ISLE Of MAN - racerapport!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
View attachment 440015
Utsikt över medelhavet och hojparkeringen

Hej igen!
Jag har ju lovat en lite fylligare inblick i mina upplevelser som journalist i Italien, dit jag skickades sista helgen i oktober i tidningen Allt om MC:s regi för presslanseringen av Ducati Monster 821. Reportaget om hojen i sig kommer att publiceras i nästa nummer som finns i handeln den 14:e december och har löpnummer 1/2018. Här följer istället en högst personlig betraktelse av intrycken från allt det där andra som av utrymmesskäl inte får plats i en tidning. Visst, för all del kan det dessutom anses fullständigt irrelevant för den som bara är nyfiken på hårda fakta kring modellen i fråga. Om ni liksom jag däremot inte kan läsa ett provkörningsreportage utan att börja fundera på hur det egentligen gick till bakom kulisserna, så kommer ni förhoppningsvis ha stor behållning av att fortsätta läsa texten här nedanför...
/....../
I mitt eget bloggande kan jag ju dock få vara precis så omständlig och långrandig som jag vill och därför har skrivklådan fått sitt utlopp i denna text istället. Om ni orkat läsa ända hit och utan att hoppa i texten kan ni förresten glädjas åt er själva, inte bara för att vara riktigt motorcykelintresserade utan förmodligen också för att varken ha läs-, skriv- eller koncentrationssvårigheter.:tungan

På återhörande!
/Björn

Rolig läsning! Så skulle det stått i tidningen med. Tycker ofta att texterna i tidningarna inte säger så mycket alls. Ofta nämns bara vilka nyheter modellen har jämfört med tidigare år, hur många hästar, vilka bromsar den har osv. Saker som man kan googla fram på 2 min. Det var en av anledningarna till att jag slutat prenumerera på tidningarna.

Det behöver vara mer utsvävningar om hur den är att köra, feelingen, blir man sugen på en extrarunda, osv osv.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Ett stort tack!!!

MC-folket (768x1024).jpg
BILDTEXT: Björn Gunnarsson och BG-racing vill rikta ett stort tack till alla supportrar och sponsorer som stöttat oss under 2017 års säsong! Nu borrar vi ner huvudet bakom kåpglaset på nytt och tar sikte mot Isle of Man TT-18. Följ förberedelserna i media och på facebook. /Björn "BG" Gunnarsson

... så lyder textmassan uppe i högra hörnet på den tackannons som SMC:s medlemstidning "MC-folket" har hjälpt mig att förmedla i senaste numret som kommit ut i dagarna.

Med denna lilla gest vill jag och teamet alltså sända en tanke av tacksamhet till alla er som på olika sätt uppmuntrar vår racingverksamhet på Isle of Man, oavsett om ni är med och finansiellt bidrar till att ro detta mastodontprojekt iland eller bara gör er besväret att komma med uppmuntrande kommentarer på sociala medier eller när vi ses ute i verkligheten. Ni är långt många fler än vad som skulle fått plats att omnämna om jag så hade haft hela tidningen till mitt förfogande för detta ändamål, men jag är säker på att ni själva vet vilka ni är och härmed känner lite extra stolthet inombords.
:tummenupp

På återhörande!
/Björn
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Rolig läsning! Så skulle det stått i tidningen med. Tycker ofta att texterna i tidningarna inte säger så mycket alls. Ofta nämns bara vilka nyheter modellen har jämfört med tidigare år, hur många hästar, vilka bromsar den har osv. Saker som man kan googla fram på 2 min. Det var en av anledningarna till att jag slutat prenumerera på tidningarna.

Det behöver vara mer utsvävningar om hur den är att köra, feelingen, blir man sugen på en extrarunda, osv osv.
Tack Loy! Det är kul att höra att du uppskattar mitt resereportage och du och jag delar synen på vad man minns från en skriven text om en motorcykelupplevelse. Samtidigt så måste man förstå chefredaktörens svåra arbete som går ut på att balansera innehållet i en tidning så att det blir så brett som möjligt och även tillgodser dem som faktiskt är ute efter hårda fakta. Dessutom har tryckt media sina ganska snäva begränsningar när det gället utrymme. Själv är jag dock så gammaldags att jag hellre bläddrar i en riktig tidning än läser den på nätet eftersom jag tycker att framför allt bildmaterialet kommer till sin rätt på ett helt annat sätt och dessutom inger tryckt text en helt annan känsla av beständighet för mig. Det handlar alltså om känsla även här... ;)

Jag tror du ska ge nästa nummer av Allt om MC en chans och då speciellt hålla utkik efter Björn Magnussons text om det scramblertest som bl.a. jag hade förmånen att få vara med och göra på Öland i somras. Jag har läst texten och han har försökt fånga precis det som du och jag söker i en mc-tidning. Den ska finnas i handeln fr.o.m. 14 dec och finns säkert att komma över på ett välsorterat bibliotek också om du vill provläsa innan du bestämmer dig för om den är värd att köpa. ;)
/BG

Tack min vän och konkurrent! Det värmer att få ett sådant omdöme från ett marknadsföringsproffs som dig!:tummenupp

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Tack IT-avdelningen på VGR!

