ISLE Of MAN - racerapport!

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Har varit på ön på Manx gp sedan i måndags nu och sett hur det går till :banana
Har varit Marshal , varit vid snabba hoppet och suttit på muren när cyklarna kommer förbi i 260 mm mm .
Björn är en riktig hjälte som kommit top 10 på denna banan , tro mig
:tummenupp
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Hej alla!
Jag har å arbetets vägnar befunnit mig på annan ort sedan en dryg månad tillbaka och har där haft högst begränsat med både tid och datortillgång. Därför har det varit tämligen tyst från mig i tråden. Så är villkoren för oss amatörracers - det är lite annat än racing som måste hinnas med ibland också.:näsblod Ikväll har jag dock ett par timmar över och jag försöker därför läsa ikapp, både vad som har hänt här och på Manx GP som nyss avslutats... /BG

Jag funderar på en BG tischa, va kostar den? Är de möjligt att få rabatt vid ev. överträdelse av lagen? ;)
Det är lite utplockat bland lagret av tröjor sedan en tid tillbaka. Vi har ingen planerad tryckning av fler produkter för tillfället men maila gärna en förfrågan till Karin och ange storlek så får vi se vad som händer framöver. Vi tar i så fall en förnyad kontakt och hör efter om det fortfarande finns intresse om vi får ihop tillräckligt med intresserade. /BG

Läste att din kombatant Andy Lawson tyvärr omkom på Ulster.
Trist att höra. Han var både snabb och trevlig att snacka med. Vi har följts åt på ön sedan jag var där första gången 2012. Jag är dock osäker på om han var newcomer då eller om han gjort sin debut något år tidigare. Vi hade borden bredvid varandra på prisutdelningen på Villa Marina en av kvällarna i fjol och det var första gången jag fick tillfälle att prata lite mer sammanhängande med honom. /BG

Grattis till dubbelsegern i 500 på Gelleråsen:Bugar:Bugar:Bugar

Vi var ju några stycken från supportergänget på plats på lördagen. Vi hade jättetrevligt och fick se fina race.:)
Tack Semper!
Det känns tryggt att ha sin trogna supporterskara på plats snart var man än dyker upp i landet. Hoppas att ni hade trevligt igår kväll. /BG

Har varit på ön på Manx gp sedan i måndags nu och sett hur det går till :banana
Har varit Marshal , varit vid snabba hoppet och suttit på muren när cyklarna kommer förbi i 260 mm mm .
Björn är en riktig hjälte som kommit top 10 på denna banan , tro mig
:tummenupp
Tack! Jag har visserligen kvalat trea i newcomers 2012 men bara presterat två tofteplatser (supersport och superbike 2014) som bäst i MGP och en 25:e plats i supersport och en 14:e plats i lightweight i årets TT. Så än har jag en bit kvar till hjältestatus med andra ord...:D

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Racerapport X 2!

Jag inser att jag med rådande arbetsbelastning inte kommer att ha tid att producera några sedvanliga racerapporter från vare sig 50-års racet eller tävlingarna på Karlskoga förra helgen så här kommer därför ett snabbreferat från mina senaste tävlingar enligt konceptet "Bättre sent och knapphändigt än ingenting alls...:tungan"

50-års racet i Linköping i månadsskiftet juli/augusti var en stor händelse i motorcykelsverige. Jag har inte sett någon officiell siffra men under helgen pratades det om att det befunnit sig över 5000 personer på Sviestads motorstadion. Det rådde högtryck i depån hela helgen och det kändes knappt som man hann utanför depåtältet innan man hittade någon ny trevlig bekantskap att prata racing och racinghistoria med.

IMG_7287.jpg
Tack Fredrik för bilden!

I 500cc-klassen hade jag ju fått förtroendet att styra MC-Collections unika Paton och det var ett hedersuppdrag som jag försökte förvalta på bästa sätt utan att samtidigt ställa till med några dumheter på den exklusiva italienaren värderad till 800 000kr.

