Åka - App

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag har fullt i internminnet :(

Latitude - Karta och navigeringsappen i HTC'n funkar på samma sätt men loggar väl inga rutter direkt
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag har fullt i internminnet :(

Latitude - Karta och navigeringsappen i HTC'n funkar på samma sätt men loggar väl inga rutter direkt

Det är nog som "maps" i iphone, fast det sänder ju inte din position till någon annan, man ser bara vart man själv är.

Ta bort 2 bilder så borde appen få plats =)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Min maps app delar positionen med mina vänner. Jag kan se var Hanna är när hon har navigatorn igång. Rätt smidigt när hon ska hämta en tex.

Hade problem att hitta appen. Var ju tvungen att söka på checkmytour utan mellanslag.
Har installerat det nu (6 MB) och reggat mig som KMan hoppas jag. Behöver jag maila Omartini? Har skickat en request till gruppen via sajten
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Min maps app delar positionen med mina vänner. Jag kan se var Hanna är när hon har navigatorn igång. Rätt smidigt när hon ska hämta en tex.

Hade problem att hitta appen. Var ju tvungen att söka på checkmytour utan mellanslag.
Har installerat det nu (6 MB) och reggat mig som KMan hoppas jag. Behöver jag maila Omartini? Har skickat en request till gruppen via sajten

Då är den bra mycket bättre än den som finns i Iphone =)

Härligt! Martin godkänner dig nästa gång han går in på sidan. Något är skumt så jag kan inte godkänna någon.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nu ser jag mig, Lerutis, Biddarn och Goffen på kartan :) Svårt att zooma in på live tracking (eller om det var 'Around me') tycker jag.

Jag sitter på jobbet så först vid 23 rör jag mig :rolleyes:
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Hur får man ut hastigheter osv på sin runda? Jag kan ju se toppfart och snitt på min egen sida men hur gör jag så ni ser det?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Blir nästan orolig för två saker: att det blir mer aktivitet på cmt än här när det gäller körningar, och två: att man får för sig att sätta högsta snittet på en viss sträcka.

Kan vi komma överens om att det inte blir så?
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Tycker först och främst att Körnings-tråden skall användas, och lägger man ut något på cmt så skriver man även in i körningstråden. Appen är det ju inte alla som har tillgång till beroende på att alla inte använder smartphones, först och främst kan vi väl använda den till att lokalisera dem som redan är ute och kör.

Skapar man ett event på cmt så kan man ju iaf hänvisa till den genom körningstråden. Bara för att man inte har appen kan man ju fortfarande logga in på cmt.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Blir nästan orolig för två saker: att det blir mer aktivitet på cmt än här när det gäller körningar, och två: att man får för sig att sätta högsta snittet på en viss sträcka.

Kan vi komma överens om att det inte blir så?

Fick lite den känslan med så håller med dig där...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Märkligt att jag inte kan godkänna vänförfrågningar på cmt när jag använder Opera.

Jag som trodde att jag äntligen hittat en webläsare utan bekymmer.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Så här i efterhand hade det ju varit jäkligt nice med en sån här logg över Alpresan vi gjorde i fjol och kunna scrolla i en Google-karta exakt hur vi kört hela resan.

Den här är ju plottad manuellt i Google maps efter minne och roadbook. Inte alls lika smidigt.
StelvioSHstory.jpg


CMT sparar väl ändå alla koordinater och gör en .gpx fil först när touren är klar och man vill ladda upp. På så sätt behöver man ju inte surfa i utlandet utan kan ladda upp när man är hemma
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Måste man starta appen eller loggar den alltid sträckor mm?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Man måste starta appen och starta en "tour" så loggar den vart du åker.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top