ISLE Of MAN - racerapport!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
BG+SMC+MC-folket=sant!

IMG_0190.jpg
Bildtexten i annonsen lyder: Björn Gunnarsson och BG-racing vill rikta ett personligt tack till alla er som genom stora och små handlingar har gjort det möjligt för mig att etablera mig som Isle of Man TT-förare. Ingen nämnd och ingen glömd, men ni har alla det gemensamt att min isle of Man-satsning inte hade varit genomförbar utan er välvilja!

När jag kom hem från träningslägret i Slovakien hittade jag senaste numret (No 4/-16) av MC-folket i brevlådan...

Sedan årsskiftet har jag inlett ett sammarbete med SMC och deras medlemstidning MC-folket. Formerna för detta sammarbete är ännu ganska lösa men vår gemensamma förhoppning är att det på sikt ska kunna utgöra en liten pusselbit mot att bidra till att föra utvecklingen för allas vår mc-hobby i rätt riktning.

Som ett led i sammarbetet gav chefredaktören Magnus Klys på MC-folket mig en möjlighet att använda en helsida efter eget huvud för att exponera min Isle of Man-satsning. MC-folket är Sveriges största mc-tidning eftersom den skickas ut i brevlådan med 8 nummer per år till samtliga av SMC:s drygt 70 000 medlemmar.

En fantastisk möjlighet för mig såklart och jag visste omedelbums exakt hur jag ville utforma annonsen. Jag ville använda denna sida till att omfamna alla Er som på diverse möjliga och omöjliga sätt hjälpt mig och mina teammedlemmar att ro hela det här Isle of Man-projektet ända hit.

Ni är ofantligt många som på olika sätt varit med och stöttat, alla efter sin förmåga. Somliga har donerat en slant, andra har förmedlat värdefulla kontakter som i sin tur öppnat nya möjligheter och ytterligare några har varit noga med att komma fram i depån eller höra av sig på mina bloggar med uppmuntrande ord. Vi har alla olika förutsättningar i livet och för mig har det varit viktigt att ingen känner sig tvungen till något utan att alla enbart hjälper till efter sin förmåga och den livssituation man befinner sig i. Ur det perspektivet har en ryggdunk på stan betytt lika mycket för mig som ett nytt sponsoravtal. Jag har aldrig stuckit under stol med att de ekonomiska bidrag jag fått in varit en förutsättning för att jag ska ha råd att tävla på den här nivån, men samtidigt är jag mycket medveten om att det finns mycket annat i livet som är betydligt viktigare än racing.

Nåväl, med den här första annonsen i MC-folket ville jag passa på att rikta ett stort, varmt och innerligt tack till alla Er som gjort det möjligt för mig att ta mig ända dit där jag befinner mig i dag, som någorlunda etablerad Isle of Man TT-förare. Av mina rader ovan i detta inlägg hoppas jag också att det nu tydligt framgått att mitt tack inte enbart gäller dem som bidragit med de största ekonomiska summorna utan verkligen ALLA som i ord och handling supportat mina TT-drömmar.

Den Jantelag och missunnsamhet som ofta sägs florera bland oss svenskar har jag inte märkt ett spår av till dags dato och jag är verkligen tacksam över att ni alla hjälpts åt att undvika att lägga detta ok på mina axlar!:Bugar

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Topp 20-rankingen i Lightweight officiell!

11059445_897020643697545_7956413001036319151_n.jpg

Då är även startnummerordningen för de 20 topprankade förarna i Lightweight-klassen offentligt anslagen på hemsidan för TT-tävlingarna. Lite stolt blir man ju faktiskt över att omnämnas i denna officiella bekräftelse, även om det så bara är i en bisats...;)

Förra årets startfält sades vara det starkaste någonsin för klassen och mycket riktigt sattes också ett nytt varvrekord. Det här året utlovas ännu skarpare konkurrens och dessutom har man utökat tävlingen från tre till fyra varv. Min målsättning om att försöka förbättra min 14:e placering står dock fast. Garanti för nackspärr och blodblåsor i handflatorna är emellertid utlovad med tanke på att jag under förmiddagen några timmar tidigare, redan kommer att ha gjort 4 varv i Supersport-tävlingen om tävlings-schemat håller för väder och vind...:)

På återhörande!

