och kul hade vi så vi summerade helgen som lyckad.
View attachment 445664
Dessutom fick jag för andra året i rad möjlighet att några veckor senare deltaga på "stubbaracet" (som det ska uttalas på skånska) i Farstorp på Stefans hiskeliga Kawasaki-crossar. En KX 250cc och en KX500cc vilka skänkte samma upplevelse av lika delar skräck och förtjusning som senast det begav sig för ett år sedan. För den som vill läsa om mina intryck från KX 500:an så finns det en rätt utförlig recension från hösten 2017 här i tråden.
View attachment 445665
I år fick jag också det stora nöjet att prova på Trial med en classic Trialmaskin av märket Fantic (tror jag det var) under sakkunnig ledning av Velo-Bosse som hade lagt några väldigt fina (men svåra sektioner för en nybörjare som mig) i ett skogsparti i anslutning till gården som stod värd för stubbaracet. Trialåkning har jag i princip ingen erfarenhet av sedan tidigare men det var fantastiskt häftigt att få en inblick i konsten att balansera på två hjul. Betydligt svårare än vad man skulle kunna tro men garanterat väldigt nyttigt som träningsform för både roadracing och cross-åkare. En annan sak som tilltalar är att det enligt uppgift verkar krävas minimalt med underhåll av en trialmaskin i jämförelse med t.ex. cross och enduro. De blir sällan lika skitiga och trimningsgraden är inte lika hög på motorn. Att prova på trial var något som gav mersmak och det vore spännande att någon gång testa en något nyare maskin där bromsar, koppling och fjädring är lite mer "up to date".

Nu börjar föreläsningssäsongen om Isle of Man för mig om några veckor. Det kommer jag att fortlöpande informera om i tråden här. I november ska jag dessutom göra en riktigt spännande resa till Italien där jag och några nära vänner ska besöka en mc-fabrik som har en gedigen racinghistoria med bl.a. segrar på Isle of Man i bagaget. Förhoppningsvis kommer jag att få möjligt att tävla med en sådan nästa säsong.

På återhörande!
/Björn

P.S. Tack till Lasse Svensson och "Crownfield" för bilderna. D.S.

Håller fullständigt med dig Björn.

Kan det vara en MV du tänker på?
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Hög tid för en uppdatering kan vi väl vara överens om...:tungan

Jag tog ut så gott som alla semesterdagar våras (träningsläger i Spanien etc.) och under TT-tävlingarna för att komma så väl förberedd som möjligt till Isle of Man och detta har jag av naturliga skäl sen fått betala för under sommar och höst. Extremt arbetsintensivt har det varit kan man säga och så värst mycket tävlande har det faktiskt inte hunnits med. Lägg till det en viss "mättnadskänsla" på allt vad racing heter efter kraftansträngningen i våras så har ni förklaringen till de sparsamma livstecknen från min sida.
View attachment 445663
Dock fick jag möjligheter att avrunda asfaltssäsongen på racerbana i september genom att göra ett inhopp ihop med mina vänner Kristoffer och Tuvesson i den sista deltävlingen av Svenska Endurance Cupen på Kristoffers Aprilia. En del depåstrul drog ner oss i resultatlistan men Aprilian gick fint under alla 6 timmar och kul hade vi så vi summerade helgen som lyckad.
View attachment 445664
Dessutom fick jag för andra året i rad möjlighet att några veckor senare deltaga på "stubbaracet" (som det ska uttalas på skånska) i Farstorp på Stefans hiskeliga Kawasaki-crossar. En KX 250cc och en KX500cc vilka skänkte samma upplevelse av lika delar skräck och förtjusning som senast det begav sig för ett år sedan. För den som vill läsa om mina intryck från KX 500:an så finns det en rätt utförlig recension från hösten 2017 här i tråden.
View attachment 445665
I år fick jag också det stora nöjet att prova på Trial med en classic Trialmaskin av märket Fantic (tror jag det var) under sakkunnig ledning av Velo-Bosse som hade lagt några väldigt fina (men svåra sektioner för en nybörjare som mig) i ett skogsparti i anslutning till gården som stod värd för stubbaracet. Trialåkning har jag i princip ingen erfarenhet av sedan tidigare men det var fantastiskt häftigt att få en inblick i konsten att balansera på två hjul. Betydligt svårare än vad man skulle kunna tro men garanterat väldigt nyttigt som träningsform för både roadracing och cross-åkare. En annan sak som tilltalar är att det enligt uppgift verkar krävas minimalt med underhåll av en trialmaskin i jämförelse med t.ex. cross och enduro. De blir sällan lika skitiga och trimningsgraden är inte lika hög på motorn. Att prova på trial var något som gav mersmak och det vore spännande att någon gång testa en något nyare maskin där bromsar, koppling och fjädring är lite mer "up to date".

