ISLE Of MAN - racerapport!

Joe Dalton

Kör så de' ryker
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Kungliga Hufvudstaden
Hoj
Moddad RD500LC-84 och RZV500 bygge på G. RGV250M -90, RD350F2 -86, RD250 -80, RD125 -78, TZ350 -80
Hej Björn,

Kul att du ska till Linköping och kasta dig runt på en Paton.:yoparty Jag & Ma Dalton har anmält oss och kommer att stå utefter banan någonstans och vinka å vifta med flaggor dvs. ”funktionära lite” som vanligt.:tummenupp
Vi tar med lite bilder ifrån ManxGP i höstas och årets TT som du inte har sett ännu :)

Vi syns å hörs
Tomas & Bettan
 

TOHI

Medlem
Gick med
20 Nov 2012
Ort
Mariestad
Hoj
CRTT
Och sitter man hårt fast i Touringträsket kan man även köra ner längs härligt krokiga vägar på SportHoj! :) Mycket trevligare, men kanske inte lika bekvämt, som husbil! :D
Helt rätt. Husbil ska det vara, då kan man dessutom under resans gång lyssna på kassetband med IOM "låtar".:banana
TH
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Hej Björn,

Kul att du ska till Linköping och kasta dig runt på en Paton.:yoparty Jag & Ma Dalton har anmält oss och kommer att stå utefter banan någonstans och vinka å vifta med flaggor dvs. ”funktionära lite” som vanligt.:tummenupp
Vi tar med lite bilder ifrån ManxGP i höstas och årets TT som du inte har sett ännu :)

Vi syns å hörs
Tomas & Bettan
Fantastiskt! Ser fram emot att både träffas och kolla på IoM-bilderna från TT!

Å vad läckert! Lycka till och tack för historielektionen!
Väl bekomme! Det gläder en gammal historielärare, en gång utexaminerad från lärarhögskolan i Kristianstad, att få höra att predikningarna uppskattas...:D

Va häftigt att du ska köra en sådan värstinghoj:tummenupp

Jag funderar på att ta mej ner till Linköping för att kolla in racen.
Det vill jag absolut uppmana dig att göra. Du blir nog inte den enda från årets supporterresa till IoM som kommer att dyka upp i depån. Så gamla (och nya) bekantskaper lär du inte lida brist på under helgen i alla fall!:tummenupp

Vi ses!

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Intervju i Motorrad Nr 8...

I senaste numret (Nr 8) av den svenska MC-tidningen "Motorrad" ägnar deras motorsportsskribent Rachid en helsida åt en intervju med mig och mina upplevelser från årets TT. Den finns i butikerna och på biblioteken sedan några dagar för den som är intresserad av att veta mer...
DSC_1041.jpg

På återhörande!
/Björn
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Helt rätt. Husbil ska det vara, då kan man dessutom under resans gång lyssna på kassetband med IOM "låtar".:banana
TH

Kassetband är alltid trevligt, bara ljudet när man sätter in eller tar ut är njutbart! :tummenupp

Men njutbart är även att lyssna på motorljudet från en hoj som snurrat runt IoM några varv. Även om det inte var i närheten av hastigeten Björn hade... :)

Finns det sovplats i husbilen? Inte för man är klen, vi tältade på IoM även när det regnade och blåste hårt, men det är trevligt att slippa släpa på tält...
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
VÄLKOMMEN PÅ EN TRÄFF EFTER ISLE OF MAN TT 2015!
BG-Governor's-2015.jpg
Björn Gunnarsson vid Governor’s Bridge IoM TT 2015. Bild Karin Gustavsson.
Klicka för större bild!

Välkommen på en reseträff efter Isle of Man-äventyret 2015!
Snart är det dags att vi ses igen för att visa varandra de bilder och små filmer som är med hem från årets resa så att alla får dela de upplevelser vi hade på den fantastiska ön. Det finns anledning att tro att det finns en hel del att snacka om också.

Observera att alla som är intresserade är välkomna! Man måste inte ha varit med på resan i år och någon kanske är intresserad av att komma med nästa år och då är det en bra idé att komma och informera sig.

Det blir ett möte på Närke Kulturbryggeri, Beväringsgatan 2B i Örebro http://www.kulturbryggeri.se/

Vi ses där lördagen den 5/9 klockan 18.00.