/Björn


-------------------------------------------------


http://www.iomtt.com/News/2016/April/19/Bennetts-Lightweight-TT-line-up.aspx

"With the 2015 race seeing the first 120mph lap and decided by less than four seconds, the Bennetts Lightweight TT encounter should again be closely contested at the 2016 Isle of Man TT Races fuelled by Monster Energy. A strong entry list includes three of the four previous race winners.

The race distance has been increased from three laps to four this year and the race moves from its Friday slot to Wednesday 8th June, which means that refuelling stops and race strategy are less complicated.

Reigning champion Ivan Lintin will run with the number six plate again on the Devitt RC Express Racing Kawasaki and the Bristol-based team, having taken the top step of the podium for the last two years, will be targeting a hat-trick of wins in the SuperTwin class.

2014 race winner, and current lap record holder, James Hillier is thirty seconds ahead of Lintin on the grid at number three and the Quattro Plant Muc-Off Kawasaki rider has finished in the podium positions every year since the class was introduced in 2012.

That year’s winner was Ryan Farquhar, the first race winner in 2012, is arguably the flag bearer for the class, and he’s back to try and take his second win in the class, this time starting at number two on the SGS International/KMR Kawasaki.

There are plenty of other challengers in the 68-strong field though, none more so than Cameron Donald (4) on the second SGS International/KMR Kawasaki and last year’s third placed finisher Michael Rutter (9) although the Midlands rider has yet to confirm his machine and team.

Martin Jessopp has the honour of starting at number one on the Riders Motorcycles machine and it could give the Yeovil rider his best chance of a maiden podium finish at the TT.

TT revelation Peter Hickman will again have the number five plate in his debut appearance in the class and he should be well in contention on the BE/Cookstown Racing Kawasaki as will former double Manx Grand Prix winner Michael Russell who sets off at number eight. The RAF man is also the first Suzuki in the line up with the experienced JHS Racing squad.

Gary Johnson at number seven, who’s previously shown good speed on the Chinese WK Moto machine but has yet to finish a race and Gloucestershire’s Dan Cooper at number ten are the other two riders in the top ten. Cooper finished sixth last year so the race should give him his best shot of a maiden TT podium.

Just outside the top ten at number 11 is another potential winner in the shape of James Cowton. The Driffield rider has finished third and fourth in the last two years and coming into his third TT he has to be considered amongst the pre-race favourites.

Other seeded riders include Connor Behan (12), Mark Miller (13) and former Moto3 GP rider Danny Webb (14), all of whom have previously lapped in excess of 115mph, and they’re followed off the line by class newcomers Sam West (15), a revelation at last year’s TT, and Ryan Kneen (16).

Next to go is exciting youngster and Senior Manx Grand winner Malachi Mitchell-Thomas (17), James Ford (18) and the last of the seeds, Swedish rider Bjorn Gunnarsson (20).

Rob Hodson, the winner of the corresponding race at last year’s Manx Grand Prix is the first of the non-seeded riders at number 21, followed by Derek McGee, Michal Dokoupil, Michael Sweeney, Finn Tuukka Korhonen and South African ace Hudson Kennaugh.

Stefano Bonetti and Christopher Dixon are both on the entry, contesting the race for the first time, while TT Rider Liaison Officer John Barton is set to go at number 32.

A number of riders move up from the Manx Grand Prix including Barry Furber, Paul Smyth and Rob Livesey while Marc Purslow will be one to watch having won the Lightweight 400cc Manx Grand Prix last September.

