ISLE Of MAN - racerapport!

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Är det Björn som kommer körande om man sätter markören vid 1.17? Osäker..

https://www.youtube.com/watch?v=fBRVs17BKKM

Nej jag tror inte det. Det är filmat från trappan på The Railway Inn i Union Mills. Det ser man på SPAR-skylten på det vita huset i bakgrunden. Det är huset där The Bee Gees (popgrupp) bodde som barn. Jag tror att det är David Johnson som åker förbi vid 1.17. Det låter inte som en fyrpip och David åkte på en trecylindrig Triumph.

David ser ut så här:
David.jpg

Och BG så här:
BG.jpg
 

CBX1000

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2012
Ort
Strax söder om Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 09 Tracer
Jag tycker också att ljudet inte stämmer med Björns cykel men sen när han accelererar ändras ljudet igen.
Tycker mig även skymta en bit av den gula tanken vid 1.20 när han skiftar position. Lurigt!
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
I stand corrected. När jag tittar igen och lite noggrannare så ser jag att de gula fälten på benen är större och det finns blått på ryggen. Nu säger jag som Silja.

Jag skyller på att jag kom hem 0338 inatt. Vare sig min kropp eller min hjärna vet riktigt var de är...
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Härligt fokus BG, Braddan Bridge!

Du kan ju visst ta bra bilder! Du bara lurade oss hela veckan... :7peta


Jag kunde inte hålla mig, var "tvungen" att titta lite på några bilder...

BG på väg upp från Bottom of Bray Hill mot Ago's Leap, Lightweight-träning.
I6170_1440.jpg


John McGuinness vid Union Mills, sista varvet i Senior-loppet.
I6523_1440.jpg
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Japp, han var det! Har för mig de nämnde en 250cc med 38hk.
Detta gäller alltså engelsmännen som CBX1000 träffade på E6 för en några veckor sedan. Allen Steele var den ena brodern som åkte Yamaha på MGP 1970. 250-Yamahan på den tiden var på cirka 40 hk. Jag var på Isle of Man samma år men på TT-tävlingen tidigare på året.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Måste berätta en rolig händelse som hände för några dagar sen. Jag träffade ett par engelsmän i 70 årsåldern på mc-semester som kört vilse, de skulle till Scandic Hotel i Helsingborg och hade nu kört fram och tillbaka på E6 några gånger utan att hitta rätt.
Spontant frågade jag dem varför de inte var på "ön" för att titta på tävlingarna och fick ett lika snabbt svar tillbaka; nej, i år valde vi att köra runt i Europa. Den ene av männen pekade på den andre som stod några meter bort.. hans bror, sa han, vann Manx GP 1969-70 nånting och en av våra bästa vänner har vunnit TT 6 gånger.

Sen kan ni ju gissa vad vi pratade om en god stund :) Nu vet de varifall allt om Bjoorrrn Gunnaarsson och de önskar fast and safe racing för resten av tävlingarna.
Inte slut med det..som tack för att jag visade dem rätt väg till hotellet fick jag en IoM tischa i storlek M så nu ska jag påbörja en juice-diet:tummenupp

Silja lär nog kunna leta rätt på de gamla vinnarna.. Han som vann Manx ska heta Steele och deras vän heter Williams el Williamson.

Det måste vara Charlie Williams född 1950 som har vunnit TT 9 gånger mellan 1973 och 1980.
85f05102bea1a1dd1da1c30e0474bcf6.jpg
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
På FB såg det ut som att han åker reguljärflyg, stackarn! :rofl
Nej Karin flyger och hon sköter kameran men BG måste ju ha hem bilen och alla tre bronsreplikorna. De går inte genom säkerhetskontrollen vid flyget! :lol
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Motorljudet vid 4.15...
Om man lyssnar på speakern i Manx radion som slaskar in från högtalaren vid Bray Hill så är hojen vid 4.15 en MV Agusta.

Det tar cirka 8 sek från startlinjen till Bray Hill.
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Skumt. Lyssnade via TT- appen samtidigt som jag kollade tiderna o allt var synkat med full rapportering. Strunt samma, han vann i vilket fall :)

Om du lyssnar på TT-appen i mobilen så kan det lagga och komma efter real time. Bättre att lyssna på appen på Manx Radio. Tror att den har bättre kapacitet än TT-appen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top