ISLE Of MAN - racerapport!

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
"DÄREMOT UPPMANAR JAG ALLA ATT ÅKA TILL ISLE OF MAN SOM ÅSKÅDARE!
DET INGÅR I MC-ALLMÄNBILDNINGEN ATT HA VARIT DÄR OCH JAG VET I FAN OM MAN ENS HAR RÄTT ATT KALLA SIG FÖR KNUTTE UTAN DEN ERFARENHETEN I BAGAGET!!"

Ill drink to that!

_BMP6416_copy.jpg
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
"DÄREMOT UPPMANAR JAG ALLA ATT ÅKA TILL ISLE OF MAN SOM ÅSKÅDARE!
DET INGÅR I MC-ALLMÄNBILDNINGEN ATT HA VARIT DÄR OCH JAG VET I FAN OM MAN ENS HAR RÄTT ATT KALLA SIG FÖR KNUTTE UTAN DEN ERFARENHETEN I BAGAGET!!"

Ill drink to that!

View attachment 421067

Å det blir en resa igen nästa år till the TT! Komfortablare boende och andra finesser som vi återkommer med! Intresserad? Kontakta Peter på peterportimao@gmail.com

Planering pågår redan nu!
 
Last edited:

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
Fifan,er jeg ikke på jobb da,så er jeg med:banana.
Da blir det masse dumme spørsmål,på norsk,så dere blir nok fort lei:D.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Å det blir en resa igen nästa år till the TT! Komfortablare boende och andra finesser som vi återkommer med! Intresserad? Kontakta Peter på peterportimao@gmail.com

Planering pågår redan nu!

Komfortablare boende? Betyder det att alla tält får en egen luftpump? :) :va
Så man kan pumpa upp luftmadrassen när den är tom mitt i natten
och man vaknar liggande direKT på gräset?
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Komfortablare boende? Betyder det att alla tält får en egen luftpump? :) :va
Så man kan pumpa upp luftmadrassen när den är tom mitt i natten
och man vaknar liggande direKT på gräset?
Som sagt det planeras för komfortablare = ännu bättre boende. Vad detta innebär publiceras då allt är fixat och klart! Det går inte att lova något förrän förhandlingarna med uthyrare är klara. Lite tålamod rekommenderas men det går att preliminärboka genom Peter redan nu!
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Grattis Björn!:tummenupp
Har varit utan dator (och mörker, midnattssol!) i 10 dagar så det är lite att hinna ifatt.

Som Björn har berättat får man inte vara klen. Klarar man inte köra med "tankslappers" i 200+ så ska man inte ens överväga att tävla. Omkörningar är inte lika "lätta" som på kortbana heller. Stoppa vid 0.15...:D

https://www.youtube.com/watch?v=ePf-XExQEZ4

Grattis Tuukka! :tummenupp
Jag lånade en finländsk hojåkares telefon i norra Finland och visade honom ett varv med Tuukka på Kawasakin förra fredagen. Då utan att veta resultatet och denna hittade jag inte tyvärr...

https://www.youtube.com/watch?v=AJRnC4i-5EI


Tuukka kom in på 13:e plats, en placering före BG. BG fick stryk med 5,4 sekunder.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Komfortablare boende? Betyder det att alla tält får en egen luftpump? :) :va
Så man kan pumpa upp luftmadrassen när den är tom mitt i natten
och man vaknar liggande direKT på gräset?

Jag hade tur med luftmadrassen, den tappade tryck sakta men säkert men höll hela vistelsen ut. Nätt och jämnt. Däremot hade jag större problem den natt då stormen fick tältduken att piska mig ömsom under fötterna, ömsom i ansiktet, samt de nätter då det var +4 i tältet mitt i natten och +40 på morgonen när solen låg på. Fast det var ju en del av upplevelsen förstås. :)
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag hade tur med luftmadrassen, den tappade tryck sakta men säkert men höll hela vistelsen ut. Nätt och jämnt. Däremot hade jag större problem den natt då stormen fick tältduken att piska mig ömsom under fötterna, ömsom i ansiktet, samt de nätter då det var +4 i tältet mitt i natten och +40 på morgonen när solen låg på. Fast det var ju en del av upplevelsen förstås. :)