Four newcomers will contest the race – Alastair Fagan, Olaf Romjin, Michael Booth and Canadian Darren James."
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Karin (som står för det fashionabla i teamet;)) postade nedanstående på BG-racings facebook förra veckan. Vi går till tryck inom kort så om någon till äventyrs skulle vilja ha en "BG - racing for Sweden TT-16"-tischa så bör man följa instruktionerna nedan snarast.

På återhörande!
/Björn


Nedräkningen har börjat på riktigt och förberedelserna är i full gång!
Mitt i allt jobbar vi för fullt för att ta fram en ny specialdesignad "BG TT 2016 t-shirt"
Utseendet är inte klart ännu men den ordinarie BG-loggan kommer så klart att vara med.
Vi kommer bara att göra en tryckning så om du vill säkerställa att du får ett exemplar går det fint att redan nu lägga en beställning på:
bg.racing.iom@gmail.com
Ange namn, adress, storlek och antal så återkommer vi med betalningsuppgifter.
Pris 300 kr/st + frakt

Bilden nedan är på den tidigare modellen

//Karin


Björn_T-shirt_2.jpg
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag mailade och skrek, men jag har inte fått någon bekräftelse. :(
När vi vet hur designen blir kanske jag vill ha en till... :gnissla
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Jag mailade och skrek, men jag har inte fått någon bekräftelse. :(
När vi vet hur designen blir kanske jag vill ha en till... :gnissla

Du kan vara helt lugn! Hon har nog koll på dig också. Ska dock be att hon svarar er som beställt så att ni säkert vet att era beställningar gått fram.

Gällande designen så blir den snarlik den gamla med ett litet tillägg för att markera årets TT-händelse. Den är avsedd för supporterresenärerna i första hand men för den som vill bära tröjan på hemmafronten i sommar så går det alltså att beställa ett eget ex. Det stora problemet med just tröjor är att det är lätt att bli liggande på restlager p.g.a. alla olika storlekskrav och därför trycker vi bara upp några få extra förutom de som beställs.

Från det ena till något mycket viktigare. Vet du var Semper Idem blivit av?? Saknar honom och hans inlägg här i tråden sedan snart två månader. Inte så att han har någon direkt anmälningsplikt men det är inte riktigt likt honom att vara frånvarande så länge. Hoppas att det beror på att han har fullt upp med att trimma RD inför säsongsstarten och inte att han råkat ut för någon form av tråkigheter i form av sjukhusvistelser eller andra otäckheter...:3freak

På återhörande!
/Björn
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Nej, jag har inte hört av Semper på länge och jag saknar honom också. Jag väljer dock att tänka som jag har försökt uppfostra mamma att tänka: Så länge jag inte hör något så är allt bra, om något händer så får jag veta det.

I mitt huvud är han och smygrekar på Ön och sätter upp flaggor och klistermärken i förberedelse för din ankomst. ;)
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Semper Idem, a real racer...

Nej, jag har inte hört av Semper på länge och jag saknar honom också. Jag väljer dock att tänka som jag har försökt uppfostra mamma att tänka: Så länge jag inte hör något så är allt bra, om något händer så får jag veta det.

I mitt huvud är han och smygrekar på Ön och sätter upp flaggor och klistermärken i förberedelse för din ankomst. ;)

Fick precis skön info om att vår trogne följeslagare på BG-supporterresorna (han har inte missat en enda hittills:D) Semper Idem, alias "Jompa", citat "köpt 3 hojar och meckat dygnet runt i 2 månader" för att därefter ta licens på Anderstorp för någon helg sedan och just idag gjort sin första bandag på Gelleråsen!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Inte dåligt av en herre i sina bästa år som fram till för bara några år sedan inte ens hade mc-körkort! Kul också att det är fler än jag som får uppleva att när man börjar tävla så hamnar allt annat i livet i skymundan. Semper har gått från att dagligen vara aktiv i så gott som alla trådar som finns här på sporthoj till att inte ha varit inloggad på två månader. Festligt att denna plötsliga frånvaro verkar ha sammanfallit med att han köpte racerhoj och började förbereda sig inför sin racingdebut...:D:tungan:rock

