ISLE Of MAN - racerapport!

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Steve Mercer var det som körde in i funktionärsbilen.
Han är förflyttat till sjukhus i Liverpool inget om hans hälsotillstånd
En utredning är igång om hur detta kunde ske.

Krya på dig Steve
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Hej igen!
33811110_1808407799225487_2075572435037454336_o.jpg
TT-träningarna är nu i full gång och allt rullar på men det är intensiva dagar för hela teamet. Jag har som vanligt fullt sjå med att hålla kroppen i skick under dagen för att den ska funka under timmarna på banan kvällstid. Nacke och knän är för tillfället under kontroll men sedan ett par dagar är det vänster biceps som protesterat mest. Att brottas med 1000cc i de här farterna är slitsamt. Tur då att vi har Isla Scotts fysioterapi-tält att besöka under dagtid som gör sitt bästa för att göra förarna kördugliga igen. Den som verkar få kämpa hårdast med kroppen i år är Ian Hutchinson som har en egen bänk längst in i hörnet. Där har han legat varje dag jag besökt tältet, oavsett tid på dygnet. Efter att ha sett "Hutchys" kropp under massagebehandling kan jag intyga att det är ett under att den kroppen kan ta sig fram för egen maskin överhuvudtaget. Det är nog inte en kroppsdel som inte har stora ärr över sig.

Körmässigt försöker jag öka tempot lite för varje dag. Tycker att jag börjar bli lite kompis med BMW:n över de jämna delarna på banan men får slita hårt över de många ojämnheterna. Det beror dock inte på att chassit inte funkar utan mer på att det kräver mer träning och erfarenhet innan jag lärt mig hur jag ska få ner alla 200 hästar i backen utan att hojen studsar över hela vägbanan i protest.

Gårdagens träning blev ju tyvärr stympad av rödflagg orsakad av Dan Kneens krasch i Churchtown. Därefter öppnade sig himlen och det har sedan regnat av och till under natten. Förhoppningsvis hinner det torka upp till kl 18:20 när kvällens träningar börjar. Igår fick vi besök i vårt depåtält av grabbarna på Duke video som provmonterade en gyrokamera på min kuts. När de kollade på filmen idag verkar det dock som att gyrokameran inte klarade alla ojämnheter utan den började rotera hej vilt utan att kunna hålla ordning på horisonten. Idag ska jag få prova en 360-kamera istället. Vi får väl se om det blir bättre över groparna...

På återhörande!
/Björn
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Hej igen!
View attachment 443681
TT-träningarna är nu i full gång och allt rullar på men det är intensiva dagar för hela teamet. Jag har som vanligt fullt sjå med att hålla kroppen i skick under dagen för att den ska funka under timmarna på banan kvällstid. Nacke och knän är för tillfället under kontroll men sedan ett par dagar är det vänster biceps som protesterat mest. Att brottas med 1000cc i de här farterna är slitsamt. Tur då att vi har Isla Scotts fysioterapi-tält att besöka under dagtid som gör sitt bästa för att göra förarna kördugliga igen. Den som verkar få kämpa hårdast med kroppen i år är Ian Hutchinson som har en egen bänk längst in i hörnet. Där har han legat varje dag jag besökt tältet, oavsett tid på dygnet. Efter att ha sett "Hutchys" kropp under massagebehandling kan jag intyga att det är ett under att den kroppen kan ta sig fram för egen maskin överhuvudtaget. Det är nog inte en kroppsdel som inte har stora ärr över sig.

Körmässigt försöker jag öka tempot lite för varje dag. Tycker att jag börjar bli lite kompis med BMW:n över de jämna delarna på banan men får slita hårt över de många ojämnheterna. Det beror dock inte på att chassit inte funkar utan mer på att det kräver mer träning och erfarenhet innan jag lärt mig hur jag ska få ner alla 200 hästar i backen utan att hojen studsar över hela vägbanan i protest.

Gårdagens träning blev ju tyvärr stympad av rödflagg orsakad av Dan Kneens krasch i Churchtown. Därefter öppnade sig himlen och det har sedan regnat av och till under natten. Förhoppningsvis hinner det torka upp till kl 18:20 när kvällens träningar börjar. Igår fick vi besök i vårt depåtält av grabbarna på Duke video som provmonterade en gyrokamera på min kuts. När de kollade på filmen idag verkar det dock som att gyrokameran inte klarade alla ojämnheter utan den började rotera hej vilt utan att kunna hålla ordning på horisonten. Idag ska jag få prova en 360-kamera istället. Vi får väl se om det blir bättre över groparna...

På återhörande!
/Björn
Kämpa på Björn jag och Felicia sitter klistade vid datorn och lyssnar och följer livetimingen.
Ska berätta för henne att det förhoppningsvis kommer en 360 video så hon kan kolla i sitt VR
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Efter gårdagens olycka med Steve Mercer och funktionärsbilen så kommer det vid rödflaggning betyda totalstopp på banan tills det är rensat och klart.
Eventuellt kan förarna få köra i sakta mak tillbaka under kontrollerade former med fordon från arrangören som agerar "pacecar"
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Resultat torsdag träning. BG Superstock 120.02 mph, tid 18.51.749.
I Superbike 117.37 mph, tid 19.17.225.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Resultat torsdag träning. BG Superstock 120.02 mph, tid 18.51.749.
I Superbike 117.37 mph, tid 19.17.225
Silja på IoM.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tittar igenom lite varvtider och hittar ett namn som sannerligen inte stämmer!
Skärmklipp.PNG
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Tider för Mc-radions livesändningar under tävlingsdagarna 2018.

Lördag 2 juni 12.45 -15.15
12.00 RST Superbike TT Race (6 Laps)
15.00 Locate.im Sidecar TT Race 1 (3 Laps)
16.35 Superstock / Supersport / Lightweight Qualifying
17.10 TT Zero Qualifying (1 Lap)

Måndag 4 juni 11.30 -14.00 och 15.00 -17.30
10.45 Monster Energy Supersport TT Race 1 (4 Laps)
12.25 -13.05 Sidecar Qualifying (2 Laps)
14.15 RL360º Superstock Race (4 Laps)
15.55 TT Lightweight Qualifying (1 Lap)
16.15 TT Zero Qualifying (1 Lap)

Onsdag 6 juni 11.30 -14.00
10.45 Monster Energy Supersport TT Race 2 (4 Laps)
12.45 SES TT Zero Race (1 Lap)
14.10 Bennetts Lightweight TT Race (4 Laps)
15.55 Sidecar TT Qualifying (1 Lap)
16.10 Senior TT Qualifying (1 Lap)

Fredag 8 juni 13.30 -16.00
10.15 Locate.im Sidecar TT Race 2 (3 Laps)
12.45 PokerStars Senior TT Race (6 Laps)


Siljas radiopoddar med reportage från Ön finns på hemsidan, riktigt skön lyssning. :tummenupp
http://motorcykelradion.se
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top