Åka - App

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Tänkte kolla intresset för en "Find friends" app.

Man addar alla jönköpingsåkare i sin app, och när några åker ut och inte har något emot lite sällskap startar dem sin app som avslöjar vart man är och rullar.. På så sätt kan man som impuls-åkare hitta sina mc-polare lätt med sin egna app, eftersom många inte hör sina telefoner eller kollar forumet under tiden man åker.

Får man helt plötsligt tid över och vill ut och åka så är det ju inte direkt jätte kul att börja ringa runt eller skriva på forumet och sen vänta på svar från någon annan sugen..

Bara en liten tanke.. :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Låter som en smidig sak att ha med sig då man alltid har telefonen med sig eller ja i alla fall. :tummenupp
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Du menar en App lite som de här?

o CheckMyTour
o Find Friends
o Waze
o HeyWAY
o FriendMapper
o etc.
 
Last edited:

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Hmm detta hade ju varit hur smidigt som helst. Av de appar som du nämnt verkar ju CheckMyTour vara den som är mest lämplig. (Enligt mig).

Vad säger ni andra? Vilken tycker ni att vi ska köra på? :musik

Edit: Jag gick lite i förväg och har nu registrerat mig på CheckMyTour. Jag ha även skapat en grupp där med samma namn som vår del i forumet Jönköping med omnejd.

Nu ska vi bara se till att alla kommer med i gruppen så vi får lite nytta av den!
Ni kan adda mig på: mail@shrimp.se sedan bjuder jag in er i gruppen, eller om ni vill ansöka direkt till gruppen så kan ni ju göra det.
 
Last edited:

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
De bör ju stödja Android och äpplet. Tips från coachen :tungan

Det är den enda som jag kunde se som stödjer flest äppel lurar och android. Jag är öppen för förslag

:fakta
Supported Smartphones:
Right now, CheckMyTour runs on the iPhone 3GS (requires iOS 4), iPhone 4, iPhone $ S and Android phones.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Det BÖR vara en app där inte "vem som helst" kan komma in och kolla vart vi är, om ni förstår ;) En grupp är klockrent, men det måste kunna vara mer än en som administrerar den för snabb åtkomst.

Reggade mig även jag på checkmytour och kunde joina gruppen utan problem. Om det går att låsa den för användare bara i jönköpingsforumet är den klockren!
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Det BÖR vara en app där inte "vem som helst" kan komma in och kolla vart vi är, om ni förstår ;) En grupp är klockrent, men det måste kunna vara mer än en som administrerar den för snabb åtkomst.

Reggade mig även jag på checkmytour och kunde joina gruppen utan problem. Om det går att låsa den för användare bara i jönköpingsforumet är den klockren!

Jag kommer självklart att ge andra rättigheter att administrera gruppen. Jag ska låsa ner så att bara de vi vill kan komma in!:)
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Försök att hålla er till nicken ni har på SH, så blir det lättare att acceptera förfrågningar. =)
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Ja en stapel under kartan med olika hastigheter vore nice. Polarn använder contour GPS med tillhörande program när han kör ATV, när han laddar upp sina filmer synkade med GPS´en så visar den hastighet mm, riktigt nice!

Provsmak från en av hans filmer: http://contour.com/stories/tictic-offroad--2

De borde göra något liknande i CMT.

Endast 8 registrerade medlemmar från Jönköping ännu, se till att regga er!! =)
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Gå in i community/browse/Groups/ där finns jönköpingsgruppen..

Smidigast är nog ändå att gå in via webben och administrera ditt konto.

Checkmytour.net
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Hmm detta hade ju varit hur smidigt som helst. Av de appar som du nämnt verkar ju CheckMyTour vara den som är mest lämplig. (Enligt mig).

Vad säger ni andra? Vilken tycker ni att vi ska köra på? :musik

Edit: Jag gick lite i förväg och har nu registrerat mig på CheckMyTour. Jag ha även skapat en grupp där med samma namn som vår del i forumet Jönköping med omnejd.

Nu ska vi bara se till att alla kommer med i gruppen så vi får lite nytta av den!
Ni kan adda mig på: mail@shrimp.se sedan bjuder jag in er i gruppen, eller om ni vill ansöka direkt till gruppen så kan ni ju göra det.

Har skickat en ansökan till gruppen nu. Samma användarnamn som här.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top