ISLE Of MAN - racerapport!

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Super respons på "Manx GP 2013 - Team BG" privat sponsning. Vad kul det känns att få vara med och sponsa Björn personligen. Alla på listan kan inbetala 1000 kr var på Swedbank konto: 7422-14-10000
Vigtigt: Ange "BG 2013 ditt namn" vid inbetalning så jag kan hitta rätt person, och sända spons team tröja/tshirt till rätt person efteråt.

Inte alla känner mig eller Björn. Hur vet vi då att Björn får pengarna? Jag ber Björn själv att uppdatera här på sporthoj med ett litet tack när han har fått pengarna. Vi gör det samlat en gång när han är hemma, så vi slipper för många små updates. Så får vi också en samlad bild över situationen. (Om han inte bekräftar pengarna mottagit, så kan ni bara besöka kontoägaren (mig) och undra bryskt vad är meningen.) Det borde funka.

Status just nu: 10 stykken sponsorer!!! (Ni kan inbetala på konto från idag.)
1: Kris955
2: Rickar
3: Hårding
4: Christer Cederlund
5: sTf_paPs (Mikael)
6: Lena Beyron
7: Swingline
8: RaffeKawa
9: CBX1000
10: Evil Twin
(fördröjning kan upplevas eftersom jag inte är här inne hela tiden)


Dagens status på 10.000 kr räcker ungefär till följande:
1: Färjan från Danmark till England. (Skåpbil+släp+4pers T&R 7200 kr.)
2: Storebæltbroen (Mellan Sjælland-Fyn i Danmark 810 kr.)
3: Öresundsbroen (Mellan Sverige-Danmark 1430 kr.)

Nästa delmål:
4: Färjan England till IoM (Skåpbil+släp+4pers Tur&Retur 9000 kr)
5: Diesel till resan Göteborg-Skåne-Danmark-England-IoM (T&R 2000 km, 3000 kr)
6: Sponsortröjor (??? kr ingen aning ännu)

Tack till dom som offrar 1000 kr var, av hårt tjänade pengar.

Då vi är över 10 pers, så vill jag fixa en team tröja eller Tshirt beroende på pris. Designförslag i högupplöst bildformat mottages gärna på email. Jag hade tänkt något i stil med en racing motorcykel, kanske med IoM som bakgrund. Bilden ska täcka hela bröstet. Trycket endast i en färg pga pris.
Stor text på ryggen
"Manx GP 2013
Team Björn G
Sweden
Sponsors edition"

Andra ideer och bildförslag till tröjor/Tshirts mottages på mail.

View attachment 368689
 
Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Fan va bra, Björn !!!... :yoparty

1: Kris955
2: Rickar
3: Hårding
4: Christer Cederlund
5: sTf_paPs (Mikael)
6: Lena Beyron
7: Swingline
8: RaffeKawa
9: CBX1000
10: Evil Twin
11: Scuba Diver

Har du (Kris) talt med Björn om dette eller er det bare spontant ? Naturligvis skal vi da støtte Björn....

FYI ... Team jakker, Pikes (Polo shirts) T-shirt og caps kan med fordel produceres her hvor jeg er (Filippinerne)

Mvh
Palle
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Och nu ser vi fram till sista Manx GP racet 2012: Senior (1000cc) på fredag! Ska bli kul att se om han kan förbättra sin tid en aning. tror det blir svårt med placering.

Håll ögonen öppna för ändringar grundat vädret. Jag kan tyvärr inte följa med live radio på fredag, så jag hoppas någon annan har lust att skriva en liten nyhet live för varje varv när loppet körs.
 
Last edited:

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Har du (Kris) talt med Björn om dette eller er det bare spontant ? Naturligvis skal vi da støtte Björn....

FYI ... Team jakker, Pikes (Polo shirts) T-shirt og caps kan med fordel produceres her hvor jeg er (Filippinerne)

Hej Palle, gamle ven.

Björn vet inget ännu. Vill inte störa honom på IoM innan det är mera klart, och jag ser pengar på kontot. Det dök upp som en helt spontan ide, och folk svarade. Så jag får försöka övertala Björn nästa gång jag snackar med honom per telefon. Tror han blir chockad, men glad. Han upptäcker det nog när han läser tråden och ringer och skäller ut mig. Jag vet att han han själv tycker det är genant att be om pengar. Därför gör jag det för honom i det här fallet.