Redan på träningen insåg jag att den 8-ventilade twinen hade lika mycket effekt som de normalt sett överlägsna fyrcylindriga Hondorna i klassen. Å detta trots att Patonens varvtalsregulator gick in och bröt nästan 2000 varv för tidigt av någon outgrundlig anledning. Detta var ett fel som vi inte lyckades rätta till under helgen men tack vare den turbinlika effektkurvan och den lättare vikten hade jag en fördel på de vanligtvis accelerationsstarka Hondorna ut ur böjarna. Dessutom styrde den kompakta Patonen som en dröm genom kurvorna. Helgens utmaning med Patonen bestod istället i att ta hand om de trumbromsar som den var utrustad med.

Då reglementet tillåter skivbroms fram har normalt sett alla förare med segerambitioner detta monterat. Det sägs att den korrekt justerad trumbroms ska ha nästan samma bett vid en inbromsning rakt fram men tyvärr mattas en trumma på ett helt annat sätt än en skivbroms vid upprepade hårda bromsningar. Dessutom har den inte alls samma fingertoppskänsla vilket gör det mycket svårare att ligga kvar med lagom doserat bromstryck långt in i kurvan, vilket dagens racing kräver.

På lördagens tävling hade jag en kul fight med norrmannen Anders Helgerud. Efter att ha legat bakom honom under inledningsvarven kunde jag gå om honom tack vare Patonens dragvilliga motor. Under de sista varven tog bromshandtaget i styret i den hårda bromsningen inför nya kurvan men jag lyckads hålla undan trots allt.

11830652_1017740538260462_536564423_n.jpg
Tack Foto-Henke för bilden!

På söndagen tog jag återigen rygg på Helgerud och nu hade vi justerat ut bromshandtaget så mycket det gick för att inte handtaget skulle gå i styret under slutet av racet. Bromsbanden hade dock fått vad de tålde under de tidigare passen och frambromsen blev bara sämre och sämre för varje kurva. Handtaget gick visserligen inte i styret men så fort jag släppte bakbromsen inför kurvorna kändes det som att hojen bara rullade iväg för mig in i böjen. Jag hade alltså ingen möjlighet att kunna rädda en situation genom att bromsa mer om exempelvis en varvning skulle välja ett oväntat spår framför mig eller om jag bromsat en tiondel för sent. Jag gjorde ett försök att hänga med bakom Helgerud och tror minsann att jag lyckades satta ett nytt banrekord för 500cc-klassen i Classic på kuppen med 1:03:2. Efter 3-4 varv började vi dock komma ikapp varvningar och jag hade ingen möjlighet att genomföra omkörningarna av dessa långsammare förare på ett säkert sätt med min begränsade bromsverkan och jag valde därför att låta norrmannen löpa. Helgerud körde dessutom både fort och snyggt och var väl värd den segern. En andraplats kändes helt okey och jag kunde lämna tillbaka Patonen till museet i oskadat skick efter att ha fått vara med om en av de mest minnesvärda körupplevelserna i karriären.:tummenupp

Vår egen Seeley G50 som jag normalt tävlar med i 500-klassen fick nu bekänna färg i den moderna Supermono-klassen istället. Den måste dock ha känt sig trampad på tårna av Patonen under helgen för den gjorde inget annat än att strula för oss. Hela fredagen ägnades åt förgasarstul som omöjliggjorde körning och när väl Gardnerförgasaren behagade fungera så gav batteriet i varvräknaren upp. Eftersom vi inte har någon varvtalsregulator i den gamla Matchless-stånkan så vågade jag inte varva fullt för att inte riskera att ventiler och kolv skulle få stifta oönskad bekantskap med varandra. I söndagsracet gav dessutom en packbox i växelådan upp på de två avslutande varven vilket visade sig genom oljeläckage. Hade det inte varit för den heltäckande kåpan under motorn hade jag förmodligen kraschat p.g.a. olja på bakdäcket.


Till Karlskoga-tävlingarna 28-30 augusti hade Seeleyn fått sig en översyn och den höll ihop för körningarna i både 500cc och Supermono. Två förstaplatser blev det på lördags- och söndagsracen i 500 före finske Jouni Lehtimäki och svenske Lasse Sandberg båda dagarna. Men helgens roligaste batalj hade jag på söndagen i Supermono, där jag visserligen drog det kortaste strået och blev slagen med 7 hundradelar av Mathias Westergård i kampen om 4:e platsen, men där vi stred hela vägen in på mållinjen.