IMG_0453 (1024x768).jpg

Jag vill passa på att tacka IT-avdelningen på Västra Götalandsregionen för en trevlig eftermiddag nu i fredags på First Hotel G i Göteborg dit jag hade bjudits in för att hålla Isle of Man-föredrag för ett tjugotal projektledare och chefer. Föreläsningsuppdraget jag fått den här gången hade en lite annorlunda vinkling eftersom jag blivit ombedd att ta fasta på min TT-satsning ur ett projektperspektiv.

Noggrann som jag vill försöka vara hade jag i förväg ägnat några dagar åt att försöka sätta mig in i en projektledares yrkesroll och koppla de termer och begrepp som man svänger sig med i den branschen till det jag gör när jag och mitt team förbereder och genomför våra real roadracing-tävlingar på Isle of Man.

Om jag ska förlita mig till den entusiasm med vilken åhörarna överöste mig med frågor efteråt så tror jag att jag lyckades fånga uppgiften någorlunda väl och framförallt så hoppas jag att jag gav dem en spännande stund att minnas och vem vet, kanske till och med ett lite annorlunda perspektiv på tillvaron.

För egen del lärde jag mig åtminstone en hel del på kuppen om hur man bör strukturera och genomföra det projekt som mitt TT-tävlande ju faktiskt utgör.

På återhörande!
/BG
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Ny medarbetare...

IMG_4374 (768x1024).jpg

VARNING: Socialstyrelsen avråder å det bestämdaste från att rökandes framföra en motorcykel på sladd eftersom detta förfarande riskerar att allvarligt skada din hälsa på både kort och lång sikt!


När nu denna viktiga varningstext meddelats i händelse av att någon av läsarna mot förmodan skulle sakna sinne för humor önskar jag härmed högtidligen tillkännage att jag inför 2018 har ingått ett avtal med MC-publikationen Allt om MC.

Något mindre högtravande innebär detta inte bara att jag fått äran av att agera fotomodell på framsidan till nästa utgåva av tidningen (Nr 1/2018) som nått prenumeranterna under de senaste dagarna och som fr.o.m. imorgon torsdag kommer att finns tillgänglig i alla välsorterade tidskrifts-ställ runt om i landet. Chefredaktör Magnusson presenterar mig dessutom som redaktionens nye medarbetare i ledaren på sidan 3. En stor ära om jag får säga det själv. Numrets huvudreportage är en provkörning av fyra scramblers över tolv sidor där jag och Karin medverkade som testförare och från vilket även fotot på framsidan är hämtat. Med start på sidan 24 återfinns också den provkörning av Ducati Monster som jag var nere i Italien och gjorde i höstas och som även innebar att jag för första gången fick förtroendet att svara för texten själv. Snacka om rivstart på vårt sammarbete.

Ni som känner mig vet ju redan att jag tycker att det är nästan lika roligt att skriva om motorcyklar som det är att köra dem och i takt med att min läsarskara vuxit på nätet, där jag ju bloggat om mina mc-upplevelser sedan 2012, har grabbarna på AoMC tydligen fått upp ögonen för mig. Hur det hela började kanske jag dock får anledning att återkomma till i något kåseri framöver.

I nuläget nöjer jag mig med att konstatera att det känns sanslöst spännande att under 2018 för egen del få ytterligare insikter i MC-tidningsjournalistik, ett yrke som intresserat mig sedan jag lärde mig läsa, samtidigt som jag hoppas kunna få bidra med mina erfarenheter från landsvägar och tävlingsbanor när det gäller utvärderandet av motorcyklar till gagn för tidningens läsare.

Bland dagens befintliga svenska hojmagasin har Allt om MC inte bara längst traditioner, grundad 1965 som den är, tidningen har dessutom sin hemvist hos det förlag med den starkaste motorprofilen i Norden nämligen Albinsson&Sjöberg som innefattar systertidningar som Bilsport, Nostalgia, Trailer, Soldat & teknik m.fl.