Låter bra med jackor/pike/T's hos dig. Kan du maila mig offline med info om hur/när/var/priser. Det hastar inte. Jag tror inte vi beställer mer än kanske 20 stk. Alla har ju inte råd, även om det är kul att vara med.

/Kris
 
Last edited:

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Finns det planer på att köra "stora" IOM nästa år?

Vet inte ännu. Han ska väl först avsluta Manx 2012. Och så bearbeta upplevelsen, erfarenheterna, och hålet i plånboken. :) Så får han se vad han har tid och pengar till. Deltagande kräver både en massa förberedelses tid och en massa pengar.

Sedan är det väl något med anmälningsregler, kostnader osv. Huvudskillnaden på TT i maj och Manx i augusti är väl att Manx kör 4 varv medan TT kör 6 varv. Många toppnamn kör båda loppen, medan några satsar uteslutande på TT. Vet inte om Manx GP inte räknas med i poängtabellen i det irländska mästerskap, eller andra skillnader. Dom kör ju samma bana, bara 4 varv istället för 6 varv. Manx GP startade som en sorts tävling för amatörer, medan TT var tilltänkt professionella team. Men man kan ju se proffs i båda loppen idag, och privata deltagare i både. Någon annan som vet kanske kan förklara skillnaderna.
 

erier128

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Mitt i
Hoj
Daytona 675
Jag sponsrar gärna 1000kr för 2013.
Väntar på klartecken att Björn ställer upp innan jag pröjsar.
Är grymt imponerad!
Ska han köra vill man nog åka dit också för att uppleva spänningen på plats.
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Jag sponsrar gärna 1000kr för 2013.
Väntar på klartecken att Björn ställer upp innan jag pröjsar.
Är grymt imponerad!
Ska han köra vill man nog åka dit också för att uppleva spänningen på plats.

Jag antager att han vill köra 2013, men vet inte om han har råd. Om TT blir för dyrt, eller om det är möjligt, eller om Manx GP är bättre något år till vet jag inte. Han gillar inte att skryta eller lova saker på förhand, så officiella fasta planer kommer nog inte imorgon. Men han har 100% lust att deltaga igen. Om det ändå inte blir något (det kostar mycket mer än bara resan dit) så är vare sig jag eller mitt konto hemligt, och pengarna skickas tillbaka. Annars kan jag inte visa mig på dom svenska banorna i framtiden gissar jag.

Jag hoppas på cool cash från deltagarna. Det värmer säkert bättre i Björns budget än löften. Full respekt ändå, och senare bidrag är också välkomna. Jag räknar bara inte med att han anonncerar några 2013 planer 5 minuter efter hemkomst. Inför 2012 så har han förberett sig, rest och tränat i ett helt år, innan några vänner tvingade honom att erkänna sina planer precis innan resan till Manx GP. Så jag hoppas att bidraget vi kommer med vill hjälpa honom att sätta ihop sin 2013 budget och planer lite tidigare. Som dom ypperst sensibla amerikanerna brukar säga, "money talks, bullshit walks". Inget ont menat, bara generell info att det här initiativet menas som konkret (och liten) hjälp, inte en fan club. Det är därför han inte jagar (tigger) spons offentligt, och jag tar risken att sticka ut huvudet och tigga och kanske falla pladsak på näsan. Jag vet själv hur svårt det är att jaga spons till sin egen racing. Vill man, och har råd att bidraga så är man mycket välkommen, och har man inte råd eller lust just nu, så kan vi alla ändå dela glädjen att följa en svensk vi känner på Isle of Man helt gratis här på sporthoj.

Egentligen borde vi inte spamma Björns racerapport tråd med en massa sidodiskussioner. Jag tar gärna emot kommentarer och förslag offline via PM. Dom tar jag hänsyn till. Och så försöker jag att diskutera/spamma mindre härinne. Jag har luftat spons iden. Man kan hoppa på om man vill. Back to racing.

mvh
Kris

P.S.
Jag kommer uppdatera status på spons deltagare ibland, så man ser vad som händer.
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Oj, oj, oj… jag vet knappt vad jag ska säga. Det har hänt lite i tråden sen jag hade möjlighet att logga in senast. Uppmärksamheten och responsen kring mitt privata lilla Isle of Man-äventyr har visat sig bli otroligt mycket större än vad jag någonsin kunnat förställa mig när jag började skriva här.

