ISLE Of MAN - racerapport!

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Ska Björn ut på Kawan?
Nej tror inte det. Han var rätt tagen efter sitt race och koncentrerar sig nu på onsdag. Lyssna på min intervju här på tråden! Stänger av nu 16.30 svensk tid.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Resultatlistan reviderad.
Björn 26:a

STATEMENT ISSUED BY ACU EVENTS LTD

ISLE OF MAN TT RACES - SUPERSPORT RACE 1 POST RACE DISQUALIFICATIONS

ACU Events Ltd can confirm that two competitors have been disqualified from today’s Supersport Race 1 at the Isle of Man TT Races.

Michael Dunlop has been excluded from the results for a technical infringement identified during post race examination.

ACU Events Ltd do not believe that there was a deliberate attempt to gain an unfair advantage and no significant performance advantage was gained.

As a result of this disqualification, Dean Harrison moves up to second place with James Hillier now taking the final podium position.

In addition Rob Hodson, who finished 14th in the same race, has also been disqualified from the race having been found to have been running a significantly oversized engine.
 

ART Racer

Ö-räjser
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Åland
Hoj
1/2 Kawasaki ZX10R, Honda XR400R
Bra Gjort Björn!
Dom där styrdämparna förföljer dig.... kämpa på, jag håller tummarna för dig.:tummenupp
/Thomas
 

Jonahexx

UlfGbg
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
GS 1150 Adv, CBR 600RR, AT
Grattis gubben och bra jobbat! Riktigt härligt. Har du ngn svensk "flagga" på hojen, förresten?
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
En hälsning inför morgondagen...

Hej vänner!

13346623_10157249393350001_1485136648069906253_n.jpg
En bild från Greeba Castle under första supersportracet . Fotograf: Andy Ozzie Halsall

En kort hälsning innan läggdags och morgondagens tävlingar. Ber om ursäkt för att jag helt enkelt inte haft tid att sätta mig framför datorn de senaste dagarna. Jag har helt enkelt haft för mycket att göra med allt som har behövt fixas och har varit tvungen att prioritera att få ordning på min infekterade hand som inneburit massa trubbel. Jag går fortfarande på penicillin men magen har dock börjat vänja sig och det har blivit lättare att behålla maten.

Karin, Silja m.fl. har gjort ett fantastiskt bra arbete med att hålla er någorlunda uppdaterade i min frånvaro. Jag hoppas verkligen inte att ni missat Siljas båda radiointervjuer som han publicerat här på sporthoj. De har fått fungera som tränings- och tävlingsrapporter tills vidare.

Med hänsyn taget till att jag hade infektion i kroppen och dessutom körde ett och halvt varv (fram till tankstoppet) i måndagsracet med en lös bult till styrdämparinfästningen så är jag mer än nöjd med 26:e platsen i första supersportracet. Det är ju bara en placering sämre än den 25:e plats jag lyckades som bäst med i klassen ifjol. Imorgon hoppas jag att allt funkar problemfritt!

Tack för alla uppmuntrande inlägg på sporthoj och facebook. Även om tid och energi inte riktigt räckt till för att svara eller skriva så mycket de senaste dygnen så har jag läst nästan allt som ni publicerat. Ni är ett fantastiskt stöd!!!!:tummenupp

På återhörande!
/Björn
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Onsdag 8/6 2016. Två BG-race samma dag!

Först vill jag justera siffran för paraden på Mad Sunday. Paradens officiella Facebook-sida säger att det var mera än 7000 hojar med.

På morgonen idag har vi haft dimma och starten är senarelagd. Supersport 2 skall starta 12.30 svensk tid. Oklart med starttid för Lightweight just nu. Solens värme kommer att lösa upp dimman. 17° nu och som vanligt i dimma är det nästan ingen vind. Helikoptrarna lyfter inte dimma så det är orsaken till förseningen. Ett varv är ju över 6 mil och det innebär en gigantisk innerplan där det bor mycket folk. De måste ha tillgång till polis, brandkår och ambulans då det pågår race och då måste helikoptrarna kunna lyfta.

BG skall köra 8 varv = 48,5 mil i 200 blås! Båda klasserna Supersport 2 och Lightweight (från och med nu förkortat till LW) är 4 varv. Vi åkte ett varv i buss i går eftermiddag med BG som guide så nu kan alla, som är med på resan, idealspåret och bromspunkter. Det är mycket att hålla reda på!

Startlistorna: (Klicka för större!)
SS2.jpg

LW.jpg

BG:s hand är OK men han äter fortfarande penicillin. Vid min senaste radiointervju (de båda finns här på tråden!) lät han otroligt sammanbiten inför dagens båda race. Jag hoppas på ännu en intervju senare idag efter racen. Nu får han vara ifred för mig och jag vet att han gick upp 05 i morse för att hinna med allt inför hans längsta dag här på Ön!
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Nya bud för onsdagsracen!

SS 2 startar 13.00 svensk tid. Klicka för större bild här nedanför.
LW 19.30 svensk tid. Bra för BG så han får vila ordentligt ;-) PeteR1.
Schedule.jpg
Nu ser det ut att bli en lång dag. LW 19.30 svensk tid + fyra varv betyder slut runt 21.30 i kväll där hemma i Sverige. Bunkra upp!

För BG-gänget här på Ön vill jag informera om att vägarna kommer att öppnas 17.00-18-00 lokal tid så att ni kan flytta på er med hjälp av att åka på banan men berget är stängt.

Solens strålar tar sig nu igenom dimman här i Douglas. Så starten 12.00 local time ser inte ut att vara i fara. Men det är troligen fortfarande dimma uppe på berget.
 
Last edited:

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Ett varv är ju över 6 mil och det innebär en gigantisk innerplan där det bor mycket folk. De måste ha tillgång till polis, brandkår och ambulans då det pågår race och då måste helikoptrarna kunna lyfta.

Hur är det, är innerplanen helt instängd av TT-banan eller finns det broar/viadukter? Har inte tänkt på det när man kollar på videos...

Grym rapportering för övrigt! :tummenupp
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Hur är det, är innerplanen helt instängd av TT-banan eller finns det broar/viadukter? Har inte tänkt på det när man kollar på videos...

Grym rapportering för övrigt! :tummenupp

Tack! Det finns en gammal järvägstunnel utan spår numera. Det är enda stället att korsa banan under race. TT Access Road nära Quarter Bridge. Används av ambulanser till sjukhuset om det händer något på ytterplan. Sjukhuset ligger på innerplan.

Något att skriva hem om tänker jag ibland. Här är en, Skulle köpa chips med majjo (av hälsoskäl) nyss i depån. Höll på att bli påkörd av...Bruce Anstey på en scooter! Häpp!

Snart är vi på sidan 100 på den här tråden!

Starten försenad till 12.30 lokal tid på grund av dimma!
Nu ytterligare 15 minuter senare.

Den senare starten kommer inte att ändra tiderna för öppna vägar mellan 17 och 18 men det som är före kommer att bli bli lite försenat.

- - - Updated - - -

Snabb intervju med Björn precis nu innan start.
Vill inte störa hans uppladdning. Men går ut på startlinjen och försöker plåta då han startar!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top