Är detta som jag anfört här ovanför då huvudorsaken till att jag valde att acceptera erbjudandet från just Allt om MC? Nja, självklart är det positivt att tidningen har fin vind i seglen vilket understryks av att det nyligen togs ett koncernbeslut om att utöka med ytterligare ett nummer per år, men viktigare för mig är att man inriktar sig mot en bred läsekrets och att man vinnlägger sig om att försöka hålla en god kvalitet inte bara i bildmaterialet utan minst lika viktigt i texterna. Med det åsyftar jag inte bara den språkliga hanteringen utan även att fokus för det redaktionella materialet ligger på att förmedla upplevelsen och känslan i motorcykelintresset, snarare är rena statistiska uppräkningar.

Om någon nu till äventyrs undrar om det här innebär ett fullständigt karriärsbyte för undertecknad kan jag meddela att jag kommer att använda innebörden bakom den berömda frasen "Don´t quit your day job, son" som ledstjärna ännu en stund... ;)

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Härligt Björn.

Hur ser tävlandet ut hemma i Svedala 2018?

Inget klart i nuläget eftersom all planering än så länge enbart syftar mot IoM TT 26 maj-9 april. Vi lägger semestrarna på jobbet i slutet på februari och sedan vet jag förhoppningsvis lite mer.

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
BG-supportertröja anno 2018!

T-shirt 2018.jpg

Vad passar väl bättre än att lansera motivet för nästa års BG-tröja så här i jultider?

Den skarpsynte ser att motivet är hämtat från den tack-annons som nyss har publicerats i media som en uppskattning till alla er läsare och sponsorer. Fotot av mig som utgör förlagan till tröjan är från TT i somras och taget i utgången på Ballagarey, eller "Balla-scary" som högerkurvan ibland kallas av förarna. Den föregås av en lång raksträcka in mot byn Glen Vine och avslutas med en kort uppförsbacke där man växlar ner en växel till femman på en tusenkubikare. Ingången i kurvan är helt blind och innan man ser kurvans innersta tangeringspunkt (apex) måste man gå på gas igen för att få farten med sig. Har man prickat idealspåret rätt behöver man dessutom lyfta upp högerknät en aning precis vid apex för att inte slå knäpucken i den höga trottoarkant som löper längs med innerkanten. Därefter öppnar kurvan upp igen i ytterligare en kilometerlång raksträcka vars inledning dock utgörs av en utförsbacke där framhjulet ofelbart skjuter till väders, förutsatt att man inte har tvekat med gaspåslaget förstås. Hastigheten var någonstans runt 260-270 km/h enligt telemetrin och precis i det ögonblicket blev jag alltså fångad på bild. Ett värdigt motiv att bära på bröstet för alla BG-supportarar och svenska Isle of Man-fans under säsongen 2018, eller hur?

Om ni läsare kan tänka er att stödja mig och BG-racing i vår satsning mot Isle of Man TT även 2018 vore vi oändligt tacksamma om ni vill lämna ett bidrag genom att följa länken nedanför till sponsorshopen och där lägga er beställning.

https://kgb-design.se/produkter.html

OBSERVERA ATT ALLA TRÖJBESTÄLLNINGAR KOMMER ATT TRYCKAS OCH SKICKAS UT VID ETT OCH SAMMA TILLFÄLLE, PRELIMINÄRT UNDER MARS MÅNAD, FÖR ATT NÅ FRAM I GOD TID INNAN IoM TT-18.

Den som vill förenkla julklappsbestyren åt sig själv eller någon annan skriver dock med fördel ut medföljande bild och stoppar den i ett kuvert för placering under granen. Allt ni sedan behöver tänka på för att göra någon glad två gånger om (på julafton samt vid leverans av tröjan i vår) är att uppge mottagarens namn och adress istället för er egen.

På återhörande!
/Björn
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Se där ja! Allt om Mc - numera på "Att göra"-listan! :fakta





Edit:
Inlägget om tischan dök upp! :banana
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jodå, tråden är still kicking trots att det är nära en månad sedan någon skrev här!
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Välkommen till B08:52!

24838532_133469464101469_603851790269546496_n.jpg

Det har varit tyst ett tag från min sida över jul och nyårshelgerna medan jag och teamet har bidat vår tid inför stundande säsong. Detta kommer dock att ändras med besked fr.o.m. kommande vecka.

Då rivstartar nämligen MC-säsongen 2018 enligt gammal god sed med vinterns största MC-mässa som i år äger rum under 4 dagar i Göteborg 25-28 januari!