Till helgen bär det av till Danmark och Jyllandsringen där det Skandinaviens enda EM-deltävling i Classic racing ska avgöras på Jyllandsringen. Återkommer med rapport i sinom tid. ;)

På återhörande!
/Björn
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
images.jpg
Isle of Man Classic TT sänds i Eurosport 2 de kommande dagarna. Tisdag 22/9 17.15, onsdag 23/9 03.00 (höstdagjämningen) och torsdag 24/9 00.30. Oklart om det är samma program alla dagarna men troligen är det samma. Även oklart om det är från i år eller något annat år. Framgår ej av deras tablå. Dåligt! Men man kan ju alltid ta en titt.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
View attachment 423724
Isle of Man Classic TT sänds i Eurosport 2 de kommande dagarna. Tisdag 22/9 17.15, onsdag 23/9 03.00 (höstdagjämningen) och torsdag 24/9 00.30. Oklart om det är samma program alla dagarna men troligen är det samma. Även oklart om det är från i år eller något annat år. Framgår ej av deras tablå. Dåligt! Men man kan ju alltid ta en titt.



Har ITV´s (samma program som jag förstått det) i datorn sen länge om nån skulle missa detta!!
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Det visade sig att programmet på Eurosport 2 är från MGP 2015 så det är värt att se. Det är ju mindre än tre veckor sedan tävlingarna avslutades så snabbheten för publiceringen är OK tycker jag. Jag har också ITV så jag har sett det tidigare men Eurosport är ju mera lättåtkomligt så jag rekommenderar intresserade att passa på och titta. En visning till är annonserad på Eurosport 2, torsdag 24/9 00.30.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
BG-supporterresa till Isle of Man TT 2016!

Som de flesta av er som bevakar den här tråden regelbundet vet om, så har jag haft mycket att göra vid sidan om racingen i höst. Det innebär dock inte att tiden har stått stilla beträffande förberedelserna inför TT 2016...
Se inbjudan nedan!

IMG_6140.jpg
Hejarklacken vid årets TT i samband med en bensträckare under det guidade bussvarvet runt den 6 mil långa Mountain Course.


Hej alla Isle of Man och TT-vänner!

Då var det dags att presentera upplägget för BG-supporterresan till Isle of Man TT 2016. Peter Karlsson och jag har numera två tidigare Isle of Man-resor att hämta erfarenheter ifrån och till 2016 har vi därför bestämt oss för följande struktur:

Resans avgång sker torsdag morgon 2 juni från Arlanda och hemkomsten blir lördag kväll 11 juni.

- Det specialchartrade planet i "BG Airlines-utförande" från Arlanda med 50 sittplatser som vi använde i år sparade oss 2 dagars restid i varje riktning i jämförelse med bussresan ifjol och det kommer vi därför att använda oss av även 2016. Restiden blir knappt 3 timmar och sker utan mellanlandning. Transfer-buss från flygplatsen på IoM till boendet ingår.

- Boendet kommer däremot att ändras så att samtliga resenärer inkvarteras under tak istället för i det tältläger där vi campade 2015. Denna ändring genomför vi efter att ha inhämtat synpunkter från deltagarna -15 och för att göra oss mindre väderberoende om oturen är framme. Merparten av resenärerna kommer att bo på hotell i anslutning till strandpromenaden i Douglas och några får bo på ett närliggande Bed & Breakfast. Inkvarteringen sker i 2- och 3-bäddsrum och Peter har ordnat det så att alla äter frukost på hotellet för att få till en naturlig samlingsplats i likhet med den vi hade på hotellet vid 2014 års resa. Någon större lyx kommer det sannolikt inte att bli frågan om på boendefronten, en del av resenärerna kommer att få hålla tillgodo med dusch och toalett i korridoren på brittiskt vis, men när man vet att riktpriset på ett finare hotellrum under tävlingsveckan på ön kan vara 30000 kr, så kommer 2016 års supportrar kunna glädja sig åt att prishöjningen är marginell i jämförelse med det tältläger vi hade till i år. Dessutom är hotellet mer centralt beläget mellan strandpromenaden och depån än det som erbjöds vid Quarter Bridge fjol.

