ISLE Of MAN - racerapport!

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Måndagsträningen är rödflaggad svensk tid 20.14.
Olycka vid Scoolhouse. Inga detaljer just nu (20.17).
Olja och MC-delar på vägen. Omstart beräknas till cirka 20.50. Träningspasset slutar senast 22.00 svensk tid.

Ny info. Träningen beräknas fortsätta 21.00.
Träningen fortsätter nu 21.00
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Är det någon som hänger med här? Om inte så lägger jag ner min rapportering för tillfället.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Snabbaste varv hittills Ryan Farquhar 19:14.026
2. David Johnson 19:22.535
3. Michael Dunlop 19:29.861

Alla tre i F1 Classic. Ryan på en Yamaha, David på en Suzuki GSXR och Michael på en GXSR 1986!

Ser inte ut som någon kommer att köra fortare i kväll.
 
Last edited:

Täppas

Guest
Kikar också in på kvällarna, rapporteringen funkar fint att läsa ikapp :)
(men slit inte ihjäl dig för snyltare som mig:glömdet )
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Rödflaggen orsakades av en vurpa vid Schoolhouse där Adrian Bowman ådrog sig skador i ett ben och en arm. Han var vid medvetande då han flögs med helikopter till sjukhus.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Manx Radio fukade jättedåligt på måndagskvällen. Lika i hela världen. Jag har läst klagomål både från England, Nya Zeeland och USA. De bad om ursäkt i radion och vi får hoppas att de spottar upp sig och trimmar sina grejor till kvällens träning. Risk för regn framåt kvällen tyvärr.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Träningen för MGP tisdag kväll är inställd på grund av dåligt väder enligt Manx Radio!
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Onsdagsträningen skulle starta 19.00 svensk tid. !9.05 var det lätt regn vid start och mål. 19.10 kom ett meddelande om våt vägbana runt hela banan. Regnet beräknades tillta under träningspasset. 19.15 kom en 5 minuters förvarning att träningen skulle starta. 19.20 annonserades 5 minuters försening. 19.25 startade de första. 19.40 olycka strax före Kirk Michael vid 13:e milestone. Rödflagg. Sedan blev det inget mera i kväll. Vädret förväntades bli sämre och sämre på berget. Oklart då detta skrivs vad som hänt och vem eller vilka som är involverade i olyckan.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Det var två separata olyckor nära trettonde milstenen på onsdagskvällen. 13:e är strax före Kirk Michael. 14:e är precis före högersvängen då man kommer in i byn. Tyvärr så var en av krascherna en dödsolycka. Holländaren, newcomern Dennis Hoffer 42 år fråm Hoogkarspel i Holland avled vid olyckan. Må han vila i frid.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Nu torsdag klockan 16 skiner solen på Isle of Man. Så i kväll blir det träning igen. Racen börjar ju på lördag och hittills har det bara varit ett helt träningspass en enda gång. Så träningen behövs verkligen. Vi får hoppas att allt går bra och att förarna får en riktig genomkörare inför MGP som alltså börjar lördag 12.45 svensk tid (om vädret tillåter...) och det bör det göra så klart!

EDIT: Träningen på måndagskvällen var ju också rödflaggad cirka 40 minuter. Så det har inte varit något komplett träningspass. Nu diskuterar man söndagsträning och kanske också morgonträningarna kommer tillbaka. Det började förr runt 05.00 eller 05.30 om jag minns rätt! Morgonträningarna kördes sista gången (hittills) 2003.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Torsdagskvällens träning beräknas starta 19.20 svensk tid. Det blir Classic TT 500 samt Formula 1 och 2 i första passet. I andra passet Classic TT 350cc och 250cc samt alla Newcomers.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
I morgon fredag 28/8 är sista dagen att anmäla sig till Isle of Man-träffen i Örebro lördagen den 5/9. Se post #2394 på sidan 80 för alla detaljer! Välkomna!
Peter, Jorka och Silja.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Träningen på torsdagskvällen genomfördes utan avbrott. 19.20 - 20.20 svensk tid körde Classic TT 500 samt F1/F2 och de startade enligt planeringen. Newcomers och Classic TT 350 startade 3 minuter sent klockan 20.28. 21.00 visades målflaggan och hela träningskörningen var avslutad 21.20. Inga resultat finns då detta skrivs.

Den andra föraren som vurpade nära 13:e milstenen på onsdagskvällen var Ken Davis. Han ådrog sig skador i ena höften och benet. Skador i en axel och ansikts- och huvudskador. Han hälsar från sjukhuset att de säger att det kommer att ta tid att läka allt men att han har gott om tid!
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Här är träningsresultaten för torsdagskvällen. Formula 1 var snabbast igen och Michael Dunlop körde fortast. BG:s bästa varvtid från i somras 18.53.422 hade räckt till en 3:e plats! Men vi skall komma ihåg att förhållandena var annorlunda då. Klicka för större bild.

Formula 1.jpg
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Fredagsträningen genomfördes utan några röda flaggor och i fint väder. Vädret ser lovande ut för lördagen. Schemat för lördagen ser ut så här. (Alla tider är svensk tid):
Vägarna stängs 12.00 för kvalificering för Classic TT 350 och F1/F2 mellan 12.45 och 13.45.

Det blir en vintage parad 13.50 som följs av Classic TT 500cc race klockan 15.30 som körs i 4 varv.

Därefter blir det kvalificering för Senior, Junior och Newcomers mellan 17.45 och 18.30.

Dagen avslutas med ett paradvarv med Nortons Wankelmaskiner 19.15. Där kan det bli fina ljud! Detta följs av kvalificering för Supertwin, Lightweight och Newcomers mellan 20.00 och 20.45. En fullmatad dag!

Jag har plötsligt fått annat att göra med en musik- och filmfestival i Örebro under hela raceveckan så jag kommer inte att hinna med att rapportera här på tråden. Ni får klara er själva. Det finns live timimg här: http://ttlive.iomtt.com/

Manx Radio finns här: http://www.manxradio.com/
Klicka på LISTEN LIVE och sedan på Listen to AM.

Här nedan är fredagens bästa resultat för samtliga klasser. De bästa varvtiderna är från Formula 1. Björns bästa tid från TT 2015 på R6:an hade räckt till att bli femma! De två bästa tiderna är ju samma förare!
Lycka till!
Results.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top