Jag har precis kommit ur duschen efter dagens träningspass och nu väntar bankett ikväll där jag ska hälsa på borgmästaren och mottaga en silverreplika för min insats igår. Imorgon är det helledigt från motorcykelåkning och jag ska se till att ge er lite ”inside-information” från gårdagens tävling samt även nämna något om mina planer för 2013. Jag är naturligtvis överväldigad över alla privata initiativ från er där hemma som vill vara med och stötta, men det är också oerhört viktigt för mig att ni som eventuellt går i sådana tankar vet vad ni tar ställning till.

Tills vidare får ni nöja er med att ta del av Rachids rapportering på Highsider.se (http://www.highsider.se/2012-08-29b.aspx). Jag lovade honom redan när han hörde av sig under träningsveckan att han skulle få en chans att presentera resultaten på sin sida innan jag skrev om dem här i tråden ur ett lite mer personligt perspektiv. Rachid sliter lika hårt som vi förare i sin ambition att hålla road racing-Sverige informerat om det senaste och har man en möjlighet att stötta honom på detta vis så gör man ju gärna det, eller hur…:tummenupp

På återhörande!
/Björn
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Från 3:09 in i filmen ser man BG på bakhjulet med rullen i botten(tror jag skall tilläggas)...fräsigt värre

http://www.youtube.com/watch?v=XmA1JMPpa14
Från 3:06 tror jag bestämt att det är BG som wheelar över Ago´s leap...
Det är bara så jefla ballt! Man blir ju löjligt stolt när man ser en svensk RR-förare (RRR:)) hålla stumt över Ago´s leap! :ryyysser!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Och nu ser vi fram till sista Manx GP racet 2012: Senior (1000cc) på fredag! Ska bli kul att se om han kan förbättra sin tid en aning. tror det blir svårt med placering.

Håll ögonen öppna för ändringar grundat vädret. Jag kan tyvärr inte följa med live radio på fredag, så jag hoppas någon annan har lust att skriva en liten nyhet live för varje varv när loppet körs.
Kriss, du är välkommen att promota dina ideér om spons på Knudan på fredag.
Ringer dig i morgon, vi kanske kan koppla upp webbradion i styrelsetältet på Knudan?
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Fan va kul det är att läsa denna tråd, ALLA är positiva, massor med engagemang & bra initiativ, härliga inlägg & uppdateringar från alla(ingen nämnd & ingen glömd...). :)

Björn, du är värd all respekt & beundran, jag är grymt imponerad av dina insatser & hoppas verkligen du kommer köra nästa år igen!! :tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Kriss, du är välkommen att promota dina ideér om spons på Knudan på fredag.
Ringer dig i morgon, vi kanske kan koppla upp webbradion i styrelsetältet på Knudan?

Hej Mikael,
Kul att du hittat den här tråden. Bra ide att informera dom andra på bandagen på Knutstorp, fredag. Jag vill inte haggla eller övertala folk. Bara ge info, och om man tycker det är skoj och vill bidraga med 1000 kr så är det ok. Som sagt vore kul om vi kunde fixa en del av Björns reskostnad nästa år.

Live race radio fredag, Senior 1000cc racet: Mitt danska mobil internet är inte optimalt på Knutstorp. Så om du hjälper med att skaffa svensk internet/PC på Knutstorp (kanske 3G/4G) så är vi halvvägs. Jag kan ta med extra högtalare, osv. Jag jobbar till kl 16 imorgon torsdag. Får jag inte tag på dig så ring min danska mobil. Vore kul om vi kunde följa Manx GP Senior loppet live medan vi har bandag.

Jag behöver också hjälp att hämta tält o DC väska. Men det mailar jag min DC kollega om.

ses,
Kris
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej Mikael,
Kul att du hittat den här tråden. Bra ide att informera dom andra på bandagen på Knutstorp, fredag. Jag vill inte haggla eller övertala folk. Bara ge info, och om man tycker det är skoj och vill bidraga med 1000 kr så är det ok. Som sagt vore kul om vi kunde fixa en del av Björns reskostnad nästa år.

Live race radio fredag, Senior 1000cc racet: Mitt danska mobil internet är inte optimalt på Knutstorp. Så om du hjälper med att skaffa svensk internet/PC på Knutstorp (kanske 3G/4G) så är vi halvvägs. Jag kan ta med extra högtalare, osv. Jag jobbar till kl 16 imorgon torsdag. Får jag inte tag på dig så ring min danska mobil. Vore kul om vi kunde följa Manx GP Senior loppet live medan vi har bandag.
Jag kan prata med styrelsen och VD:n på Knutstorp om det tekniska. Vi hörs.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top