- Egen MC att köra med på ön. Nytt för i år är att vi ordnat så att ungefär hälften av BG-supportrarna på flyget har möjlighet att få sin egen MC transporterad på trailer från Sverige till IoM i förväg. MC:n finns alltså redan på plats när ni landar den 2:e juni och detta utgör ett unikt tillfälle att köra sin egen MC på ön så mycket man orkar, utan omaket att behöva genomlida transporten genom europa, färjeöverfareter m.m. Vi hoppas dessutom att upplägget kan öppna upp för möjligheten att ta med sig hojar av typen som man kanske normalt inte annars vill fresta på en sådan lång resa. Varför inte ta med en racerreplika att smiska runt tävlingsbanan eller på öns övriga vägnät. Isle of Man har ju som en av de sista platserna på jorden inga hastighetsbegränsningar utanför tätbebyggt område. För den som hellre tar med sig en enduro/offroad-hoj så har ön många mil av "green lanes", d.v.s. stigar som kan jämföras med våra snöskoter-leder och som är fria för alla att köra på. Att Isle of Man är himmelriket för en motorcyklist är ingen överdrift! Den som inte har egen MC på ön behöver emellertid inte misströsta. Precis som 2015 kommer det nämligen att erbjudas möjlighet att göra utflykter över ön i Jorkas Dodge-buss till ett självkostnadspris. Jorka är en riktig profil med stor erfarenhet från IoM och ett ännu större förråd av anekdoter som han gärna delar med sig av. Garanterat en upplevelse i sig!

-BG-supporterpaketet har vi utvecklat för varje år och ingår för alla våra resenärer. I korthet innebär det möjligheten att på nära håll följa vad det innebär att tävla på Isle of Man för en förare. Jag berättar om mina erfarenheter som deltagare, visar runt i depån för dem som önskar m.m. Även nästa år ämnar Peter ordna så att vi någon av dagarna har möjlighet att hyra en turistbuss och sedan guidar jag er runt banans svårigheter med hjälp av bussens högtalarsystem. Fler av er har ju kommit fram i efterhand och sagt att rundturen varit resans höjdpunkt och då tycker vi att måste anstränga oss för att fixa detta även 2016. Nytt blir att jag erbjuder mig att köra tävlingsvarvet i grupp med de deltagare som har egen MC på ön för att visa lite av idealspåret.

-Kostnaderna kommer att se ut enligt följande inkl flyg och BG-supporterpaket:
Del i boende under 9 nätter med dusch och toa på rummet inkl. frukost - 19500 kr pp.
Del i boende under 9 nätter med dusch och toa i korridor inkl. frukost - 17500 kr pp.
Hojtransport i trailer fram och tillbaka till IoM från Sverige - ca 4000 kr.

Handpenningen är på 3000 kr och är detsamma som en bindande anmälan. Först till kvarn betyder att de 50 första bokförda inbetalningarna på kontot blir dem som tilldelas de tillgängliga flygstolarna. Resterande summa kommer att begäras in när boende respektive flyg ska slutbetalas, vilket preliminärt kommer att ske i december och april. Räkna med att kvarvarande summa för varje resenär kommer att delas på ungefär hälften mellan dessa båda inbetalningstillfällen.

-OBSERVERA! Resan är liksom tidigare år av typen "kamratresa", vilket är en förutsättning för de låga priserna. I korthet innebär detta att vi är ett glatt gäng som gemensamt låter Peter sköta allt krångel med bokningar, flyg m.m. åt oss. För att inte resan för övriga deltagare ska äventyras av sena avhopp är det emellertid viktigt att känna till att anmälan är bindande och att några återbetalningar av redan utförda inbetalningar inte kan garanteras. Den som kommer på att man av olika anledningar inte kan följa med efter att man gjort sin anmälan ansvarar själv för att sälja sin plats vidare. Precis som tidigare år upprättar Peter dock en reservlista på dem som inte hann anmäla sig i tid till de befintliga platserna och han hjälper så klart gärna till med förmedlingen av dessa.