Vi är alla lyckliga för hans skull och ser fram emot att få ta del av hans första racerapport i RD 250-cupen när Semper väl hittar tillbaka hit till sina kompisar här på sporthoj.com!:hej

På återhörande!
/Björn

P.S. Infon om Sempers förehavanden kommer visserligen inte från Semper själv men från en trovärdig källa som följer honom på närmare håll än jag haft möjlighet att göra den senaste tiden. Därför törs jag återge den här. Sempers underfundiga humor och inblandning i den här Isle of Man-tråden är saknad av många fler än mig, men vi ger oss såklart gärna till tåls för att han ska kunna gasa av sig på bana, eller hur? D.S.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Å jag kan bara bekräfta. Semper mår bra och har fullt upp. Tobbe Blårök guidade honom runt Åsen igår tisdag! Du BG...jag anar var hans inspiration kommer ifrån...
 
Last edited:

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
:hej
I'm back.
Jag visste inte att jag var saknad härinne:), men som sagt var så har jag varit frånvarande från SH en längre tid. Jag ska egentligen inte besudla tråden med mina erfarenheter, men för att göra en kort historia lång.

Jag har mycket riktigt mest jobbat och varit i garaget och skruvat med mina hojar.
Köpte mig en racebuss (Merca Vito) och ett avstannat RD250 projekt (vid min ålder så jag borde veta bättre, man inte ska köpa saker i lådor) som har haft en jäkla massa ägare som inte fått i hop den.
Mycket riktigt så fattades det massor med vitala delar. Licenskursen på Anderstorp närmade sig med stormsteg, vad göra? jo gräva ett större hål i plånboken och köpa en ny hoj.(Jag har inte ens haft råd att starta datorn:)) Givetvis så behövdes det fixas en del med den också:) renovera gaffelbenen,fixa torkade packboxar,byta alla vätskor + låstråda och fixa så den var rejsklar. Jag hade ju självklart provstartat den och den lät bra i motorn:fakta .
Helgen innan kursen så var den nästan klar, bara att testköra, då märkte jag att kopplingen inte fungerade:huvetbara riva ner igen, och fixa den. På onsdagen innan kursen så kunde jag köra i garaget, fick ihop ca 300 m. Lastade in allt i bussen på torsdagkvällen eftersom jag skulle åka tidigt fredag morgon.
Då jag aldrig över huvudtaget kört hoj på en racebana så var jag hyfsat nervös. Men jag måste citera en av mina hjältar på SH, nämligen Mozz.

Fifan,fifan,fifan,Fifan,fifan,fifan,Fifan,fifan,fifan,Fifan,fifan,fifan
FI Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan va roligt det var:yoparty:banana:rock:rock:banana:banana:banana:banana:banana.
Tyckte att körningen gick bra, och kände mig nöjd med licenskursen.:)

I går så körde jag som sagt var min första bandag som nybliven licensåkare. och tyckte att det gick bra för att vara andra gången i livet som man kört på bana.

Jag har inga åkbilder från licenskursen eller från bandagen, men här kommer en bild från depån på Anderstorp

DSC_0238.jpg

Jag vill passa på att tacka Tobbe blårök för all hjälp med spårval och praktiska saker på banorna, samt Peter Karlsson för mentalt stöd, och Pelle Jansson för alla tips jag fått av honom ( dock tyckte han att min gasrulle gick för trögt:))

Nä nu ska vi återgå till viktigare saker, nämligen att nu är det inte långt kvar innan vi drar till Isle of Man:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana


Semper Idem
Festina Lente Racing.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Semper:
Skönt att höra av dig och välkommen ner i banknarkarträsket! :krama
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Trevligt att du är tillbaka! Nu är du också körd! :tummenupp
Gooseneck upp mot Guthries är gott på två hjul även med 60 mph. :tummenupp
Fullgas uppför Hailwood rise måste upplevas! :tummenupp Naturligtvis bara när omständighetrna tillåter! :D


F´låt OT... :(
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
SM på Anderstorp till helgen!