Ta en titt på t.ex. Eniros kartor för en vägbeskrivning.

Det finns sittplatser för cirka 70 personer. Därför är vi tacksamma att få veta hur många som vill komma.

Skicka ett mail till jan.siljestrom@bredband.net eller peterportimao@gmail.com senast fredagen den 28/8 med besked om önskat antal platser och om ni vill ha mat eller inte. Vi är även tacksamma att få veta om du äter vegetariskt eller om du är gluten- eller laktosintolerant. Som vanligt så gäller först till kvar’n!

Vår tanke är att vi beställer gräddstuvad pytt i panna från Restaurang Svalan som brukar förse bryggeriet med catering-mat. Priset per portion brukar vara cirka 180:- inklusive smör, ost och knäckebröd. Pytten serveras med äggula, rödbetor, saltgurka och sallad. Självklart så är bryggeriets kranar öppna med några av deras många ölsorter hela kvällen. Det blir ingen entréavgift.

Ta med ett USB-minne med bilder och kortare filmer om du vill visa det för oss andra. Utrustning för visning finns på plats. Ta också med era respektive eller goda vänner. Vi kan i viss mån assistera med övernattning för dem som vill.

OBSERVERA! Bryggeriet tar inte emot betalningar med kort. Ta med cash!

Det blir alltså en resa till the TT nästa år igen! Direktflyg från Arlanda till Ronaldsway på Isle of Man. Flygtid cirka 3 timmar. Boendet blir vid strandpromenaden i Douglas. Vi har bokat 50 sängplatser på ett hotell och en bed and breakfast ganska nära hotellet. Jorka kommer att stå för utfärder på ön varje dag i sin stora Dodge-van. Vi jobbar också med en möjlighet att transportera cirka 25 hojar för dem som vill åka på egen MC på världens mest kända landsvägsbana. För övrigt finns det underbara vägar både för landsvägs- och endurohojar! Ytterligare några jippon för resedeltagarna blir det också då vi har kommit fram till Isle of Man. Maila Peter Karlsson peterportimao@gmail.com för mera info eller eventuell anmälan till resan 2016!


Med vänliga hälsningar,

Peter, Jorka och Silja.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tältsäng i bussen kan jag bjuda på. #92 i 250.

Tackar! Nu ser det ut att bli perfekt väder både för tälta och tävla så jag tältar nog ändå.

Men kommer förbi och hälsar! :)


Visst låter en Paton gott men det bästa jag hört och sett på IoM var en MV uppför May Hill. Manx GP 2014

https://www.youtube.com/watch?v=9gJzPQ5Y7l4


Lite dist men det är inga ljuddämpare utan MEGAFONER!:kär Något vi inte får uppleva i helgen... :(

https://www.youtube.com/watch?v=PpUKj5a_E1E

Men i den forna östra riksdelen av vårt land gick det bra 2005...:)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
He, he fint! Om man diggar motorljud (som jag) så är den här länken en liten guldgruva! Många goa ljud från förr!
http://www.vintagebike.co.uk/galleries/sounds.php

Underbar länk! :tummenupp
Massor med underbart ljud men även rörliga bilder! Bl.a bilder från Mallory Park 1978 där det verkar som filmaren gillar framhjulslyft! Pålagt musik men en klassiker där en 38-årig Mike Hailwood kör med klassiskt knäslut när de flesta börjat köra med häng och knänskrap. Inget vi får se Classic Racing tyvärr... :(

https://www.youtube.com/watch?v=0LnNP7mw7XY
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
50 års racet. Moto Paton.en som du styrde. Björn. Bra och vackert kört! Mvh Tony

IMG_7750.jpg IMG_7786.jpg

IMG_7794.jpg IMG_7797.jpg

IMG_7797 cut.jpg IMG_7794 cut.jpg
 

Joe Dalton

Kör så de' ryker
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Kungliga Hufvudstaden
Hoj
Moddad RD500LC-84 och RZV500 bygge på G. RGV250M -90, RD350F2 -86, RD250 -80, RD125 -78, TZ350 -80
Grattis till 1:a & 2:a platsen i helgen.:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Vi syns å hörs
Tomas & Bettan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top