Jag och BG-racingteamet kommer att finnas representerade i tidningen Allt om MC:s monter B08:52 som till i år upplåtit en avdelning på sin yta tillägnat oss som gillar landsvägsracing och Isle of Man. Vi och journalisterna på tidningen finns där av en enda anledning, nämligen att prata och umgås med alla er mässbesökare och därför hoppas jag nu innerligt att så många som möjligt av er läsare hörsammar detta upprop och kommer och hälsar på oss.

Med tidningsmakarna från Allt om MC i ryggen törs jag lova att kunskaperna om vad som är på gång i den svenska MC-branschen är bland de bästa och bredaste i vår monter. Från BG-racings sida vågar jag dessutom utlova att ingen annan utställare på mässan vet mer om vad de innebär att specifikt resa till och tävla på Isle of Man. En väldigt bra anledning för ett besök, eller hur? ;)

Jag kommer att finnas på plats under alla fyra dagar för att visa film och svara på frågor om alla utmaningar man ställs inför som förare. Till min hjälp kommer jag också att ha några av mina mekaniker som kan ge detaljspecifika svar på hur prepareringen av en TT-hoj går till.

Nytt för i år är dessutom att reseledaren Peter Karlsson från petersevenemang.se som administrerar BG-supporterresorna till Isle of Man åt mig kommer att stå vid min sida under alla fyra dagar för att förklara vad man inte får missa som turist på ön. Dessutom har han en hel del att berätta kring andra spännande motorsportsresor som han också arrangerar runt om i världen.

OBSERVERA också att jag alltid försöker hitta på något lite extra för de trogna BG-supportrar som går "all in" genom besöka MC-mässan iförda ett synligt BG-racing-plagg oavsett årsmodell. Till den här mässan kommer det att ske i form av ett litet tack-kort som kommer att signeras och överlämnas personligen av mig i montern som ett bevis på min tacksamhet över att ni varit med och hjälpt mig fram till startlinjen på Isle of Man TT.

Program till MC-mässan i följande länk:
https://mcmassan.se/

Med hopp om ett snart återseende!
/Björn
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Under den gångna veckan har antalet besök på den här tråden passerat 800 000. Med runt 4000 besök i veckan, som just nu, så ligger 1 000 000 besök inom räckhåll före The TT 2018!!! Om vi är extra flitiga...

Nja det kommer nog inte att gå. Besökarantalet har hittills under vintern varit cirka 3.500 i veckan. Om det fortsätter i den takten fram till TT 2018 så kommer vi i alla fall att kunna nå 900.000 besök totalt!
 

Gajmark

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2018
Ort
Karlshamn
Hoj
CRF450SM, Ducati V4SFS
Hej alla BG supportrar!

Det börjar väl bli läge att presentera sig. Henric Gajmark heter jag som nu tar steget in i hetluften och ställer mig vid Björns sida i hans BG-racing team. Björn har under många år varit en mycket god vän och vi delar många härliga minnen och skratt. Jag har väl egentligen alltid funnits med i bakgrunden och stöttat Björn på ett eller annat sätt, men nu är det alltså dags att kliva fram och vara med på allvar. Björn har tidigare insisterat på att jag ska följa med och assistera på Isle of man, vilket naturligtvis är en stor ära och få förunnat, det har helt enkelt bara inte fungerat rent praktiskt för mig de tidigare åren.

Till vardags så arbetar jag som MC-mekaniker på Claessons motor i Bromölla. Jag har varit i branchen sedan -98 med ett litet sidospår omkring 2010. Min specialitet är japanska hojar, Ducati, BMW och Dyno-bänken.

Min tanke med det här är att jag i mån av tid försöka hålla er uppdaterade på den tekniska biten här i tråden så ni får följa med och se vad som händer med hojen bakom kulisserna.

Igår spenderade jag, Håkan och Lasse dagen med att återmontera Björns träningsmotor i chassiet efter att den hade fått sig en ordentlig genomgång. Eftersom jag inte har skruvat på Björns S1000RR tidigare så var detta ett ypperligt tillfälle att få bygga ihop hojen från grunden och se vilka delar som används och vad man har rationaliserat bort. Det här med racing är inte på något sätt främmande för mig men vad som gäller på Isle of man är helt nytt. Jag spenderar mycket tid med att titta på filmer, läsa och bilda mig en uppfattning kring banan. Allt för att kunna använda mina kunskaper och tillgodose Björn på bästa sätt. Håkan och jag fick gott om tid att prata om de olika momenten på ön och många frågor fick sina svar.