Anmälan och frågor hanteras av Peter Karlsson på: peterportimao@gmail.com

På återhörande!
/Björn
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Jag säger som Fylking

Äntligen!!!!.

Jag har redan anmält både mej och hojen till resan.
:fakta :)
Det går ju bara inte att missa ett sådant här äventyr.. Jag kommer ihåg att jag nästan missade resan 2014 så det misstaget gör jag inte om.

Det låter helt otroligt häftigt att få en möjlighet att åka varvet med dej som guide.:)

(Hoppas dock att det inte är i racetempo):D


Ett stort tack till dig och Peter för att ni gör denna resa möjlig.:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Fränt! När jag blir gammal.... DÅ!!!!

Skall du köra TT:t då och visa ungdomarna var skåpet skall stå? :tummenupp




Det "tråkiga" nu är att jag hade bestämt mig för att inte åka tillbaka på en TT-vecka utan lägga pengarna på träning/tävling och åka till Ön en lågsäsongsvecka istället. Fast...nu...blir jag liiite sugen ändå...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det "tråkiga" nu är att jag hade bestämt mig för att inte åka tillbaka på en TT-vecka utan lägga pengarna på träning/tävling och åka till Ön en lågsäsongsvecka istället. Fast...nu...blir jag liiite sugen ändå...

Du kan ju vara speedwayläkare ett antal gånger; det betalar ju bra har jag hört!:)
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Jag säger som Fylking

Äntligen!!!!.

Jag har redan anmält både mej och hojen till resan.
:fakta :)
Det går ju bara inte att missa ett sådant här äventyr.. Jag kommer ihåg att jag nästan missade resan 2014 så det misstaget gör jag inte om.

Det låter helt otroligt häftigt att få en möjlighet att åka varvet med dej som guide.:)

(Hoppas dock att det inte är i racetempo):D


Ett stort tack till dig och Peter för att ni gör denna resa möjlig.:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Att tävla på Isle of Man utan att ha dig sittandes på någon stenmur runt banan och heja på skulle helt enkelt inte bli samma sak Semper! Du tillhör ju den exklusiva skara som varit med på alla resor hittills och både jag och Peter är mer än nöjda över att ha dig på plats även 2016!:tummenupp /BG

Fränt! När jag blir gammal.... DÅ!!!!
...är du mer än varmt välkommen att följa med oss Mozz! Något säger mig dock att jag kommer att sitta på ålderdomshemmet sedan länge innan du blir gammal.:näsblod Hoppas åtminstone att du kommer förbi och visar dina "land speed records"-filmer innan jag hamnar på demensavdelningen på nämnda hem. Jag förberedde mig nämligen i somras på din inbjudan till Varberg genom att göra en liten studieresa...:tungan /BG

Skall du köra TT:t då och visa ungdomarna var skåpet skall stå? :tummenupp




Det "tråkiga" nu är att jag hade bestämt mig för att inte åka tillbaka på en TT-vecka utan lägga pengarna på träning/tävling och åka till Ön en lågsäsongsvecka istället. Fast...nu...blir jag liiite sugen ändå...

Jag vet ju att du förälskade dig i ön när du var där med oss i somras Peter. Samtidigt vet jag att du siktar på att utveckla din karriär som racerförare, och det är få som bättre än mig känner till att man måste prioritera bland utgifterna om man själv ska tävla...:(

...men vänta! Vad sägs om att ta med din sportis över och heja på mig under dagarna för att sedan själv träna på den enkelriktade delen av banan med fri fart över berget på kvällarna.
Då blir det ju plötsligt en kombinerad supporterresa/träningsläger!:banana
Lite som ett Kinderägg...;)

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
VA??????? Nej... har du.... VA???? FIFAN!!!!:tummenupp

