ISLE Of MAN - racerapport!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Nw 200 och resa till isle of man tt 2018!

IMG_6140.jpg

North West 200 är Nordirlands största publika sportevenemang och brukar dra mellan 100000-150000 åskådare under veckan som träningar och tävlingar körs. Samtidigt tjänar NW200 som uppladdning och en sista shake down för alla de professionella Real Road Racing-teamen inför Isle of Man TT som traditionsenligt alltid börjar 2 veckor senare.

Ikväll kl. 17:00-21:00 är det dags för första tävlingsdagen i NW 200 och den som vill stilla sin abstinens inför Isle of Man TT kan följa BBC:s rapportering live via nedanstående länk och själv få en uppfattning om formen hos förare och team inför stundande TT-tävlingar

http://www.bbc.com/sport/live/northern-ireland/39507779

Samtidigt vill jag passa på att berätta att ni som vill uppleva Isle of Man TT på plats genom att följa med på min BG-supporteresa till 2018 gör klokt i att ta kontakt med Peter Karlsson på följande länk inom kort och förhandsanmäla intresse (bindande anmälningar tar vi inte upp förrän i höst).

http://www.petersevenemang.se/

Vi siktar att fylla ett flygplan med 100 platser även nästa år men 45 platser är redan utsålda och alltså finns det bara 55 flygstolar och hotellsängar kvar till 2018. I år anordnar vi ju BG-supporterresan för fjärde året i rad och trots en fördubbling från 50 till 100 platser har den varit slutsåld sedan länge och inget tyder på att intresset skulle minska inför 2018.

På återhörande!
/Björn
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Tjena Semper!
Du missade det med rött!! Eller var det en liten del av ditt fantastiskt kreativa skapande?
Watts up guys!. Här tror jag att ni förväntar er en total urladdning av dåliga elskämt från min sida, el ler hur?
Jag har dock gjort den fasanfulla upptäckten att jag inte får någon kontakt med den delen av min hjärna som genererar alla dåliga ordvitsar, jag har masserat mina tinningar med Voltaren, men inte ens det har hjälpt.
Jag hoppas dock att det är en isolerad händelse,men ni får tyvärr klara er utan skämt från min sida.

Jag tycker att Peters inlägg var lysande.:)

Tråkigt att det inte blev något TT Zero men tiden var nog för knapp för att ro i hamn ett sådant stort projekt.
Hoppas att grabbarna bakom projektet får en nytändning och får fram en hoj till 2018.

Syns på Ön:banana:banana:banana:banana:banana:banana
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Har lusläst brittiska medier nu på morgonen och inte någonstans är det bekräftat att John har brutit ett ben. Misstänkt benbrott på höger ben är det som gäller för tillfället. Vi får säkert veta mera snart.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Enligt BBC och Honda Racing är vadbenet och skenbenet gipsade. Nyheten publicerades för en timme sedan.

Då är det väl tveksamt om John McGuinness med sina 23 segrar kommer ett slå Joey Dunlops rekord med 26 segrar på Ön. Han närmar sig 50 år.

50 år är ingen ålder på en karl. Fråga Mozz. Han blir bara bättre och bättre ju äldre han blir. :fakta
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
50 år är ingen ålder på en karl. Fråga Mozz. Han blir bara bättre och bättre ju äldre han blir. :fakta
Jo, jo bättre och bättre, men det krävs ganska mycket karl för att vinna ytterligare fyra TT-segrar. :)
Som McGuinness måste göra för att slå Joey Dunlpos rekord.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
INTE racka ner på Mozz!:mad: Han är mycket karl och har mycket kvar att ge! :fakta
OK inte racka ner på Mozz (och det har jag inte gjort), men är han kapabel att vinna ett TT-lopp? :) Med all respekt så tillåter jag mig att tvivla en aning. Själv är jag 75 och som jag minns det då jag var 50 så var jag i stort sett odödlig och nu avslutar jag den här diskussionen innan den spårar ur helt! :brinnerup

OBS! Jag har inte nämnt Mozz i mina tidigare inlägg. Han kom in i tråden från Karlstad. Jag känner inte honom och kan inte tycka något om hans förmåga att köra MC, men jag vet ganska mycket om vad som krävs för att stå överst på pallen efter ett lopp på Isle of Man. Jag tror inte att John McGuinness, 45 nu, kommer att slå Joeys rekord på 26 segrar.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag tror att Honda har ett problem. Deras andra fabriks Fireblade som Guy Martin kör togs ju bort ur North West 200. Troligen har John talat om att något oväntat hände med hojen då han kraschade, annars skulle nog Guy ha tävlat med "sin" Fireblade på Nordirland.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Besöksantalat stiger nu då det är bara 13 dagar kvar till The TT börjar. Genomsnittligt från början av 2017 har antalet besökare här på tråden varit cirka 2.500 i veckan. Sedan förra söndagen 7/5 har det varit 4.200 besökare, alltså en NÄSTAN dubblering!
:banana
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Besöksantalat stiger nu då det är bara 13 dagar kvar till The TT börjar. Genomsnittligt från början av 2017 har antalet besökare här på tråden varit cirka 2.500 i veckan. Sedan förra söndagen 7/5 har det varit 4.200 besökare, alltså en dubblering!
:banana

Hur är det med matematiken? 5.000 hade varit en dubblering. ;)

För övrigt är vi samma tomtar som vanligt som är här, men vi klickar på uppdatera oftare nu.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Hur är det med matematiken? 5.000 hade varit en dubblering. ;)

För övrigt är vi samma tomtar som vanligt som är här, men vi klickar på uppdatera oftare nu.
Hej Hököga! :hihi Visst är det lite skralt med matten och nu har jag justerat. Jag blir lätt överoptimistisk, men trots allt så gillar jag att intresset för tråden ökar nu. Så jag hoppas att vi fortsätter att tomta ännu mera. Idag börjar jag att packa radioprylar som skall med till Öa! :)

Edit: Vid räknaren står det "Visningar". Jag har klickat på uppdatera flera gånger nu men räknaren reagerar inte på det utan står kvar på samma antal. Jag misstänker att det något annat än uppdatera som räknas. Kanske inloggningar eller något annat, men jag har loggat ut och in igen och räknaren står kvar på samma antal. Någon som vet hur det funkar? :confused:
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top