ISLE Of MAN - racerapport!

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Finns på SVT play:tummenupp
Jo jag har sett den men den går inte att ladda hem därifrån. Jag vill spara en översättning till svenska där Guys snack går att förstå! Så mitt önskemål om att få tillgång till en kopia kvarstår!
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Inte det bästa jag producerat, men det är iaf en radda med klipp från div på "ön".
Ganska snabbt och enkelt ihop kastat, i väntan på Ulvhamnes långfilmsepos:D

https://youtu.be/NP1D1mnHHZk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte det bästa jag producerat, men det är iaf en radda med klipp från div på "ön".
Ganska snabbt och enkelt ihop kastat, i väntan på Ulvhamnes långfilmsepos:D

https://youtu.be/NP1D1mnHHZk

Pfft, Efter att oceremoniellt hoppat över allt filmande från tåg, på hästar och annat ointressant typiskt semesterskit, och sedan klippt bort det absolut sämsta videomaterialet och all dötid mellan hojar så blev det såhär. :D
https://www.youtube.com/watch?v=1MRlMKRNJsw
Jag ser det mest som lite träning på att veva runt med en kamera och sikta på hojar. :hihi
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det finns de som har svårt för hur somliga pratar i Göingetrakten och kallar det läte...

Kan uppfattas som nedvärderande när det bara handlar om lite sämre språkförståelse! :D

Guy gillar inte "Southern softies" men hur det översatts vet jag inte för jag har inte sett den med svensk textning... :tungan

Southern Softies betyder väl i överförd betydelse, ngt i stil med "metrosexuella ståkkholmsfjållor"?
Men jag antar att han nog trots allt utryckte sig lite diplomatiskt i alla fall.:rolleyes:
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Och de stackars blekingarna glöms bort som vanligt...:tungan

Listerlandet ligger om jag inte missminner mig längst västerut i just Blekinge...eller hur det nu var. Det har iofs tillhört skåne tidigare.
Även Karlskronitiska är vederstygglighet för ovan öron, så att nu även de "vanliga blekingarna" får sig en släng av sleven.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Listerlandet ligger om jag inte missminner mig längst västerut i just Blekinge...eller hur det nu var. Det har iofs tillhört skåne tidigare.
Även Karlskronitiska är vederstygglighet för ovan öron, så att nu även de "vanliga blekingarna" får sig en släng av sleven.

Måste erkänna att jag inte är helt hundra på de erövrade landsområdenas gränser. Småland norrut och blekinge österut... :krama
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Listerlandet ligger om jag inte missminner mig längst västerut i just Blekinge...eller hur det nu var. Det har iofs tillhört skåne tidigare.
Även Karlskronitiska är vederstygglighet för ovan öron, så att nu även de "vanliga blekingarna" får sig en släng av sleven.

Jag hör personligen ingen skillnad på skånska och blekingska, trots att jag spenderat mycket tid i skåne och har en knippe skånska vänner sedan många år och därtill har bott i Karlskrona i en handfull år. Jag vet däremot att karlskroniterna blir rätt upprörda när man säger att skånska och karlskronitiska låter likadant. :hihi
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag hör personligen ingen skillnad på skånska och blekingska, trots att jag spenderat mycket tid i skåne och har en knippe skånska vänner sedan många år och därtill har bott i Karlskrona i en handfull år. Jag vet däremot att karlskroniterna blir rätt upprörda när man säger att skånska och karlskronitiska låter likadant. :hihi

Det krabbar aldrig i skåne och en däka från skåne lär du inte träffa! :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det krabbar aldrig i skåne och en däka från skåne lär du inte träffa! :)

Hehe, ja, själv är jag begåvad med en osalig mix av östgötska och småländska som de som känner igen kan placera på milen när. :D
Men, jag hör nästan inte dialekter alls längre. Förr så kunde jag höra skillnad på vilken byjävel folk kom från där jag växt upp, men nu? Naeh, om jag tänker efter hör jag ju skillnad på en norrlänning och en skåning eller en göteborgare, men sålänge det inte är en riktigt bred dialekt så lägger jag inte märke till den alls. :hihi
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Ni tar ju de två absolut värsta dialekterna ifrån Blekinge!:7peta
Kom till Karlshamn så får nu höra något vackert och korrekt!:fakta:tungan
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jo jag har sett den men den går inte att ladda hem därifrån. Jag vill spara en översättning till svenska där Guys snack går att förstå! Så mitt önskemål om att få tillgång till en kopia kvarstår!

Nähä, ingen har den inspelad?
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top