Jepp! Det duger ju inte att komma oförberedd till Varberg, eller hur? Eftersom jag inte kunde något om land speed records innan du började prata om att det skulle bli temat för vår nästa träff så bestämde jag mig för att bättra på kunskaperna. Jag tog mig helt enkelt till Campbell Bluebird Exhibition på Lakeland Motor Museum. Denna utflykt kanske inte gör mig snabbare runt ön, men jag får väl sätta upp den på kontot för allmänbildning...:D

Donald Campbell är den enda människa i världen som innehaft det absoluta fartrekordet för både land och vatten samtidigt. Innan han förolyckades i en krasch i bortåt 500 km/h i en av sina jet-drivna Bluebird-båtar 1967, hann Donald och hans far Malcolm (som själv var förare på 20-30-talen) erövra 21 världsrekord tillsammans. Alltid fascinerande att lära sig mer om människor som är beredda att satsa allt för att nå ett mål, eller hur!:tummenupp

DSC_0952.jpg
Nu väntar jag bara på en inbjudan i brevlådan till Oskarsdalsgatan...:tungan

På återhörande!
/Björn
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Att tävla på Isle of Man utan att ha dig sittandes på någon stenmur runt banan och heja på skulle helt enkelt inte bli samma sak Semper! Du tillhör ju den exklusiva skara som varit med på alla resor hittills och både jag och Peter är mer än nöjda över att ha dig på plats även 2016!:tummenupp /BG

:rodnar. Tack.
Men jag är ju bara en i mängden av alla härliga människor som varit med på resorna.:fakta.


Det vore fränt om ni kunde ta fram BG tischor med TT 2016 tryck på ryggen, för oss som åker med på supporterresan. Jag skulle definitivt köpa en.:fakta:).


/John
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
BG-SUPPORTERRESAN 2016 ÄR FULLBOKAD (om inte...)

IMG_0017.jpg

Jag har precis fått besked från Peter (som administrerar bokningarna) att vi redan har fyllt upp de 50 flygstolar som vi har till vårt förfogande inför TT-resan 2016! Ett drygt dygn tog det tydligen efter att resan lades ut här på Sporthoj.com och Facebook.

Ett glädjande besked för dem som hann få en plats, men icke desto mindre överrumplande för oss och förmodligen även för dem som inte var riktigt lika snabba från tanke till beslut.

Med anledning av det milt sagt explosionsartade intresset så har emellertid Peter och jag efter överläggningar bestämt oss för att undersöka möjligheterna att hyra ett större plan, ragga fler sängplatser och kanske t.o.m. ordna med ytterligare MC-transporter.

Detta skulle i så fall innebära ganska mycket merarbete och för att det ska vara värt besväret så önskar Peter följande:

NI SOM FORTFARANDE VILL HÄNGA MED TILL ISLE OF MAN TT 2016 MAILAR TILL peterportimao@gmail.com OCH BEKRÄFTAR ATT NI ÄR SERIÖST INTRESSERADE AV ATT FÖLJA MED OSS OM VI LYCKAS UTVIDGA ANTALET PLATSER.


Denna bekräftelse som vi nu vill ha in är inte förbunden med några handpenningar eller andra löften från vare sig vår eller er sida i detta skede, utan syftar enbart till att undersöka hur stort supporterunderlaget är runt om i stugorna. På detta sätt får Peter era kontaktuppgifter och kan därefter korrespondera direkt med er om hur vi eventuellt går vidare.

Avslutningsvis vill jag hälsa från både Peter och mig att vi är jätte-, jätteglada att ni är så många som vill ge oss förtroendet att fixa ännu en resa till världens främsta motorcykel-ö!

För egen del ser jag verkligen fram emot att få så många BG-supportrar på trottoarkanterna, gräsvallarna och stenmurarna som möjligt även nästa år!
:rock

På återhörande!
/Björn
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Helt otroligt!!!. Fullbokat på bara drygt ett dygn.:banana:banana.Vilket otroligt intresse det verkar vara för resan till IoM TT 16.

Hoppas att det går att lösa med flygplan och hotellrum så att fler får möjligheten att följa med.
En Airbus A380 kanske?:D

Frågan är om öborna klarar av en armada av BG fans, utan att känna rädsla för att vi kommit för att invadera och överta ön.:D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top