Hojen kom till liv fram emot eftermiddagen och motorn spann som en katt. Fantastiskt fin gång med ett jämnt och fint varvtal. Ett gott tecken på en lyckad operation. Idag kom Lasse med hojen till Claessons och vi spenderade några timmar i testbänken med att köra in den 'by the book'. En ordentlig check på bitarna innan den lastas för sin resa till Spanien.
Jag passade på att knäppa ett par bilder, vilket jag ska försöka göra i framtiden med för att bjuda på lite mer än några textrader. Jag hoppas alla supportrar kommer och morsar på Björn under mässan för att peppa honom ordentligt inför årets satsning.
Nu kör vi!!
 

Bifogat

  • 20180121_093737.jpg
    20180121_093737.jpg
    469 KB · Visningar: 63
  • 20180121_100445.jpg
    20180121_100445.jpg
    687.2 KB · Visningar: 72
  • 20180121_102746.jpg
    20180121_102746.jpg
    493.7 KB · Visningar: 69
  • 20180121_165409.jpg
    20180121_165409.jpg
    461.3 KB · Visningar: 66
  • 20180122_091950.jpg
    20180122_091950.jpg
    474.9 KB · Visningar: 75

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Hej alla BG supportrar!

Det börjar väl bli läge att presentera sig. Henric Gajmark heter jag som nu tar steget in i hetluften och ställer mig vid Björns sida i hans BG-racing team. Björn har under många år varit en mycket god vän och vi delar många härliga minnen och skratt. Jag har väl egentligen alltid funnits med i bakgrunden och stöttat Björn på ett eller annat sätt, men nu är det alltså dags att kliva fram och vara med på allvar. Björn har tidigare insisterat på att jag ska följa med och assistera på Isle of man, vilket naturligtvis är en stor ära och få förunnat, det har helt enkelt bara inte fungerat rent praktiskt för mig de tidigare åren.

Till vardags så arbetar jag som MC-mekaniker på Claessons motor i Bromölla. Jag har varit i branchen sedan -98 med ett litet sidospår omkring 2010. Min specialitet är japanska hojar, Ducati, BMW och Dyno-bänken.

Min tanke med det här är att jag i mån av tid försöka hålla er uppdaterade på den tekniska biten här i tråden så ni får följa med och se vad som händer med hojen bakom kulisserna.

Igår spenderade jag, Håkan och Lasse dagen med att återmontera Björns träningsmotor i chassiet efter att den hade fått sig en ordentlig genomgång. Eftersom jag inte har skruvat på Björns S1000RR tidigare så var detta ett ypperligt tillfälle att få bygga ihop hojen från grunden och se vilka delar som används och vad man har rationaliserat bort. Det här med racing är inte på något sätt främmande för mig men vad som gäller på Isle of man är helt nytt. Jag spenderar mycket tid med att titta på filmer, läsa och bilda mig en uppfattning kring banan. Allt för att kunna använda mina kunskaper och tillgodose Björn på bästa sätt. Håkan och jag fick gott om tid att prata om de olika momenten på ön och många frågor fick sina svar.

Hojen kom till liv fram emot eftermiddagen och motorn spann som en katt. Fantastiskt fin gång med ett jämnt och fint varvtal. Ett gott tecken på en lyckad operation. Idag kom Lasse med hojen till Claessons och vi spenderade några timmar i testbänken med att köra in den 'by the book'. En ordentlig check på bitarna innan den lastas för sin resa till Spanien.
Jag passade på att knäppa ett par bilder, vilket jag ska försöka göra i framtiden med för att bjuda på lite mer än några textrader. Jag hoppas alla supportrar kommer och morsar på Björn under mässan för att peppa honom ordentligt inför årets satsning.
Nu kör vi!!

Hej och välkommen! All info är intressant, det är bara att pumpa ut text och bilder. :hej

Nja det kommer nog inte att gå. Besökarantalet har hittills under vintern varit cirka 3.500 i veckan. Om det fortsätter i den takten fram till TT 2018 så kommer vi i alla fall att kunna nå 900.000 besök totalt!

Trafiken kommer att öka successivt under våren. Speciellt när BG kommer igång med försäsongen och Gajmark matar oss med inside info. :tummenupp

View attachment 441203

View attachment 441203



Var en sväng till Holjetattarland Näsum igår med en liten leverans och vi tittade även ut i garaget en vända.

Hittade även Björns gamla 600 vapen.

Dina filer funkar inte för mig... :(
 
Last edited:

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Grymt Gajmark! Om det är någon som kan få lite mer "umpf" en hoj så är det du!:yoparty :fakta:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top