(Först vill jag hälsa Semper välkommen hit igen och tacka för en kanontrevlig rapport:tummenupp:tummenupp:tummenupp)

Tiden räcker inte för en längre uppdatering än så här, men här är några rader i alla fall. Efter att nyss kommit hem från jobbet har jag lastat bilen med skinnställ, hjälmar m.m. för avfärd till första SM-helgen som går av stapeln på Scandinavian Raceway i Anderstorp 7-8 maj. Imorgon är det fredagsträning och sen är det kval och race både lördag och söndag.

Fjädringen på min egen Honda CBR 600 skickades till Jocke på FJ racing för service efter Slovakien träningslägret eftersom tanken är att jag ska ta med den och montera på den CBR 600 som jag ska tävla med på Isle of Man. Allt för att hitta rätt i inställningsdjungeln så fort som möjligt under TT.

För att inte slita på grejerna i onödan gjorde jag därför upp i vintras med min svenske teamchef Henrik Nordgren om att jag skulle få låna en 125 cc tvåtaktsracer till SM-premiären. Detta blir en erfarenhet att se fram emot då jag aldrig tidigare tävlat i 125cc-klassen. Klassen är visserligen numera uppblandad med Moto3 hojar som har dubbelt så stora fyrtaktsmotorer på 250cc så vi får väl se vad den lilla 125:an orkar med.

Eftersom jag inte har möjlighet att träna och tävla på de två hojar som jag ska använda i TT (de står redan på Isle of Man) så gäller det för mig att få mycket bantid här hemma innan dess och jag ser det som en fördel att köra olika hojar för att skärpa förmågan att kvickt byta körstil från en tävlingshoj till en annan. Detta är ju en viktig egenskap under TT där man ofta kör ett eller två träningsvarv med en cykel och sedan byter till nästa hoj för ytterligare ett varv eller två. Återkommer med en rapport efter helgen

Hittade föresten en kul film med gyrokamera på nätet från mitt första race nere i Slovakien (och det enda jag hann köra med min hoj innan avgasröret sprack). Vi blandade superbike och supersport i heatet och konkurrenten som filmar kör en BMW på 1000cc vilket visar sig på rakorna medan jag kan knappa in i kurvorna med min lättare 600cc.

Jag har vit kåpa med gul tejp som markerar strålkastarna och siffran nummer 3
13010781_1143182842390014_3247596083124098024_n.jpg

Jag dyker upp första gången mitt i bild i bakåtkameran efter första svängen vid 0:33 min och efter ett ganska avvaktande första varv för att inte bli inblandad i några incidenter ökar jag succesivt farten. Vid 3.30 passerar jag filmaren för sista gången.

https://www.youtube.com/watch?v=kLS6VWWkzrU

På återhörande!
/Björn
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Mysig film! Fast visst har filmaren en väldigt ryckig högerhand? Speciellt i kurvorna känns det som att det är lite väl mycket på-av-på-av-på. Imponerande dock hur stor skillnad det är i kraft rakt fram på tusingar jämfört med sexhundringar...!

Lycka till i helgen! Om du vill ha tips kan du prata med Mozz, han körde ju en Nordgrens-125:a en helg ifjol. :tummenupp
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Nu ser det ut som trafiken med hästdragna spårvagnar på strandpromenaden i Douglas, Isle of Man är räddad. Trafiken sägs vara igång nu igen med hjälp av:
http://www.friendsofdbht.org/http://www.friendsofdbht.org/
Snart får några se (jag också) med egna ögon. Bara 19 dagar kvar till träningen börjar på Ön!
 
Last edited:

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Hej BG!

Har följt den här tråden med stort intresse sen den började. Men nog första gången jag skriver. "A bit of a lurker" som man brukar skriva på de engelska forumen. Blir så med 3 barn under 3,5 år...