Nu börjar föreläsningssäsongen om Isle of Man för mig om några veckor. Det kommer jag att fortlöpande informera om i tråden här. I november ska jag dessutom göra en riktigt spännande resa till Italien där jag och några nära vänner ska besöka en mc-fabrik som har en gedigen racinghistoria med bl.a. segrar på Isle of Man i bagaget. Förhoppningsvis kommer jag att få möjligt att tävla med en sådan nästa säsong.

På återhörande!
/Björn

P.S. Tack till Lasse Svensson och "Crownfield" för bilderna. D.S.


Hoppas verkligen du ska ner till Vaerse :tummenupp:tummenupp
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
:hejDet var ett bra tag sen jag var inne på Sporthoj nu.

oops164 och Brutale, jag tror inte det är en MV Augusta utan en annan riktigt läcker Italienare, nämligen en
Paton Lightweight. Det är sedan några år en riktigt populär maskin på Ön. Michael Rutter har vunnit på en och Michael Dunlup har också kört en.
paton-podio-isola-di-man-tt-moto.jpg.
I garaget bredvid där vi har lastbilen och hojarna på Ön under Classic/Manx GP i höstas, så skruvades det friskt med 2 stycken Patoner:)
IMG_20180830_162408.jpg.

Jag hoppas verkligen att vi får se BG på en sån på det 100:ade TT racet:banana:banana
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag tror också stenhårt på Paton. De har en 500cc sexväxlad fyrtaktstwin på cirka 65 hästar som i år har körts på både The TT i Lightweight och på MGP i Classic Senior. Det senare vann John McGuinness i år på en Paton. Maria Costello på Paton låg länge i topp tre men tvingades bryta. På The TT 2018, i Lightweight, körde Michael Rutter, Michael Dunlop och Ian Lougher Paton. Dunlop vann, Rutter trea, Stefano Bonetti fyra, Joey Thompson femma och Ian Lougher sexa. Alla på Paton. Så om jag gissar rätt så kanske BG åker till Italien för att snacka en vinnarhoj! :)

Dom låter så här:
https://www.youtube.com/watch?v=4Jrh2_Rsajw
 
Last edited:

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Jag tror också stenhårt på Paton. De har en 500cc sexväxlad fyrtaktstwin på cirka 65 hästar som i år har körts på både The TT i Lightweight och på MGP i Classic Senior. Det senare vann John McGuinness i år på en Paton. Maria Costello på Paton låg länge i topp tre men tvingades bryta. På The TT 2018, i Lightweight, körde Michael Rutter, Michael Dunlop och Ian Lougher Paton. Dunlop vann, Rutter trea, Stefano Bonetti fyra, Joey Thompson femma och Ian Lougher sexa. Alla på Paton. Så om jag gissar rätt så kanske BG åker till Italien för att snacka en vinnarhoj! :)

Dom låter så här:
https://www.youtube.com/watch?v=4Jrh2_Rsajw


:7petaInte helt rätt Silja. Classic hojen är nog en 500, men lightweighten har en 650 från Kawasaki, samma sorts motor som sitter i ER6 och har väl ca 72 hästar i originalutförande. Det som är synd är att man inte har ca 35 tusen Euros över, för Paton Lightwight finns även att köpa som gathoj.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top