Jag sov i Jorkas Dodge och temperaturskillnaderna var lika med tält. Men som sagt. Det är en del av upplevelsen. Tänk om man hade makt över vädret! Kanske man kunde laga till färre stormar och mindre regn. Men då skulle säkert någon klaga som gillar stormar och många bönder som vill ha mera regn. Man får anpassa sig till omständigheterna och göra som de gamla generalerna, GILLA LÄGET!
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag sov i Jorkas Dodge och temperaturskillnaderna var lika med tält. Men som sagt. Det är en del av upplevelsen. Tänk om man hade makt över vädret! Kanske man kunde laga till färre stormar och mindre regn. Men då skulle säkert någon klaga som gillar stormar och många bönder som vill ha mera regn. Man får anpassa sig till omständigheterna och göra som de gamla generalerna, GILLA LÄGET!

Missförstå mig rätt nu, jag gillar väder, alla väder. Och jag har varit med om betydligt mer väder än det som Ön gav oss. Men...jag är väldigt glad att vi fick fint väder under tävlingsdagarna. Lite tråkigt hade det ju varit att sitta i monsunregn och titta på loppen, trots att både regnställ och badbyxor var nedpackade.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Jag sov i Jorkas Dodge och temperaturskillnaderna var lika med tält. Men som sagt. Det är en del av upplevelsen. Tänk om man hade makt över vädret! Kanske man kunde laga till färre stormar och mindre regn. Men då skulle säkert någon klaga som gillar stormar och många bönder som vill ha mera regn. Man får anpassa sig till omständigheterna och göra som de gamla generalerna, GILLA LÄGET!
Att sova i rejsbussen ger respekt!
Det gjorde den störste av dem alla
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Missförstå mig rätt nu, jag gillar väder, alla väder. Och jag har varit med om betydligt mer väder än det som Ön gav oss. Men...jag är väldigt glad att vi fick fint väder under tävlingsdagarna. Lite tråkigt hade det ju varit att sitta i monsunregn och titta på loppen, trots att både regnställ och badbyxor var nedpackade.

Jag har inte missförstått dig Peter. Är med på noterna! Visst, jag gillar också alla väder, precis som du! Jag bara konstaterar att det är omöjligt att vara alla människor till lags. Är det inte väder så är det något annat. Jag har varit discjockey och det går inte att spela en låt som alla gillar! Men... om det hade varit monsunregn så hade det inte blivit några tävlingar alls och det hade ju varit riktigt trist...med det där monsunregnet som grädde på moset. Visst hade vi en fantastisk resa? :krama
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag har (förstås) fördjupat mig i lutningen i Bray Hill. Det finns en klickbar karta som absolut inte är precis men den ger en fingervisning i alla fall.

http://ridewithgps.com/routes/385980

Från High View Road där nedförsbacken börjar bli brant (där Bruce Anstey åkte på trottoaren) ner till botten av Bray Hill är det 385 meter mätt med omborddator. På den sträckan är skillnaden i höjd över havet cirka 26 meter. Om ni ser på den bifogade frysbilden av kartan så står det 25 meter men den blå linjen passerar Tromode Road där uppförsbacken upp mot Ago's Leap har börjat så man kan kanske öka på måttet till botten med någon meter. Det går inte att komma närmare korsningen med Tromode Road med den blå linjen, tyvärr. Så mera precist än det här går det för närvarande inte att komma.

Klicka för större bild!
BrayHill.jpg
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
När får vi se bilderna som Karin tog på hela gänget i Laxey?
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Tisdag 30/6 Eurosport 2 klockan 17-19, Isle of Man TT. Även onsdag 1/7 klockan 15-17!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Här följer min tredje och avslutande racerapport från mitt äventyr under Isle of Man TT 2015. Den är lite lång men jag hoppas att ni orkar läsa hela ändå...:näsblod

/Björn


Fantastiskt.

Kan du visa mig i rätt riktning för att läsa det tekniska reglementet för klassen?
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Isle of Man på Eurosport 2 ikväll...

Tisdag 30/6 Eurosport 2 klockan 17-19, Isle of Man TT. Även onsdag 1/7 klockan 15-17!

Tack Silja!

Själv har jag måttligt bra koll på tv-tablån för tillfället. Har nämligen fullt upp med att jobba ikapp alla förlorade arbetspass som jag missat under träningsläger och tävlingar under våren. 8 arbetspass på 9 dagar och fler ska det bli...:)

På återhörande!
/Björn
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top