Tänkte bara önska lycka till på årets äventyr!!!!! Skall följa det med spänning. Är så kul med en svensk som kan visa hur man åker fort på IOM.
(Björn du känner mig från depåboxen mm på ERF, mek åt Trysil Yamma, på den tiden ni körde Traja och från 48-års rejset när jag åkte Super Mono).


Sorry nu för lite OT:


Kul att se att CBR400:an lever:tummenupp. Det var jag som tog hem den från UK för en 5-7 år sedan. Redan då var gaswiren trög... Blev inte så mycket gjort på den förutom lack. Väldigt grön var den innan. Sålde den ganska omgående då jag inte skulle få köra i classic med den. Han som köpte den då skulle få det konstigt nog. Så skillnad på vem som frågade tydligen...
(Du vet väl att vevhus är samma som på CBR600 1:a generationen. Bara att skruva dit cylindrar mm så har du en 600 med fet aluram istället för stålram som CBR600 har. Du får inte kuggdrivna kammar då iofs men en mycket konkurrenskraftig cykel i F2. Lite fusk nästan...)
IMG_5550.jpg
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Jag frågade detta i början av året, med hopp om att det kommit mer info så är min fråga igen, hur är bästa sättet att följa detta i år? Finns det något bra ställe man kan få tag på tider etc? Hade varit fett att kolla det live på stream\tv. Live sänds det?
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag frågade detta i början av året, med hopp om att det kommit mer info så är min fråga igen, hur är bästa sättet att följa detta i år? Finns det något bra ställe man kan få tag på tider etc? Hade varit fett att kolla det live på stream\tv. Live sänds det?

Livetiming (transpondertider) kommer att finnas här: https://www.iomtt.com/TTLive/SignUp

Var positiv till cookies! Den funkar inte förrän de börjar köra på banan. Jag är osäker på om det är påslaget under träningen men den börjar på kvällen lördagen den 28/5.

Tränings- och tävlingstider här:

http://www.iomtt.com/TT-Info/Qualifying-and-Race-Schedule.aspx

TV-sändningar brukar inte visas i Sverige. Möjligen i efterhand på Eurosport. Men ITV4 eller BBC brukar visa sammandrag varje kväll under tävlingsveckan runt klockan 22-23 svensk tid.

För dem som planerar att titta här hemma på racesammandragen på kvällarna i engelsk TV med hjälp av deras play-kanaler så går det inte utan lite besvär. De är låsta för titt utanför GB. Men det finns lösningar! MediaHint! Kostar knappt $ 4 i månaden. Hämtas här: https://mediahint.com/

Det finns alternativ. T.ex. ”Hola” https://hola.org/download som är ett tillägg till webbläsaren Chrome. Det bör fungera och kanske också Netflix med flera. Tänk på att man skall lägga till en timme till brittisk tid för att få svensk tid.

De dagar som BG tävlar kommer jag att finnas i presscentret vid huvudläktaren och rapportera så fort det går här på tråden.

TT course knowledge på engelska har jag skapat. Den finns på nätet http://siljasttknowledge.blogspot.se/

Ett guidat varv på banan på svenska har jag också gjort:https://www.youtube.com/watch?v=_eb51F2ow2E



Du kan lyssna på TT-loppen på Manx Radio: http://www.manxradio.com/ Klicka på LISTEN LIVE och sedan på Listen to AM. Där sänds tävlingarna direkt. Första race lördag 4/6 12.00 svensk tid! Även på träningskvällarna sänder Manx Radio direkt. Du som skall med på resan, tag med en radio med AM så kan du lyssna på 1368 kHz på sändningarna på hela ön. (AM=mellanvåg, betyder amplitudmodulerad men det visste väl alla?) FM-radio (frekvensmodulerad) funkar också men hörs inte lika bra överallt på ön. Frekvenserna för FM-sändningarna finns här: http://www.manxradio.com/about-us/listen-to-us/
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top