ISLE Of MAN - racerapport!

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Silja, jag får det till 18.3612.

Tack! BG måste alltså köra 24 sek fortare om jag tänker och räknar rätt förutsatt att den snabbaste inte kör ännu fortare. Under dagen idag har han förbättrat från 19.17 till 19.00 så vi får se!
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag har pratat med Björn lite kort och den känns väl OK om jag tolkat honom rätt. Inga stora justeringar på gång såvitt jag vet. Skall försöka prata men honom senare idag om han har tid.

Just nu är sidvagnar på banan och schemat släpar lite på grund av den tidigare rödflaggen. Fortsätter att rapportera här då Björn är på banan. Motorcykelradions sändning är avslutad.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Lightweight

Rödflagg från start till cronk-y-voddy
Incident vid Lambfell. Paul Jordan kraschade in i en halmbal som for ut på banan. Björn gick omkull med lightweighthojen efter att ha kört in i halmbalen och är enligt teamet oskadd men förd till sjukhus för rutinkontroll. Fördigkört idag.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Björn Omkull!

Lightweight
Björn är på banan igen. Är direktkvalificerad tack vare seedning men kör ändå för inställningar
Passerar Glen Helen
Rödflagg från start till cronk-y-voddy
Incident vid Lambfell. Paul Jordan kraschade in i en halmbal som for ut på banan. Björn gick omkull med lightweighthojen efter att ha kört in i halmbalen och är enligt teamet oskadd men förd till sjukhus för rutinkontroll. Fördigkört idag.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Men va fan att folk inte kan hålla sig på hjulen framför Björn.
Gillar inte att texten Neck pain!!!!!!
Hoppas han inte har allt för ont och att de får ihop hojen igen.
Kämpa Björn!!!
 
Last edited:

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
Från fejsfriend:
Som många av er säkert har hört har Björn varit inblandad i en olycka idag.
Han mår bra och är lyckligtvis bara lite stel i muskulaturen i nacken.
Återkommer med mer info när allt lugnat sig lite :)
Men det är ingen fara med Björn.
Olyckan hände med LightWeight hojen.
//Karin
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Från fejsfriend:
Som många av er säkert har hört har Björn varit inblandad i en olycka idag.
Han mår bra och är lyckligtvis bara lite stel i muskulaturen i nacken.
Återkommer med mer info när allt lugnat sig lite :)
Men det är ingen fara med Björn.
Olyckan hände med LightWeight hojen.
//Karin




Fan vad skönt att höra!
Swedish steel!!!!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Han har fått massage, men om jag förstod Björn så kör han troligen inte imorgon. Men tar beslutet i morgon bitti. LW hojen har väll gjort sitt, och dom hade väll en reservhoj men den var väll inte lika preppad så....Kanske bättre att låta blir?
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Han har fått massage, men om jag förstod Björn så kör han troligen inte imorgon. Men tar beslutet i morgon bitti. LW hojen har väll gjort sitt, och dom hade väll en reservhoj men den var väll inte lika preppad så....Kanske bättre att låta blir?

Aj fan till både Björn och Kwack.
Låter som vi får dra igång en ny insamling till Björn för jag misstänker att han åker på att pynta för skadorna på hojen.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Några nyheter om Björn?
Hej Silja och Tomas här i presscentret. Klockan 10.20 lokal tid sökte vi upp Björn i depån och han satt vid kaffebordet och tog det lugnt. Han har varit hos massören men nacken är stel och behöver mera massage. Lite starkare medicin är också på gång utöver Ipren. Det blir inget tävlande idag. Vi pratade en kvart och Björn skall komma och träffa fansen i Villa Marina i kväll. Björn siktar på fortsatt tävlande senare i veckan.

Ingenting är brutet, hjälmen har inte fått någon smäll men Björn flög över styret i sista vänsterkurvan vid Glen Helen 2, alltså där Glen Helen Hotel låg tidigare på höger sida.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag kommer att rapportera här om dagens enda race som är Superbike 6 varv. Björn kör inte. Det startar 15.00 svensk tid. Det har varit sol här på morgonen men mulnar på lite nu strax efter 11 lokal tid. Simon Andrew's Legacy Lap, ett varv i sakta fart för att hedra förare som omkommit under racing, blev inställt. Förra året körde cirka 8000 knuttar ett varv på "Mad Sunday" som är idag. Inställningen av evenemanget beror på att det skett en olycka på berget nu på morgonen och tyvärr har det "obligatoriska" dieselspillet skett. Det brukar hända före race varje år.

I kväll skall BG alltså träffa fansen klockan 18 och 20.00 sänder vi nästa program i Motorcykelradion: http://motorcykelradion.se Där kommer en ny intervju med Björn som vi gör efter Björns träff med oss som är här.

Återkommer då racet närmar sig!
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Hej Silja och Tomas här i presscentret. Klockan 10.20 lokal tid sökte vi upp Björn i depån och han satt vid kaffebordet och tog det lugnt. Han har varit hos massören men nacken är stel och behöver mera massage. Lite starkare medicin är också på gång utöver Ipren. Det blir inget tävlande idag. Vi pratade en kvart och Björn skall komma och träffa fansen i Villa Marina i kväll. Björn siktar på fortsatt tävlande senare i veckan.

Ingenting är brutet, hjälmen har inte fått någon smäll men Björn flög över styret i sista vänsterkurvan vid Glen Helen 2, alltså där Glen Helen Hotel låg tidigare på höger sida.

Tråkigt som fan att höra men nog ett klokt beslut att låta nacken vila med tanke på vilka påfrestningar det är på nacken så han kan köra resterande race.

Som sagt kämpa Björn.

Du är en klippa Silja
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top